За офіційними даними, 71% постачальників медичних послуг у даний час запустили чат-ботів, здатних проконсультувати пацієнтів і дати їм всю необхідну інформацію про графік прийому лікарів, вартість та наявність препаратів і т.п. Дослідження показують, що лікарні можуть заощадити більше 100 млн. дол. на рік, якщо будуть використовувати голосові додатки для контакту з потенційним або діючим пацієнтом. Пацієнти, з ймовірністю в 53%, продовжать медичне обслуговування в тій організації, з якою можна підтримувати зв’язок через чат або іншу форму спілкування.

Але не всі боти однаково ефективні. Це показало опитування про п’ять кращих медичних ботів, проведене фахівцями дослідницької фірми UserTesting (Маунтін-В’ю, штат Каліфорнія) серед 500 користувачів. Респондентам були надані для оцінки сервіси Ada, Mediktor, Your.MD, Symptomate і HealthTap. Кожен учасник опитування отримав список симптомів поширених хвороб і звернувся до додатків для отримання консультації.

Оцінювалися такі якості чат-бота, як “простота використання”, “швидкість отримання відповіді”, “достовірність інформації”, “естетика” і “задоволеність відповіддю”. Оцінки виставлялися за принципом від найгіршої (0) до найкращої (100).
За підсумками оцінювання UserTesting, максимальну кількість позитивних відгуків набрали Mediktor і Ada (70%), Your.MD оцінили позитивно 65% респондентів, а Symptomate і HealthTap отримали менше 50% хороших відгуків. У додатку HealthTap учасники опитування знайшли безліч помилок, у тому числі проблеми із завантаженням.

Спеціаліст з аналізу компанії UserTesting Джанель Естес (Janelle Estes) підкреслила, що споживачі покладають великі надії на цифрові можливості медицини. Замовити доставку ліків або викликати таксі до лікарні, отримати консультацію лікаря – все це повинно бути зроблено швидко і якісно. Щоб чат-бот зміг забезпечити такий рівень обслуговування, нейронній мережі потрібно постійно навчатися. Медичні розмовні чат-боти, перш за все, повинні вміти розпізнавати настрій пацієнта, вважають експерти. Однак поки що такими вміннями жодна з програм не володіє.

У звіті Pegasystems за останній квартал 2018 року є інформація про те, що 65% опитаних вважають за краще спілкуватися з лікарем або іншими медичними працівниками, а не з чат-ботом. Причина такого ставлення: відчуття недостатньої освіченості машини. Тому 18% респондентів висловлюються негативно щодо телемедицини та вважають ботів “дратівливими” або “неефективними”. У той же час, надання голосовими помічниками базової інформації за симптомами і перебігом хвороби високо оцінюють 49% опитаних.

За прогнозами аналітиків, до 2023 року кількість взаємодій з ботами перевищить 2,8 млрд. дол., а до 2025 року світовий бот-ринок досягне 1,23 млрд. дол. У згаданому раніше звіті UserTesting є інформація про те, що постачальники медичних послуг почнуть вводити діалогові інтерфейси для спілкування з пацієнтами і вони будуть популярніші, ніж звичайні медичні програми для смартфонів. Тенденцію підтверджує дослідження Медичної школи Нью-Йорка: 50% користувачів, які завантажують не діалоговий мобільний додаток медичної тематики врешті решт видаляють його, оскільки він не виправдовує їх очікувань або занадто складно влаштований.

На думку аналітиків Juniper Research, використання чат-ботів у сфері медичних послуг змінить всю систему взаємодії пацієнта і лікаря: персонал у клініках перевантажений завданнями, на спілкування просто не залишається часу, а штучний інтелект і діалогові інтерфейси задовільнять потребу пацієнтів в спілкуванні.

 

Читайте також:

AI може ідентифікувати по голосу пацієнтів із серцевим нападом із точністю майже у 100%

AI здатний транскрибувати слова вимовлені «про себе»

Фахівці MTI навчили штучний інтелект розпізнавати депресію у людини по голосу