Обов’язкове вивчення програмування та ІКТ в школах повинно стати пріоритетним стратегічним напрямком в рамках удосконалення системи освіти для України, незалежно від наявних технічних можливостей та інфраструктури навчальних закладів. Про це заявив президент групи компаній Everest Юрій Чубатюк під час презентації дослідження “Раннє програмування як складова сучасної освіти” в понеділок, 3 червня, в інституті Горшеніна.

“Сектор ІКТ – унікальний сам по собі, він має прив’язку до будь-якої сфери діяльності, формуючи ринок професій, вимоги до сучасних фахівців, оплату їхньої праці та зростання будь-якої галузі. Це не характерна особливість нашої країни, а світовий базис. Відповідно, аби наші діти вже в найближчому майбутньому могли конкурувати з усім світом, розуміючи, як і де можна побудувати успішну кар’єру, нам потрібно займатися не заповненням недоліків освітньої інфраструктури, а створювати робочі дистанційні онлайн-платформи, наповнюючи їх якісним контентом. Тоді, зокрема, програмування стане доступним кожному, і ми зрушимо з мертвої точки”, – сказав Чубатюк.

Він упевнений, що ринок контенту, необхідного для формування у школярів цифрової грамотності та базових навичок роботи з алгоритмами та інформаційно-комунікаційними технологіями – це рушійна сила) будь-якої освітньої системи, що не вимагає тотальних вливань бюджетних коштів в її трансформацію. Україна сьогодні може вільно інтегрувати як вже наявні міжнародні напрацювання у вигляді навчальних цифрових платформ, так і створювати свої власні – до цього готовий і бізнес, і багато прогресивних викладачів з досвідом розробки унікальних методик і практик.

“Чому ж не дати їм можливість показати їх? Чому не вкласти гроші в те, аби допомогти їм зробити свій якісний персоніфікований онлайн-контент, розробити свої методичні матеріали та тести? Або давайте створимо разом базову освітню платформу і будемо наповнювати її найкращим робочим софтом, який є. Це значно дієвіше, ніж інтерактивні дошки або ті ж е-підручники – вони не додадуть ринкової вартості жодній дитині. Крім того, вони не відповідають рівню розвитку наших сучасних дітей, в той час як впровадження і адаптація європейських або американських потребуватимуть надвеликих інвестицій”, – зазначив Юрій Чубатюк.

У наш час пропагувати (просувати) потрібно тільки те, що дає перевірений результат, особливо, в сфері освіти, вважає експерт. Він виділив три відповідних кейси: дистанційне онлайн-навчання (яке надає і учням, і вчителям відкритий доступ до програмного забезпечення та ресурсу, що дозволяє швидко почати навчання і опанувати необхідні знання); ринок контенту (який забезпечує всеосяжний доступ суспільства до прогресивної освіти в будь-яких умовах); раннє програмування в школах (яке формує у дітей базові навички, необхідні для успішного працевлаштування та конкурентоспроможності на ринку професій).

На думку Чубатюка, в Україні досить активне і експертне, і бізнес-середовище, а тому державі не було б складно впровадити ці кейси комплексно при відкритій співпраці з представниками обох сторін: “Але у них потрібно не просто взяти, а дати їм можливість працювати і бачити в цьому сенс. Виграють від цього співробітництва, перш за все, діти. А ось мільйони, вкладені в розвиток інфраструктури або під’єднання до інтернету відчує лише держава, але аж ніяк не учні, які є майбутнім інтелектуальним капіталом країни”.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що програмування в школах вже практикують США, Китай, Канада, Сінгапур, Австралія, Ізраїль, Індія, Південна Корея, деякі країни Африки, а також 15 країн Євросоюзу.

В рамках вивчення предмету переважно використовуються онлайн-платформи з курсами, що адаптуються як під потреби кожної освітньої програми, так і безпосередньо під можливості учнів і викладачів. Більшість найпопулярніших ресурсів мають вільний доступ і безкоштовний базовий контент. Крім того, в міжнародній практиці застосовується контент для вивчення програмування, що дозволяє робити це без застосування гаджетів.

Зокрема, існує серія відомих книг “Хеллоу Рубі” програмістки Лінди Лукас, які закладають такі знання на основі вивчення базового матеріалу та інтерактивної складової.

В рамках актуалізації теми необхідності впровадження раннього програмування в школах України, а також оцінки інтересу дітей та їхніх батьків до вивчення програмування та ІКТ на рівні складової навчальної програми, в квітні-травні 2019 року Інститут Горшеніна спільно з групою компаній EVEREST провели відповідне соціологічне дослідження, під час якого було опитано 1000 респондентів у всіх регіонах України (без урахування тимчасово окупованих територій АР Крим, Севастополя, окремих районів Донецької та Луганської областей).

Так, 69% опитаних відзначили, що навчання програмуванню потрібно починати вже в початкових класах, і 83,8% респондентів в цілому погодилися, що програмування необхідно впровадити в шкільну програму.

“Такі результати дослідження показують, що діяти потрібно негайно. І вирішення цього питання – не в закупівлі комп’ютерів на 300 млн. грн., і не в під’єднанні до інтернету ще за 700 млн. Це не просто не економно – це не першочергове завдання. У нас немає сьогодні десяти чи двадцяти років на створення інфраструктури, а потім на трансформацію освітньої програми. Контент в світі – це основне. Ми повинні вкладати гроші у розвиток ресурсної навчальної бази – тоді піднімемо і рівень навчання в цілому, і підтягнемо тих вчителів, які ще не адаптувалися до нововведень, і відкриємо нові можливості для дітей”, – підкреслив Юрій Чубатюк.

Автор: Юрій Чубатюк


Читайте також:

Вивчення раннього програмування у школах зробить дітей успішними та конкурентоспроможними

Як українські школярі та вчителі зможуть стати частиною цифрового світу й отримати найбільш затребувані компетенції?

Коментарi