Існуючий на сьогоднішній день предмет інформатики не дозволяє сформувати у школярів ключові навички та компетенції для побудови успішної кар’єри та економіки країни

Цифрова грамотність, знання основ програмування та навички роботи з ІКТ є ключовими компетенціями, необхідними для майбутнього успішного працевлаштування та конкурентоспроможності на ринку праці кожної дитини незалежно від обраної професії. Крім того, впровадження раннього програмування у школах в рамках обов’язкового вивчення дозволяє виростити не лише програмістів або вузькоспеціалізованих фахівців з інформаційно-комп’ютерних технологій, а й сформувати якісно нове покоління всебічно розвинених прогресивних фахівців кожної сфери діяльності.

Про це заявив президент групи компаній EVEREST Юрій Чубатюк в ході круглого столу, присвяченого темі раннього програмування в освіті, що відбувся в четвер в Інституті Горшеніна.

«Ми сьогодні говоримо не про те, що дітям потрібно щось нав’язувати, аргументуючи це глобальною користю. Ми говоримо про предмет, до якого діти, по суті, вже й так фактично залучені з ранніх років завдяки тому, що живуть у світі інновацій і сучасних гаджетів. Вони до цього готові. Їм лише потрібно створити умови, в яких вони зможуть посилювати свої знання та навички системно, в рамках навчання у школі, так як це роблять багато країн світу», – сказав Юрій Чубатюк.

Він підкреслив, що на сьогоднішній день раннє програмування вже впровадили у свої навчальні програми 15 країн ЄС, і ще 7 перебувають на етапі інтеграції. Крім того, даний предмет є обов’язковим для вивчення, починаючи з початкових класів, у школах США, Канади, Австралії, Китаю, Японії, Південної Кореї, Сінгапуру, Індії та Ізраїлю.

«Це говорить не просто про тенденції, а про те, що світ розуміє цінність перспектив, які дає як безпосередньо дітям, так і державі вивчення даного предмету з раннього віку. По суті, ми говоримо про підвищення якості всього людського капіталу, а це один із базових чинників зростання економіки та добробуту соціуму», – переконаний експерт.

Юрій Чубатюк також підкреслив, що програмування – не просто банальне навчання тому, як рівно сидіти за комп’ютером і писати код. Це вже напрацьовані, величезні кластери знань, які через інтерактив мотивують дітей розвивати свої кращі якості та формувати потенціал унікальних корисних властивостей і умінь.

Вводити раннє програмування в українських школах експерт пропонує в рамках існуючого предмету інформатики, так як його зміст не відповідає ані сучасним тенденціям і вимогам ринку праці, ані побажанням батьків, ані інтересам і потребам самих дітей.

«Відповідно до звітів провідних міжнародних аналітичних агентств, уже через 5-10 років ринок професій не зможе навіть на половину заповнити робочі місця, що потребують хоча б базових навичок програмування та роботи з ІКТ. Україна, зокрема, повинна думати, як вирішувати цю проблему сьогодні», – підсумував президент групи компаній EVEREST.

Автор: Юрій Чубатюк


Читайте також:

Як українські школярі та вчителі зможуть стати частиною цифрового світу й отримати найбільш затребувані компетенції?

Час коду: які перспективи та можливості дає вивчення раннього програмування у школах?

Коментарi