AI революціонізує всі сфери нашого життя, ліквідовуючи розрив між тим, на що здатні люди, і тим, що насправді можливо. Проникаючи в усі галузі, він поступово бере на себе основні завдання, покладені раніше на здатності людського інтелекту, й фактично безперешкодно взаємодіючи з нашим повсякденним життям. І, хоча такі технології можуть здатися загрозливими через проблеми етики, конфіденційності або безпеки, – прогрес, який ми спостерігаємо протягом вже не одного року у масштабуванні інноваційних технологій, поступово нейтралізує багато побоювань бізнесу та суспільства, забезпечуючи їх більш злагоджене функціонування.

Дійсно, AI потенційно здатний повністю замінити рутинні процеси у багатьох областях діяльності – фінансах, банкінгу, консалтингу або внутрішньому рекрутингу (де компанії тепер використовують аналітичні системи для зіставлення профілів кандидатів із вакансіями). Але думка про те, що штучний інтелект «виселить» людський розум за борт усіх можливих процесів не просто перебільшені, а навіть абсурдні.

Насправді, суспільство вже багато разів стикалося, нібито, з перспективою радикальної трансформації ролі традиційного робочого в тій чи іншій сфері. Але розвиток технологій не просто не призвів до глобального скорочення кваліфікованих кадрів, а навпаки – із року в рік формує мільйони нових робочих місць і створює нові професії.

Нинішня цифрова революція робить діловий світ більш конкурентоспроможним завдяки економії коштів і здатності автоматизувати основні завдання, а також створює абсолютно нові підходи до вдосконалення та оптимізації бізнесу. І абсолютно нерозважливо вважати, що це було б можливо без участі людини. Однак, при цьому працівникам усіх рівнів має бути надана можливість освоїти нові навички, щоб скористатися такою ситуацією на благо собі та суспільству. Ось чому компаніям уже сьогодні слід вкладати значні кошти у навчання своїх співробітників технологіям наступного покоління, таким як блокчейн, кібербезпека, штучний інтелект і машинне навчання, робототехніка і автоматизація. Жодна машина ніколи не замінить винахідливість і вдумливість людей, але лідери бізнесу повинні переконатися в тому, що їхня команда готова до нових впроваджень і здатна підтримувати конкурентоспроможність компанії, професійно взаємодіючи з технологіями.

Крім того, зараз настав час для великих організацій оцінити, наскільки глобальний вплив на розвиток бізнесу надає співпраця з технологічними стартапами, розробки яких за правильного підходу можуть підвищити продуктивність і одночасно скоротити витрати у довгостроковій перспективі. Розуміння того, як стартапи та підприємці можуть дозволити бізнесу розширювати свої послуги й охоплення, на думку багатьох експертів, є, мабуть, одним з найбільш важливих напрямків, який бізнесу варто тримати на озброєнні у процесі трансформації.

Основні кити AI для бізнесу

  1. Охоплення та обробка даних
    Усі процеси базуються на даних, про яку б сферу діяльності не йшлося. Робочі процеси можуть бути максимально оптимізовані й систематизовані лише в тому випадку, якщо ці дані якісно обробляються та правильно застосовуються. Вручну сьогодні це вже ніхто не робить – універсальний AI справляється з цим завданням зі стовідсотковою точністю, надаючи компаніям зведення й аналіз вже обробленої, розсортованої за напрямками інформації.
  2. Якісна аналітика даних
    Відповідно до одного з останніх звітів McKinsey, тільки у США компанії різного рівня в цілому щорічно стикаються з нестачею майже 190000 людей з аналітичними навичками даних. Крім того, з минулого року не вистачає 1,5 мільйона аналітиків для прийняття рішень на основі даних. Призначення експертів з даних для кожного департаменту на підприємстві обходиться компанії у значну суму коштів. І, навіть якщо б бізнес міг дозволити собі це зробити, аналітики даних все одно не змогли б аналізувати й описувати дані досить швидко. Аналітичний AI прекрасно справляється з цим завданням, а його інтеграція обходиться дешевше, ніж наймання та підготовка цілої команди людей-співробітників.
  3. Доступ до інформації у режимі нон-стоп
    Через приголомшуючий рівень зростання Big Data та швидкості, з якою змінюється ринок, особливо фінансовий, – стало неможливо приймати рішення на основі застарілих і втрачаючих актуальність у долі секунд даних. Штучний інтелект допомагає підприємствам аналізувати дані в режимі реального часу нон-стоп фактично за допомогою натискання однієї кнопки. Свіжі дані мають додаткову цінність, коли до них завжди є постійний доступ – це дозволяє вчасно відслідковувати й використовувати всі необхідні оновлення.
  4. Багаторівневий моніторинг
    Системи AI допомагають забезпечувати багаторівневий моніторинг даних будь-якої складності, відображаючи різні інформаційні панелі одночасно, що дозволяє оперувати всіма доступними джерелами даних в режимі реального часу. Крім того, штучний інтелект аналізує інформацію прямо в процесі її обробки та розподілу, надаючи прогностичні рішення по різних бізнес-процесах.
  5. Багатозадачність і мультифункціональність
    За кваліфікованої розробки й правильного впровадження AI може використовувати відразу декілька технологій для виконання безлічі різних завдань і при цьому працювати з мінімальними зусиллями, економлячи час. Існує багато варіацій систем штучного інтелекту, які відповідають за автоматизацію, аналітику, прогнозування, фільтрацію та збір даних. Найчастіше, замість застосування відразу декількох різних систем AI, компанії інтегрують одну багатошарову в комплексі, адаптуючи до всіх необхідних поточних операцій. Це покриває основні вимоги до роботи з даними та клієнтами.

Статистика у цифрах: як і для чого найчастіше використовують AI в бізнесі?

  • 44% з 835 компаній, опитаних Tata Consultancy Services, використовують AI для виявлення та запобігання вторгнень у систему безпеки, 41% – для вирішення технологічних проблем користувачів, 34% – для скорочення часу, необхідного на роботу з управління виробництвом, і ще 34% – для аналітики та прогнозування;
  • За даними Gartner, до 2020 року, принаймні, 75% програмних інструментів для забезпечення безпеки будуть включати в себе прогнозну аналітику, засновану на евристиці, можливостях штучного інтелекту або алгоритмах машинного навчання;
  • За даними Accenture, 80% задач в області бухгалтерського обліку та фінансів будуть виконуватися за допомогою автоматизації у найближчі декілька років;
  • За даними MacKinsey, 80% керівників компаній вважають, що рішення AI можуть значно підвищити продуктивність бізнес-процесів незалежно від сфери діяльності підприємства.

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Читайте також:

Штучний інтелект допомагає визначити ключові області можливостей і надає інформацію, яка вирішує складні бізнес-проблеми

Підвищення ефективності бізнесу та збільшення доходів – зростаючі тенденції AI цього року

Коментарi