Безумовно, процес будь-якого масштабного технологічного впровадження або перевтілення непростий, але для цього й існує вибір. І, якщо сотні компаній по всьому світу змогли подолати певні бар’єри у цій області, то українському бізнесу слід як мінімум прийняти на розгляд вже цілком адаптовані до нашого ринку AI-технології.
По мірі того, як AI набирає оберти, провідні світові постачальники додатків виходять за рамки вже звичного програмного забезпечення для розробки більш цілісних платформ, які ще краще автоматизують бізнес-процеси. Наприклад, такі відомі постачальники технологічних рішень, як General Electric, SAP і Siemens, пропонують програмні комплекси й операційні системи, які за наявності необхідних ресурсів можна вільно впроваджувати в наших умовах. І ці рішення вже пора знати «в обличчя».

Кращі приклади AI у додатках, що здатні посилити потенціал бізнесу

  • SAP: коли AI систематизує ваші дані і керує нимиТехнологічна платформа SAP ERP передбачає інтелектуальну систему управління підприємством. Сама система являє собою «конструктор» із пов’язаних між собою модулів, кожен з яких відповідає за певні завдання. Назви модулів походять від скорочення назв головного функціоналу: FI – finance (фінанси), LO – logistic (логістика), SD – sales and distribution (продаж і дистрибуція), HR – human resources (персонал), і т.д. По суті, платформа SAP включає величезну кількість налаштувань, інтерфейсів та інших можливостей змінювати різні бізнес-процеси під свої потреби. Більш того, система містить внутрішню мову програмування (ABAP) і засоби розробки та налагодження. Тобто, в рамках системи можна розробити власний функціонал або істотно розширити вже існуючий.
    Окремим продуктом SAP є HANA – високопродуктивна платформа для зберігання та обробки даних, в основі якої лежить технологія обчислень in-memory з використанням принципу «поколонкового» зберігання даних. Архітектура HANA забезпечує як високошвидкісну обробку транзакцій, так і роботу зі складними аналітичними запитами, поєднуючи рішення цих задач в рамках єдиної платформи.
    Наприклад, відома мережа супермаркетів Walmart використовує HANA для обробки великого обсягу записів транзакцій (компанія керує більш ніж 11 000 магазинів) протягом декількох секунд. Але технології такого типу можуть використовувати і компанії малого та середнього бізнесу, якщо рішення відповідає їх бюджету. В останньому звіті SAP вказано, що 10 організацій, що використовують HANA, заявили, що очікують отримати завдяки цій технології середню п’ятирічну прибутковість у розмірі 575%.
  • DOMO: коли AI будує бізнес-панелі і контролює весь функціонал компаніїDomo – це свого роду хмарна панель моніторингу, яка може масштабуватися в рамках компанії до надвеликих розмірів в залежності від її потреб. Сьогодні існує вже понад 400 вбудованих програмних конекторів, які дозволяють Domo збирати дані з усіх можливих сторонніх додатків, що можуть бути використані для аналізу інформації та забезпечення високоякісної бізнес-аналітики.

      При цьому, крім розширення можливостей щодо забезпечення зв’язності між різними відділами, командами і групами всередині компанії, найбільш цінним елементом платформи є швидкість її роботи з даними. Так, за один день платформа здатна обробити від 100 до 200 трильйонів клієнтських запитів. Більше того, реальна користь, яку приносить Domo, і те, в чому платформа перевершує будь-яке інші подібні за функціями додатки, – це здатність забезпечити потреби тих працівників, які безпосередньо залежать від IT і бізнес аналітиків.  Domo дає можливість тим, хто приймає бізнес-рішення, витягувати й обробляти дані без допомоги технічних експертів.

      У Domo вже понад 1500 клієнтів, в числі яких такі компанії, як Mastercard, American Metalcraft, Fortune 50 retailer, Goodwill of Central & Southern Indiana, Nude by Nature (австралійський ритейлер косметики), ObservePoint (розробник хмарного програмного забезпечення), Rakuten Marketing, European  Wax Center.

