Згідно даним Gartner, кількість підприємств у світі, що впроваджують AI, зросла на 270%(!) за останні 4 роки й потроїлася у минулому році. Так, ще у 2015 році впровадження AI було більш рідкісною практикою – лише 10% респондентів повідомили, що застосовували технології штучного інтелекту або тільки планували зробити це найближчим часом. До 2019 року ця цифра зросла до 37%.

На думку експертів Gartner, таке зростання попиту на інновації обґрунтоване навіть не стільки їх популярністю та масштабуванням за рахунок унікальних бізнес-опцій, скільки усвідомленням багатьох компаній того факту, що без них залишатися конкурентоспроможними просто неможливо. Особливе значення інтеграція AI і ML має для малих підприємств – же в самому найближчому майбутньому без них на ринку не вижити, переконані автори дослідження.

Кращі AI-рішення для малого бізнесу

  •  Прості чат-боти
    Коли справа доходить до спілкування з клієнтами, співробітниками або іншими зацікавленими сторонами, AI і ML часто відіграють життєво важливу роль. Прикладом цьому служать чат-боти, які в основному пов’язані з тими діалоговими вікнами, які націлені на вирішення всіх можливих питань у режимі реального часу. Сьогодні дана технологія, мабуть, є найбільш ефективною на практиці й уже показала свою надійність. Чат-боти не потребують втручання людини та працюють цілодобово, здатні відповісти як на найпростіші запити, так і на складні, й не мають емоційного та соціального контексту у спілкуванні з людьми. Їх також часто використовують у відділі кадрів, де співробітникам рекомендується реєструвати свої відгуки анонімно. При правильному налаштуванні, реалізації та застосуванні чат-ботів будь-яка компанія гарантовано отримає якісний зворотний зв’язок від споживача та зможе краще керувати багатьма процесами завдяки розумінню загальної обстановки на ринку.
  • Ефективні CRM/ERP
    CRM/ERP – на сьогоднішній день кращі інструменти на основі AI для управління взаєминами з клієнтами (CRM) і планування ресурсів підприємства (ERP). Відповідне програмне забезпечення може бути досить обмеженим, а може бути і більш ніж всеосяжним з точки зору поставлених завдань, а тому кожна компанія вирішує для себе, для яких цілей і якої «потужності» їй потрібні подібні технології. Беручи до уваги величезні й диференційовані типи інформації, яка щодня випускається бізнесом, людині може бути важко отримати кореляцію з даних і зробити правильний аналіз або прогноз з метою вирішення тієї чи іншої проблеми. Технології ERP/CRM на основі AI можуть зробити це за лічені хвилини, дати бізнесу цінну інформацію та допомогти у прийнятті рішень. Наприклад, AI може збирати дані про клієнтів із різних точок дотику й комбінувати їх із CRM для отримання значимої інформації.
  •  Незмінні AI і ML в HR
    AI і ML в HR навіть у найпростішій своїй модифікації здатні взяти на себе всю рутинну та повсякденну роботу, а це означає, що працівники можуть зосередитися на продуктивній роботі. Це важливо, адже ресурси, що витрачаються на такі процеси, як, наприклад, нескінченне ведення обліку та адміністрування заробітних плат, не є тією надихаючою частиною роботи HR-співробітників, яка стимулює їх до розвитку та підвищення працездатності. Крім того, з огляду на брак кваліфікованої робочої сили, з якою стикається кожен малий бізнес, автоматизація деяких життєво важливих аспектів роботи може допомогти подолати й відповідний дефіцит. Це також може зробити бізнес більш ефективним, оскільки з меншою кількістю співробітників, яких немає можливості навчати, як не парадоксально, можна встигнути зробити набагато більше.
  •  Доступний RPA у фінансах
    Для малого бізнесу доцільно розпочати з автоматизації лише деяких видів діяльності у даній сфері, вважають експерти. При цьому, близько третини можливостей в області фінансів можна використовувати за допомогою базових технологій автоматизації завдань, таких як автоматизація окремих процесів (RPA). RPA являє собою клас програмного забезпечення загального призначення, що часто називають «програмною робототехнікою», і його не слід плутати з фізичними роботами. RPA і додаткові технології, такі як управління бізнес-процесами та інструменти оптичного розпізнавання символів, успішно застосовуються у багатьох сферах діяльності в області фінансів.

Слід зазначити, що всі перераховані вище технології необов’язково повинні від початку базуватися на складному й дороговартісному програмному забезпеченні, що зазвичай є незаперечною умовою для великих компаній, які мають для цього необхідні ресурси та інфраструктуру. Для малих підприємств стануть хорошим початком і прості, але перевірені на практиці рішення, що не потребують витратного супроводу та підтримки.

Малий бізнес, що стартує з базових і доступних опцій, може посилювати свої можливості поетапно, підключаючи автоматизацію там, де вона необхідна в першу чергу. Головне, просуваючись далі, – скласти список рішень, які варто було б реалізувати, у пріоритетному порядку. Нарешті, у будь-якого бізнесу має бути чітка «дорожня карта» про те, як зробити так, щоб усі ризики були зведені до мінімуму.

У будь-якому випадку, використання AI або ML – це вже саме по собі бізнес-рішення, яке компанія повинна усвідомлено прийняти лише після оцінки всіх витрат і потенційних вигод. Однак, як би там не було, немає абсолютно ніяких сумнівів у тому, що технології можуть зробити звичні процеси кращими, простішими, швидшими й ефективнішими.

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Читайте також:

Скільки компанії витрачають на впровадження та використання ШІ у бізнес-процесах і з якими труднощами стикаються?

«Культура штучного інтелекту»: чому просто впроваджувати та масштабувати інновації – не завжди гарантія успіху, і як це відображає світова практика?

Коментарi