Згідно з офіційними даними, в США щорічно в результаті ДТП гине 30 тисяч чоловік, в світі – 1 мільйон. Чимала частина аварій відбувається з людьми в стані алкогольного сп’яніння. Дослідники переконані, що застосування автономних транспортних засобів кардинально знизить смертність в результаті аварій на дорогах. Для аналізу стану людини і перевірки його на готовність до водіння використовуються програми емоційного штучного інтелекту. Одна з останніх розробок – AI-система Affectiva.

Компанія Affectiva розробила першу однойменну онлайн-систему відстеження емоцій на обличчі для оцінки відгуку споживача на рекламу, але виявилося, що подібна технологія дуже ефективна для аналізу стану водіїв за кермом. Генеральний директор Affectiva Рана Ель-Каліубі (Rana El-Kaliouby), виступаючи з промовою на Dell Technologies World підкреслила, що метою розробників було створення машин, здатних до розуміння емоційних станів людини і гуманізація ШІ. Спеціаліст уточнила, що сучасні AI-компанії працюють над створенням IQ – когнітивного інтелекту, але недостатньо часу приділяють EQ – емоційного інтелекту.

Як працює Affectiva?

93% людського спілкування відбувається на невербальному рівні: тон голосу, швидкість мовлення, жестикуляція і міміка більше впливають на сприйняття, ніж слова, які вимовляє людина. Додаток від Affectiva дає можливість програмному забезпеченню через веб-камеру відстежувати вираз обличчя людини і весь спектр її емоцій. За допомогою запропонованої технології нейромережа вимірює частоту серцевих скорочень, фіксує зміну кольору обличчя в зв’язку з припливом крові (актуально для виявлення ознак гіпертонічного кризу чи інсульту).

В автомобільній промисловості Affectiva використовують для оцінки поведінки водіїв і пасажирів. Компанія створила відео-базу даних на підставі тисяч годин тестового періоду (в дослідженні брали участь водії автобусів, легкових автомобілів та інших транспортних засобів). Під час експерименту на приладовій панелі встановили відеокамеру, і виявилося, що навіть при наявності відслідковуючого пристрою люди порушували правила поведінки за кермом, наприклад, відправляли повідомлення, засинали і т.д.

Оптичні детектори програми виявляли порушення, а система видавала голосові попередження водієві доти, поки він не виправить ситуацію. З огляду на ступінь автоматизації сучасних авто, не виключено, що незабаром при порушенні водієм правил поведінки за кермом машина буде з’їжджати з дороги або брати керування на себе.

Чого чекати в майбутньому?

Що, якщо водій не справляється з управлінням за станом здоров’я, наприклад, через серцевий напад? Головний технолог Dell EMC Бред Мальц (Brad Maltz) заявив, що для порятунку життя людини в разі непередбачених ситуацій повинен використовуватися апарат, що поєднує п’ять складових: AI, IoT, хмарне сховище даних, інструменти технічного обслуговування і експлуатації.

ICV або інтелектуальні транспортні засоби незабаром зможуть здійснювати постійний віддалений моніторинг показників життєдіяльності водія. Мальц підкреслив, що машина буде збирати відомості про здоров’я людини і фіксувати мімічну активність, використовуючи давачі на кермі і записи зі вбудованих камер. В ідеалі ICV має бути підключений до лікарняного системі і в разі небезпеки зв’язуватися з екстреними службами.

Підводними каменями, на думку фахівців, є: своєчасне оновлення програмного забезпечення, управління потоками даних і відповідність додатки поставленому завданню. У питаннях здоров’я помилки іноді не мають прощення, тому перш, ніж запускати подібні системи в роботу, необхідний тривалий період тестування.

Автор: Петро Голодій


Читайте також:

Accenture від Memory Lane – «розумний» співрозмовник для одиноких людей похилого віку

GE Healthcare запускає командний AI-центр в Bradford Teaching Hospitals NHS

Коментарi