Британська організація Vale of York CCG (NHS) впроваджує ШІ-технологію, яка скоротить кількість випадків викликів невідкладної допомоги тоді, коли в них немає гострої необхідності. Згідно з даними британської служби охорони здоров’я, кількість виїздів бригад швидкої допомоги на невідкладні виклики в Великобританії досягла 10-річного максимуму.

Health Navigator (Нью-Йорк) – інноваційна служба по догляду за хворими, що використовує штучний інтелект для визначення пацієнтів, що піддаються ризику незапланованих госпіталізацій, є новаторським проектом NHS. Він спрямований на задоволення постійно зростаючого попиту населення на послуги невідкладної та швидкої допомоги. Кількість випадків екстреного виклику медиків збільшилася на 28% за останні 10 років. Health Navigator є першою в своєму роді послугою в Великобританії, що використовує передові технології ШІ в режимі реального часу і аналітику для виявлення пацієнтів з хронічними захворюваннями, які отримують максимальну користь від звернення за медичною допомогою. В рамках дії цієї програми медичний персонал користується послугою «Проактивне навчання». Це навчання медсестер і лікарів, спрямоване на роботу з пацієнтами в складних станах і забезпечення їм відповідної медичної допомоги.

Дані, отримані в результаті локального рандомізованого контрольного дослідження, показали зниження відвідуваності відділення травматології та невідкладної швидкої допомоги на 36% за умови консультації лікаря при виклику додому. Також на 30% знизилася кількість незапланованих госпіталізацій, а здатність пацієнтів контролювати погіршення свого стану і вчасно звертатися до лікаря підвищилася більш, ніж на третину. Зараз за сприяння Health Navigator в Великобританії працює сім медичних установ, підвідомчих NHS. І в кожній з них відмічається зниження кількості звернень за невідкладною допомогою за умови, що цій групі пацієнтів раніше була надана лікарська допомога в звичайному порядку.

Аналітики компанії Nuffield Trust підкреслюють важливість правдивої оцінки стану пацієнтів як фактора прогнозування звернення за невідкладною допомогою. Багато пацієнтів звертаються за допомогою в «швидку допомогу», якщо просто відчувають занепокоєння про своє здоров’я. Лікарі, що контролюють стан хворого і вносять дані про нього в інтелектуальний сервіс, виконують відразу два корисних процеси: попереджають непотрібний виклик «швидкої» і надають «розумній» системі дані для навчання.

Використання Health Navigator економить державі 6 мільярдів фунтів стерлінгів на рік – 25% звернень можна уникнути і при цьому скоротити нераціональні витрати державних коштів, а також поліпшити якість життя пацієнтів.

Автор: Петро Голодій


Читайте також:

У Шотландії запускають Службу прийняття рішень при наданні медичної допомоги

Канадський Snapclarity отримав інвестиції від Relentless Venture Fund

Коментарi