У найближче десятиліття AI стане головною ринковою тенденцією та кращим бізнес-інструментом, вважають аналітики міжнародного консалтингового агентства PwC. Так, згідно з останнім звітом, внесок інтелектуальних технологій у глобальний світовий ВВП оцінюється у 15,7 трлн.дол. І, за прогнозами експертів, саме завдяки штучному інтелекту цей показник виросте ще на 14% вже до 2030 року. При цьому, на збільшення продуктивності припаде до 7 трлн.дол., а безпосередньо на зростання споживання – понад 9 трлн.дол.

Економічний ефект технологій штучного інтелекту

У чому він полягає? Перш за все, на зростання прибутку від впровадження та споживання інновацій вплинуть такі ключові процеси:

  1. Збільшення продуктивності за рахунок повсюдної автоматизації базових бізнес-процесів (включаючи використання роботів і автономних транспортних систем);
  2. Посилення вже існуючих на ринку робочих ресурсів за допомогою AI (так званий «універсальний штучний інтелект», заточений на допомогу та розширення можливостей людини);
  3. Збільшення попиту на ряд продуктів і послуг за рахунок їх персоналізації й індивідуального підходу до кожного клієнта за допомогою використання AI-асистентів і аналітичних програм.

На думку PwC, у найближчі 5-10 років лідером з успішної експлуатації та адаптації технологій штучного інтелекту виступить Китай. Передбачається, що до 2030 року його ВВП може виявитися ще на 26% вище середнього світового показника. Істотним потенціалом володіє і Північна Америка, яка, швидше за все, покаже близько 14% додатково до ВВП. Західна Європа, зокрема, поки що повзе у хвості. Але зростання інтересу до інноваційних розробок європейців з боку світових інвесторів в останні роки дає хорошу перспективу на розростання тенденції масового застосування AI у базових галузях.

Цікаво, що у даній ситуації, не дивлячись на багато існуючих і перевірених на практиці розробок в області AI, експерти все ж називають рівень його розвитку «зародковим». Це, втім, не лише хороший стимул для більш розвинених країн, а й відмінна перспектива для країн, що розвиваються, й економічно відсталих держав: вони можуть зробити ривок і наздогнати більш успішних суперників.

При цьому, найбільшу користь від технологій AI, за даними аналітиків, витягнуть сфери фінансових послуг, роздрібної торгівлі та медицини. Тут очікують найбільш відчутне зростання інноваційного впливу, підвищення ефективності та продуктивності, а також помітне поліпшення якості послуг і цільового споживання.

Орієнтир на клієнта та персоналізація продукту

За даними PwC, крім точкових або комплексних впроваджень технологій, орієнтованих на аналітичні процеси та автоматизацію виробничих ресурсів, багато компаній, найбільш зацікавлені у технологіях, що дозволяють персоналізувати продукт і орієнтувати його під ключові потреби клієнта. І це важливо. Персоналізація підвищує привабливість товарів і послуг, залучаючи додаткову споживчу аудиторію й зміцнюючи вже існуючу. Крім того, зростання споживання означає збільшення кількості даних, а це забезпечує більше інсайтів і більше можливостей для поліпшення продукту. Вивчивши переваги своїх клієнтів і запропонувавши їм індивідуальний підхід, бізнес тим самим здатний наростити свою частку на ринку. Особливо це стосується охорони здоров’я, автопрому та фінансового сектору.

Очима споживачів

AI, по суті, може стати відмінним еквалайзером. Згідно зі звітом PwC, більше половини опитаних споживачів із різних країн світу вважають, що штучний інтелект цілком здатний надати їм всю необхідну інформацію щодо необхідної послуги або продукту, до того ж зробити це чітко, зрозуміло і доступно. При цьому більше 40% респондентів відзначають, що технології штучного інтелекту розширюють доступ до фінансових, медичних, юридичних і транспортних послуг, зокрема, для осіб із більш низькими доходами або фінансовими можливостями. На думку експертів, така позиція обґрунтована відсутністю у машини або бота емоційної складової, яка може впливати на певний настрій (або його відсутність) з боку клієнта. Більше 10% людей навіть вважали б більш оптимальним для себе варіантом вирішувати делікатні питання, особливо ті, що стосуються фінансових заборгованостей, з роботами, а не зі співробітниками-людьми, бо вважають це більш комфортним для спілкування варіантом.

Головними перевагами якісно розроблених цифрових помічників, за оцінкою споживачів, є такі важливі аспекти:

  • Вони заощаджують особистий час;
  • Вони чітко формулюють і презентують необхідну інформацію;
  • Вони не мають емоційної підоснови та дискримінаційного підтексту;
  • Вони допомагають скласти календар важливих подій, забезпечуючи важливу функцію нагадування;
  • Вони заточені на завчасне оповіщення та інформування.

Важливо і те, що на сьогоднішній день споживачі вже бачать цінність в обміні особистою інформацією, якщо при цьому вона буде належним чином захищена й використовуватиметься лише з благим наміром. Так, 62% опитаних респондентів готові ділитися своїми даними, щоб полегшити вирішення комунальних та господарських питань, а також для поліпшення інфраструктури свого міста в цілому. А 57% готові без особливих сумнівів надати свою особисту інформацію для удосконалення та підвищення якості медобслуговування.

Загальні тенденції

На сьогоднішній день ключовим фактором успіху розвитку бізнесу в умовах взаємодії з технологіями штучного інтелекту експерти називають, насамперед, оперативність: чим швидше бізнес освоїть ці технології й визначить для себе першочергові напрямки їх застосування, тим більше переваг отримає, і тим менше відстане від конкурентів. Це стосується всіх без винятку сфер діяльності, в тому числі і тих, які вже не один рік прогресують за рахунок інновацій: транспортних і логістичних систем, банківських і фінансових послуг, енергетики та робототехніки на виробництві.

В цілому AI, на думку аналітиків PwC, має повсюдний потенційний вплив, коли мова йде про трансформацію бізнес-середовища. І у найближчі 3-7 років це стане очевидним, виходячи з того, як видозміниться ринок комерційних послуг.

Варто відзначити, що більшість організацій до сих пір вважають за краще встановлювати певні межі в рамках впровадження ряду технологічних рішень, і навіть створюють окремі підрозділи для їх адаптації. У той час як AI вимагає того, щоб із ним взаємодіяли в рамках «командної гри», – це дозволяє не просто заощаджувати бюджет на нововведення, але й краще зрозуміти принцип роботи технології.

Всі права захищено. Жодна частина статті не може бути використана в інтернеті для приватного або публічного використання без обов’язкового активного гіперпосилання на сайт everest.ua.