Відсутність готовності до впровадження технологій AI у бізнес-процеси та відповідних планів на їх удосконалення за допомогою інновацій знизить загальні можливості і перспективи на ринку багатьох компаній, вважають аналітики.

Станом на початок 2019 року тільки у США більше 38% підприємств уже завершили підготовку пілотних проектів із запуску AI у тій чи іншій формі, і більше 50% повідомили, що матимуть повноцінний план з реалізації AI у бізнесі до кінця поточного року.

Найбільшим попитом користуються універсальні інтелектуальні платформи й додатки, заточені на аналітичні функції, фінансове прогнозування та автоматизацію процесів обробки запитів і вимог клієнтів.

До слова, ще у 2016 році, згідно з результатами опитування підприємців різних форм і напрямків бізнесу, 80% західних компаній уже тоді успішно використовували чат-ботів. При цьому лише мала частина з них планувала впровадити інтелектуального помічника тільки до 2020 року, але ефективність технології змусила зробити це значно раніше.

Станом на сьогодні можливості AI настільки вдосконалилися, ставши при цьому доступнішими та зрозумілішими для бізнесу, що ігнорування даного аспекту розвитку призведе до вкрай сумних наслідків на фоні зростаючої конкуренції, запевняють експерти. В цілому ж, відносна нестача інвестицій в AI у деяких галузях і напрямках більше пов’язана з відсутністю знань про можливості технології приносити реальний прибуток. Чим раніше компанії здійснять стрибок, тим швидше зможуть оцінити переваги навіть простих систем AI й використовувати їх з максимальною вигодою та користю.

AI та великі дані у бізнесі: на чому зконцентруватися?

  • Соціальний аспект
    Бізнес-аналітика – не банальне використання алгоритмів з метою прорахунку тих чи інших показників фінансових ресурсів компанії або ринку. При правильному підході, якісно обраному функціоналі й уміло адаптованому програмному забезпеченню дана опція фактично стає основою всієї життєдіяльності підприємства та його співробітників. Більше того, останнім часом все більше уваги приділяється використанню даних для позитивних соціальних змін, і робиться це завдяки спільним зусиллям людей і так званої «співдружності даних». Вони дозволяють об’єднати інформаційні потоки, схожі напрямки діяльності та цілі різних організацій. За рахунок цього можна максимізувати результати праці й отримати доступ до необхідних даних, які, в свою чергу, допоможуть у розробці нових ідей. Для компаній доцільно почати оцінку того, як така спільна робота з даними може вписатися у їх плани корпоративної соціальної відповідальності. Це однозначно веде до прогресу, який значно перевершує від початку очікуваний прибуток, що отримується в результаті діяльності підприємства. Таким чином, компанії також можуть залучати ще більше талановитих працівників, аналізуючи, як бізнес-аналітика впливає на соціальні поліпшення.
  • Надійність
    Результати опитування більш ніж 2600 респондентів, що використовують бізнес-аналітику в тих чи інших процесах, показали, що підприємці оцінюють управління даними як одну з найцінніших можливостей для надійної та безпечної роботи з будь-якими видами інформації. В кінці 2018 року опитані поставили аналітичному AI майже 7 балів з 10, і акцент був зроблений, в першу чергу, на таких галузях, як банківська справа, маркетинг і телекомунікації. Насправді, ефективне автоматизоване керування даними має вирішальне значення для будь-якого підприємства, яке розраховує отримати від технологій більше користі, ніж від нескінченного пошуку людей-фахівців відповідної кваліфікації, готових нести відповідальність за конфіденційність даних і результати їх обробки «вручну». AI-аналітика – кращий на сьогоднішній день інструмент для вирішення всіх поточних фінансових та інших питань компанії, яка бажає успішно конкурувати на ринку.
  • Доступність і економічність
    Безумовно, найбільш передові й масштабовані технології AI, що здатні перетворити компанію на «монстра» будь-якого ринку, доступні не всім, зважаючи на високі витрати на створення під їх впровадження відповідної людської та IТ-інфраструктури, а також на вивчення всіх можливих ризиків і специфічних підходів до вирішення проблем алгоритмічних помилок. AI-аналітика й побудовані на ній додатки, в свою чергу, максимально доступні для застосування навіть у малих компаніях, що тільки починають пробувати «на смак» інновації та хочуть при цьому посилити свої бізнес-процеси новими опціями. Як показує статистика минулого року, підприємства з менш ніж 100 співробітниками, як це не парадоксально, мали найвищий рівень прийняття інтелектуальних технологій у 2018 році. Це говорить про те, що для успішного використання й розгортання AI у бізнесі зовсім не обов’язково кидати всі кошти на глобальний корпоративний технічний переворот. Досить почати навіть з малого – звичайного AI-додатку по бізнес-аналітиці, що дозволить наростити відсутні сили та можливості. Крім того, виборчий і поетапний підхід у цьому зможе підвищити почуття причетності кожного члена команди до прогресу організації. За твердженням експертів, з урахуванням зростаючого числа постачальників нових аналітичних рішень для бізнесу на базі AI, кількість підприємств навіть з обмеженим бюджетом, які будуть застосовувати інновації, буде рости в геометричній прогресії.

