Найпотужніша й довгострокова економічна цінність AI сьогодні полягає не у тисячах нових стартапів, не у глобальному впливі на перерозподіл робочих місць (що світ, об’єктивно, поки ще не пережив на практиці) і не в унікальному умінні копіювати, вдосконалювати або перевершувати ряд людських навичок і умінь. А у здатності розширювати можливості відкриття й масштабування унікальних фундаментальних наукових досягнень, які лягають в основу багатьох індустрій і кардинально змінюють бізнес-ландшафт.

Зараз досвід AI зосереджений не лише на розробці комерційних додатків, які оптимізують ефективність в існуючих галузях, але й на розробці наукових програм, що можуть привести до появи абсолютно нових галузей. Уже незабаром для того, щоб отримати конкурентну перевагу від AI, бізнесу доведеться це враховувати, зіставляючи реальні потреби та потенціал перспективних відкриттів з точки зору інвестицій.

Втім, безумовно, такий прогноз не дає підстав відкидати поточний стан технологій і їх вже перевірені можливості, що забезпечують багато переваг на ринку у різних сферах і, передусім, у фінансовому секторі.

  1. AI та кредитні рішення
    Штучний інтелект забезпечує більш швидку й точну оцінку потенційного позичальника при менших витратах і враховує більш широке коло чинників, що призводить до значно обґрунтованіших рішень на основі даних. Кредитний скринінг, що надається AI, заснований на більш складних і вагомих правилах у порівнянні з тими, які використовуються у традиційних кредитних системах. Це допомагає кредиторам розрізняти заявників із високим ризиком дефолту й тих, хто заслуговує на кредит, але не має великої кредитної історії. Об’єктивність є ще однією перевагою механізму зі штучним інтелектом. На відміну від людини, машина навряд чи буде упередженою. Цифрові банки, додатки для видачі кредитів і онлайн-іпотечні платформи використовують алгоритми машинного навчання для сканування альтернативних даних (наприклад, даних смартфонів) з метою оцінки прийнятності кредитів та надання персоналізованих варіантів видачі коштів.
  2.  AI та управління ризиками
    Важко переоцінити вплив AI на сферу фінансових послуг, коли мова йде про управління ризиками. Величезна обчислювальна потужність дозволяє обробляти неймовірні обсяги даних за короткий час, а когнітивні обчислення допомагають керувати як структурованими, так і неструктурованими даними. Ці завдання вимагають немислимої кількості часу для виконання людиною. Алгоритми ж аналізують історію ризикових випадків за секунди, виявляючи ранні ознаки потенційних майбутніх проблем і попереджаючи їх. Штучний інтелект дійсно є потужним союзником, коли справа доходить до аналізу дій у реальному часі на будь-якому конкретному ринку або у будь-якому середовищі – точні детальні прогнози, які він надає, засновані на безлічі змінних і мають життєво важливе значення для бізнес-планування.
  3. AI та запобігання шахрайству
    Ось уже кілька років штучний інтелект більш ніж успішно бореться з фінансовим шахрайством і особливо AI ефективний у запобіганні зловживань, пов’язаних із кредитними картками, число яких в останні роки зростає у геометричній прогресії у зв’язку з розростанням електронної комерції та онлайн-транзакцій. Системи виявлення шахрайства аналізують поведінку клієнтів, місцезнаходження та купівельні звички й запускають механізм безпеки, коли що-небудь суперечить встановленій схемі витрат. Банки також використовують штучний інтелект для виявлення та запобігання ще одного сумнозвісного типу фінансових злочинів – «відмивання» грошей: машини розпізнають підозрілу діяльність і допомагають скоротити витрати на розслідування передбачуваних злочинних схем.
  4.  AI та трейдинг
    Інвестиції, засновані на даних, неухильно росли протягом останніх 5 років, і вже наприкінці 2018 року склали трильйон доларів. Йдеться, перш за все, про алгоритмічну, кількісну або так звану «високочастотну» торгівлю. Ці види торгівлі швидко поширюються на світові фондові ринки, і на те є вагома причина: штучний інтелект пропонує безліч істотних переваг. Інтелектуальні торгові системи відстежують роботу і структурованих, і неструктурованих баз даних (соціальні мережі, новини і т.п.) за частки секунди, надаючи необхідну звітність. І ніде приказка «час – гроші» не є більш доречною, аніж у торгівлі: така швидка обробка інформації дає можливість приймати рішення буквально блискавично, а це позначається на всіх формах фінансових виплат, транзакцій, нарахувань і т.п. На сьогоднішній день існують цілі інвестиційні онлайн-платформи на базі AI, які пропонують більш точні прогнози продуктивності акцій завдяки тому, що алгоритми можуть тестувати торгові системи на основі минулих даних і виводити процес перевірки на абсолютно новий рівень, перш ніж запустити його в дію. AI збирає рекомендації для найбільш «сильних» портфелів залежно від короткострокових і довгострокових цілей конкретного інвестора.
  5. AI та персоналізований банкінг
    Штучний інтелект дійсно сильний у вивченні нових способів надання додаткових переваг для кожного користувача – персоналізація грає величезну роль в банківському секторі. Тут AI найчастіше виступає в ролі інтелектуальних чат-ботів, які надають клієнтам комплексні рішення для самодопомоги при одночасному зниженні навантаження на call-центри. Популярності набирають і віртуальні помічники з голосовим управлінням, що працюють на базі інтелектуальних технологій. Обидва інструменти можуть перевіряти баланс, планувати платежі, переглядати активність акаунту та здійснювати комплексний моніторинг дій користувачів. Ряд додатків пропонують персональні фінансові консультації та допомагають людям досягти своїх фінансових цілей.
  6. AI та автоматизація процесів
    Перспективні лідери галузі звертаються до роботизованої автоматизації процесів, коли хочуть скоротити експлуатаційні витрати й підвищити продуктивність. Інтелектуальне розпізнавання символів дозволяє автоматизувати безліч повсякденних трудомістких завдань, які раніше займали тисячі годин роботи, що створювало необхідність у підвищенні заробітних плат. Програмне забезпечення з підтримкою штучного інтелекту перевіряє дані та генерує звіти відповідно до заданих параметрів, переглядає документи й витягує інформацію з форм (додатків, угод і т.п.). Використання роботизованої автоматизації процесів для високочастотних повторюваних завдань усуває місце для людської помилки й дозволяє фінансовій установі переорієнтувати зусилля робочої сили на процеси, які вимагають участі людини.

