До 2030 року 80% робіт, пов’язаних з управлінням проектами, будуть усунені, оскільки штучний інтелект забере на себе їхні традиційні функції – збір даних, відстеження, аналіз і звітність, а також прогнозування та планування. На думку експертів Gartner, AI цілком здатний докорінно змінити те, як лідери управління проектами та портфелями рішень (PPM) справляються зі своєю нинішньою роботою, навіть з урахуванням використання певних технологій для підтримки своїх бізнес-цілей. Вже зараз доступні їм інструменти не відповідають вимогам цифрового бізнесу, зазначають експерти.

Еволюція ринку PPM

Постачальники на сьогоднішньому ринку програмного забезпечення PPM відстають у створенні комплексного цифрового офісу управління програмами (PMO), але вже в поточному році можна очікувати появи перших відповідних продуктів вже з підтримкою AI, а тому ситуація може кардинально змінитися у кращу сторону. Мова йде, зокрема, про надання додаткових кейсовых переваг для користувачів, що представляють вузькопрофільних фахівців, які орієнтовані на аналіз і планування. Прогнозується, що в разі розростання відповідного набору можливостей на базі штучного інтелекту, вже до 2023 року постачальники таких технологій, зосереджені на інтелектуальних цифрових платформах, можуть повністю зруйнувати звичний ринок PPM. Однак, такий прогноз повинен мати лише позитивний результат для багатьох керівників різних напрямків бізнесу.

PPM як дисципліна з підтримкою AI

Збір даних, аналіз і звітність складають більшу частину дисципліни PPM. Штучний інтелект поліпшить результати цих завдань, включаючи здатність аналізувати дані швидше за людей і використовувати ці результати для підвищення загальної продуктивності. Коли ці стандартні завдання почнуть замінюватися, керівники PPM будуть прагнути побудувати свою роботу таким чином, щоб управляти можна було не окремими процесами, а безпосередньо рішеннями на базі AI, які будуть здійснювати всі звичні опції в комплексі.

Використовуючи, наприклад, тих же чат-ботів та інтелектуальних помічників, функціонал PPM автоматично можна розширити до повноцінної роботи з клієнтами, виключивши «ручне» і «особисте» втручання. Крім того, як вже відомо з практики, штучний інтелект істотно скорочує і взагалі нейтралізує ризики помилок, які допускаються людьми за необхідності виконання відразу декількох завдань одночасно.

У той же час, Gartner акцентує увагу на іншому: AI дійсно цілком здатний докорінно змінити підходи до реалізації ключових управлінських опцій і бізнес-процесів, але потрібні навички і розуміння сучасних методів захисту даних від потенційних загроз.

Головні тренди безпеки та управління ризиками для бізнесу в цьому році

  1. Орієнтир на базові принципи безпеки
    По мірі того, як ІТ-стратегії стають все більш тісно пов’язаними з бізнес-цілями, здатність керівників з безпеки та управління ризиками (SRM) ефективно вирішувати питання безпеки, набуває все більшого значення. Щоб не концентруватися виключно на питаннях, пов’язаних із прийняттям рішень в області ІТ, експерти рекомендують створювати практичні і прагматичні концепції протистояння навіть найпростішим загрозам, які, тим не менш, можуть зашкодити бізнесу.
  2. Операційні центри безпеки (SOC) з акцентом на виявлення загроз і швидке реагування
    За даними Gartner, до 2022 року 50% всіх операційних центрів безпеки (SOC) будуть перетворені на більш сучасні – з інтегрованими можливостями штучного інтелекту для реагування на інциденти, аналізу та пошуку погроз. Бізнес-лідерам необхідно враховувати таку тенденції й вирішувати питання впровадження таких систем або шляхом прямої інтеграції відповідних підрозділів в рамках компанії, або передавати ці завдання на аутсорс.
  3. Система управління безпекою даних (DSGF) як пріоритетний напрям фінансування
    Безпека даних – складна проблема, яка не може бути вирішена без глибокого розуміння самих даних, контексту, в якому дані створюються і використовуються, і того, як вони підлягають регулюванню. Замість того, щоб купувати продукти для захисту даних і намагатися адаптувати їх відповідно до потреб бізнесу, провідні організації починають займатися питаннями безпеки даних через систему управління безпекою даних (DSGF). Система ідентифікує і класифікує всі інформаційні потоки та активи, і сама визначає політику безпеки за допомогою детального аналізу й прогнозування ситуації.
  4. Автентифікація за допомогою Touch ID досягає ринкової кон’юнктури
    Touch ID все частіше використовується у корпоративних додатках для споживачів і співробітників, так як має особливий попит у поточному році. В цілях боротьби з хакерами, які обирають паролі для доступу до хмарних додатків, саме безпарольні методи, що зв’язують користувачів із пристроями, забезпечують підвищену безпеку й зручність використання. А це є рідкісним виграшом у боротьбі з безліччю загроз, відзначають експерти.
  5. Інвестиції в компетенції хмарної безпеки як основної обчислювальної платформи
    Перехід до хмарних сервісів автоматично означає посилення безпеки даних, проте, багато компаній все ще просто не готові до цього рішення через брак висококваліфікованих фахівців, які можуть забезпечувати якісне супроводження відповідних проектів. За оцінками Gartner, більшість збоїв безпеки у хмарних сервісах (коли вони взагалі трапляються), відбуваються саме з вини самих клієнтів, і так, скоріше за все, відбуватиметься ще кілька років. Насправді, хмара є максимально надійним і життєздатним варіантом для багатьох організацій, але забезпечення її безпеки є спільною відповідальністю. Тому організації мають інвестувати у відповідні інструменти управління та створення необхідної бази знань, щоб іти в ногу зі швидкими темпами розвитку хмарних технологій та інновацій.

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Читайте також:

Світовий бізнес стрімко переходить на програмне забезпечення для роботизованих процесів (RPA)

Ефективність компаній – показник якості роботи ШІ-технологій

Коментарi