Які прогнози та тенденції?

  • BI-інтерфейси самообслуговування стануть кращим рішенням для малого бізнесу
    BI-інтерфейси самообслуговування, які набрали особливої ​​популярності протягом минулого року, стануть найбільш оптимальним рішенням для багатьох компаній з малим бюджетом. Впровадження будь-якої великої технології, що зачіпає всі аспекти бізнесу, вимагає серйозних фінансових вливань у дослідження системи та її супровід. Принцип впровадження і роботи BI-інтерфейсів сам по собі передбачає автоматичне залучення вчених-аналітиків до своєї команди, що дозволяє на початковому етапі відпрацювати всі нюанси бізнес-аналітики. Наприклад, у Великобританії дослідження пріоритетів і цілей лідерів бізнесу наприкінці 2018 року показало, що 80% респондентів планують не окремо наймати вчених-аналітиків для роботи з системами AI, а використовувати саме BI-інтерфейси. А американський Gartner прогнозує, що таке програмне забезпечення буде виробляти ще більше аналітичної інформації у найближчі роки, аніж окремі вчені-дослідники. Дослідження також показало, що компанії розглядають бізнес-аналітику як те, що відрізняє їх на ринку і сприяє розвитку культури управління даними в організаціях. І, для підприємств, які ще не зазнали на практиці всі переваги BI-інтерфейсів, таке програмне забезпечення самообслуговування зможе послужити відмінним стартом. Однак, перш ніж інвестувати у такі інструменти, керівники повинні добре розуміти, яку саме користь зможуть витягти з таких технологій, і сформувати чітке розуміння того, як вони вписуються в загальну ділову діяльність компанії.
  • Можливість інтерпретації всіх оброблюваних даних стане головною перевагою AI-аналітики
    На думку Gartner, у 2019 році кращим інструментом і найбільш очікуваним результатом будь-якого AI-додатку, заточеного на бізнес-аналітику, стане можливість отримати доступну для розуміння й подальшого використання інтерпретацію всіх одержуваних і оброблюваних даних. Вже сьогодні багато передових AI-платформ і хмарних сервісів для бізнес-рішень удосконалюють відповідний інструментарій, що дозволяє забезпечити максимально інтерпретовані форми інформації для аналітики. Мета полягає в тому, щоб дозволити керівникам підприємств, які використовують AI, бачити виразну картину процесів, що відбуваються на підприємстві, і, за необхідності, змінювати підходи й технології з метою посилення бізнес-функціоналу. Витяг усіх даних та їх ретрансляція у зрозумілій формі також зможе зробити технологію AI-аналітики більш доступною в усіх сферах діяльності.
  • Використання AI з метою здійснення контролю та ефективності виробництва
    У виробництві найбільшу цінність від AI можна отримати, використовуючи його для профілактичного обслуговування (близько 0,5-0,7 трлн. дол. по всьому світу серед підприємств різної форми та напрямку діяльності). Здатність стандартної правильно підібраної системи або додатку AI обробляти величезні обсяги будь-яких даних, включаючи аудіо і відео, означає, що вони можуть швидко виявляти аномалії для запобігання поломок, якою б не була їхня суть. Таке профілактичне обслуговування може допомогти запобігти багатомільйонним збиткам по всьому світу, що знижують потужність і продуктивність як малих, так і великих підприємств в середньому на 5-20% щорічно.

Всі права захищено.  Жодна частина статті не може бути використана в інтернеті для приватного або публічного використання без обов’язкового активного гіперпосилання на сайт everest.ua

 

Читайте також:

Попит на AI в бізнесі зростає: пальму першості серед інтелектуальних інструментів експерти віддають нейронним мережам

Українському бізнесу на замітку: пз і додатки на базі AI адаптуються до будь-яких галузей і вимог

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Коментарi