Чого очікувати від AI у майбутньому фінансової індустрії?

Є великі надії на підвищення безпеки транзакцій і облікових записів, особливо у зв’язку з розширенням використання блокчейнів і криптовалюти. У свою чергу, це може значно скоротити або з часом взагалі скасувати комісію за транзакції через відсутність посередника. Очікується також, що всі види цифрових помічників і додатків будуть продовжувати вдосконалюватися завдяки когнітивним обчисленням – це значно спростить управління особистими фінансами, оскільки інтелектуальні системи зможуть планувати та виконувати короткострокові й довгострокові завдання, включаючи державні, корпоративні та приватні оплати всіх можливих рахунків.

Можна також очікувати поліпшення обслуговування клієнтів, що використовує складні системи віртуальної реальності з елементами самообслуговування, оскільки обробка природної мови просувається вперед, витягуючи уроки з розширення пулу даних минулого досвіду.

На думку багатьох експертів, буде також досягнуто нового рівеня прозорості, що обумовлено більш всеосяжними та точними звітами про клієнтів у різних сферах і посиленими заходами безпеки, які забезпечує AI.

В цілому, за даними Forbes, переваги AI у сфері фінансових послуг очевидні, і в 2019 році понад 65% світового фінансового менеджменту очікують позитивних змін від використання технологій штучного інтелекту в області всіх можливих фінансових обчислень. На даний же момент поки що лише третина компаній зробила кроки щодо впровадження AI у свої бізнес-процеси.

У будь-якому випадку, яким би віддаленим від досконалості не був сьогоднішній AI, його можливості покривають більшу частину запитів світового ринку на здійснення якісних і безпечних фінансових операцій, сприяючи посиленню багатьох важливих економічних процесів.

 

Читайте також:

Статистика зростання AI у 2019 році, яку вам потрібно знати

Сьогодні темпи впровадження AI стримуються неготовністю багатьох компаній вкладати кошти у збереження, збір та управління даними

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Коментарi