Технології штучного інтелекту у даний час впроваджуються в широкому спектрі галузей, і неприйняття AI в бізнесі вже скоро означатиме потерпіти невдачу. Дійсно, деякі компанії відчули на власному досвіді наслідки від помилок, скоєних машинами, і переглянули своє ставлення до заходів безпеки при інтеграції інноваційних технологій. Однак, останні не стоять на місці й буквально за останні кілька років довели свою надійність і надефективність. Тут головне відповідальне ставлення до будь-якого експерименту й розуміння істинної цінності AI, який потрібен, в першу чергу, там, де в ньому є реальна необхідність.

Як і в будь-який трансформації бізнесу, якщо ви хочете отримати максимальну віддачу від AI, все починається зі стратегії. Ваша стратегія AI допоможе зосередитися на основних бізнес-цілях і пріоритетах.

В цілому, є два ключових підходи, які допомагають направити AI у потрібне русло для досягнення успіху:

  • Створення інтелектуальних продуктів і послуг;
  • Розробка інтелектуальних бізнес-процесів.

Підприємства все частіше використовують інтелектуальні системи та рішення для поліпшення своїх власних процесів, створення більш якісних продуктів і підвищення точності орієнтирів на клієнтів. Ця реалізація стимулює індустрію інновацій.

Згідно з недавнім звітом Microsoft, найважливіша роль, яку AI відіграватиме у світі бізнесу, – підвищення залученості клієнтів. Звіт показує, що 74% всіх респондентів очікують, що AI допоможе їм привернути й зберегти більше клієнтів у найближчому майбутньому. Крім того, 56% компаній очікують, що AI зробить великий вплив на «сфери бізнесу, які сьогодні ще не відпрацьовані на практиці з точки зору реалізації».

Підвищення ефективності бізнесу та збільшення доходів за рахунок більш представницького й цінного досвіду з реалізації товарів і послуг є рушійними силами впровадження та масштабування AI. З огляду на це, для успішного розгортання відповідних інноваційних проектів в рамках підприємств слід звернути увагу на наступні тенденції у сфері інтелектуальних технологій, які простежуються у поточному році.

1. Автоматизація як базовий інструмент посилення бізнесу
Протягом 2018 року різко зросла кількість платформ, інструментів і додатків, заснованих на машинному навчанні й штучному інтелекті, які автоматизують повсякденні завдання. Ці технології почали впроваджуватися практично повсюдно, і в 2019 році кількість компаній, які шукають способи поліпшити ситуацію завдяки інноваціям, збільшилася, в результаті чого системи, засновані на штучному інтелекті, стають звичайним явищем, а не досягненням.

Конвергенція технологій штучного інтелекту з системами компаній, продуктів і послуг, що ними продукуються, залишаються в числі найбільш ефективних, а тому популярних підходів. Компанії будуть продовжувати процвітати завдяки аналітичним системам, які використовують машинне навчання, щоб посилити свої позиції на ринку.

Зростає кількість і тих підприємств, які успішно справляються з застосуванням на практиці IoT, ERP-рішень і Blockchain, що стимулює створення більш якісних і орієнтованих на споживача продуктів.

2. Цифрова трансформація як інвестиція у розвиток
Цифрова трансформація вже давно стала важливим бізнес-пріоритетом. Експерти вважають, що вже до 2020 року цифровий зв’язок якимось чином вплине майже на половину доходів всіх, хто її використовує.

Прогнозується також, що в поточному році багато організацій будуть посилено працювати над створенням інфраструктури, необхідної для розгортання та масштабування AI з метою здійснити стрибок в освоєнні інноваційних технологій на практиці. Очікується, що все більше компаній будуть використовувати AI для створення своїх власних продуктів, які допоможуть з їх же власними цифровими перетвореннями й реалізацією відповідних бізнес-вимог і бізнес-операцій.

3. Розрив талантів і навичок
Сьогодні успіх компанії у своєму прагненні отримати користь від застосування штучного інтелекту у бізнесі багато в чому залежить від профільних кваліфікованих фахівців у цій сфері, які здатні забезпечити інтеграцію кращим і найбільш безпечним способом.

У той же час, по мірі того, як використання AI стає все більш затребуваним у бізнесі, формування команди, що складається з таких фахівців, перетворюється на все більш складну задачу – від них вимагається набір вкрай специфічних навичок і компетенцій, без яких завжди залишається ризик втратити все. Це проблема, з якою сьогодні стикаються як багато звичайних компаній, так і визначних технологічних лідерів, включаючи, наприклад, Google, який нещодавно заявив, що глобальний пул учених даних становить менше 1 мільйона чоловік, а число дослідників із глибокого навчання поки що обчислюється лише тисячами.

Тут же варто відзначити, що навички роботи з технологіями штучного інтелекту домінували у списку найшвидше зростаючих робочих місць у 2018 році, і ця тенденція буде тільки зростати у 2019-му. За прогнозами, машини та алгоритми створять 133 мільйони нових робочих місць до 2022 року.

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Читайте також:

Ера штучного інтелекту: як AI допомагає приймати рішення, керувати ресурсами та оптимізувати виробництво глобального бізнесу

AI корисний і масштабується як у бізнесі, так і в суспільстві в цілому, коли є частиною ефективної інфраструктури

Коментарi