  • APPTUS: коли AI може підвищити продажі і залучити нових клієнтівApptus – платформа, заточена на аналіз і формування рекомендацій щодо дій, які компанії можуть вчинити з метою підвищити свої продажі й залучити нових клієнтів. Точніше, це може зробити штучний інтелект. Рішення Apptus eSales, зокрема, призначене для автоматизації мерчандайзингу на основі інтелектуального розуміння споживачів. Програмне забезпечення поєднує великі дані і машинне навчання, щоб визначити, які продукти можуть сподобатися потенційному клієнту при пошуку або отриманні рекомендацій в Інтернеті. Коли клієнт відвідує інтернет-магазин, що використовує Apptus eSales, і починає вводити пошукові запити для придбання певних продуктів, AI тут же починає прогнозувати й автоматично відображати пов’язані з запитом пропозиції.
    Платформою користується великий, середній і малий бізнес. Наприклад, відомий в Європі інтернет-магазин книг Bokus.com у Швеції застосовує технологію фактично для конвертації користувачів. Таким чином, середній обіг клієнтів збільшується майже на 100% на піку продажів.
  • AVANADE: коли AI виконує функцію бізнес-аналітикаAvanade – це спільний продукт Microsoft і Accenture на базі платформи Cortana Intelligence Suite, який спрямований на здійснення комплексного інтелектуального аналізу даних. Сервіс дозволяє швидко автоматизувати всі можливі робочі процеси, налаштовувати бізнес-логіку для спрощеного створення додатків і моделювати процеси в підключених джерелах даних і служб.
    Фактично Avanade на сьогоднішній день володіє необмеженими можливостями, так як платформа сумісна з більшістю передових хмарних і цифрових сервісів і додатків. За підрахунками самих розробників, в середньому Avanade допомагає підвищити прибуток компанії на 30 відсотків і навіть вище. Крім того, інтелектуальна технологія дозволяє посилити навички співробітників і орієнтувати послуги бізнесу під чітко окреслену аудиторію клієнтів.
  • GENERAL ELECTRIC: коли AI здійснює моніторинг та технічне обслуговування на виробництвіЗараз нікого не здивуєш інтелектуальними технологіями, які супроводжують всі технічні процеси на заводах і аналізують роботу техніки на виробництві. У той же час, в даному випадку на AI покладаються особливо відповідальні завдання, і на ринку не так багато дійсно якісних рішень, які могли б відповідати своїй вартості на практиці.
    Однією з найпопулярніших пропозицій в даній категорії є система Predix від General Electric, яка найчастіше використовується у нафтогазовій, авіаційній та автомобільній промисловості. Система адаптивна й дозволяє великим цифровим додатками обробляти величезну кількість даних про ефективність задіяного в роботі устаткування, що забезпечує найважливіші функції: завчасне виявлення і попередження всіляких збоїв, які часто призводять до серйозних фінансових втрат. Ключову роль у цих процесах відіграють давачі – їх злагоджена робота формує детальну картину того, що відбувається на виробництві. Притому, від початку Predix призначений як для рудиментарного і дрібномасштабного управління логістикою, так і для розробки масштабних прогнозів на великих підприємствах.
    Не менш вдалою розробкою в даній області є рішення Intelligent Pipeline Solution від Accenture, що використовується для моніторингу мільйонів кілометрів нафтопроводів по всьому світу. Технологія збирає і аналізує дані з активів трубопроводу і зовнішніх джерел для управління безпекою та ефективного використання ресурсів.
    За аналогічним принципом працює прогностична система Landing Gear Prognostics від GE і Infosy, побудована на Predix. Програми дозволяють екіпажам авіаційної техніки бачити, наприклад, як довго прослужать шасі літака ще до того, як сам літак буде введений в експлуатацію.
  • SIEMENS: коли AI вирішує проблеми промислових масштабівКомпанія Siemens використовує технологію машинного навчання для здійснення масштабного моніторингу продуктивності великого промислового обладнання, запустивши в березні 2016 року бета-версію хмарної платформи MindSphere. Додаток може використовуватися промисловими компаніями для відстеження верстатів на заводах по всьому світу і перегляду характеристик їх активів в режимі реального часу. Це допомагає уникати аварійних ситуацій, планувати профілактичне обслуговування і управляти строками експлуатації всіх задіяних виробничих систем.
    MindSphere працює з великими заводами незалежно від виробника та його місцезнаходження. Мета полягає в тому, щоб допомогти операторам установки збільшити час безвідмовної роботи керованої техніки та підвищити ефективність обслуговування шляхом оцінки того, коли очікується, що якась її частина вийде з ладу. Система також заощаджує значні суми великим підприємствам, які працюють з комплексним гарантійним обслуговуванням – їх обладнання рідше піддається ремонту.

Авторський аналітичний матеріал на основі базової інформації з Tech Emergence.
Всі права захищено.  Жодна частина статті не може бути використана в інтернеті для приватного або публічного використання без обов’язкового активного гіперпосилання на сайт everest.ua