З кожним роком можливості та популярність штучного інтелекту зростає, притому у всіх галузях і часто – незалежно від реальних потреб підприємства чи організації. Автоматизація та машинне навчання стали затребуваними у всіляких бізнес-процесах настільки, що багато хто вже не можуть собі уявити, як виживали до їх появи. Втім, у суворих реаліях така тенденція має не лише однозначні переваги, а й підводні камені, що відображає статистика сприйняття інновацій самим бізнесом і суспільством в цілому. Варто детальніше вивчити картину того, що відбувається на тлі масштабування AI з його плюсами та мінусами.

Бізнес: AI продовжує бути популярним серед керівників підприємств, незважаючи на затратність, часті складнощі впровадження та існуючі ризики

  • Згідно даним американського Інституту штучного інтелекту Аллена, Китай обганяє США за обсягом дослідницьких робіт, представлених і опублікованих в області штучного інтелекту. Прогнозується, що вже до 2020 року таких досліджень буде більше на 10%, а до 2025-го – мінімум на 1%. Тобто, країна в будь-якому випадку йде на випередження у своїх наукових досягненнях з точки зору вивчення областей і можливостей AI.
  • Згідно даним Celonis, 73% керівників великих компаній у 2019 році розглядають AI і ML як області, у які вони готові збільшувати свої інвестиції з метою модернізації та покращення бізнесу. У той же час, лише 33% із них готові вкладатися в розгортання відповідних технологій комплексно з метою їх подальшого масштабування. Інші ж хочуть трансформувати тільки «видимі» бізнес-процеси за допомогою аналітики та автоматизації.
  • Згідно даним Sophos, 71% американських підприємств планують використовувати більше інструментів AI і ML для забезпечення безпеки в цьому році. Але лише 49% ІТ-спеціалістів у цілому ставляться до цих технологій із виключною довірою, в той час як 76% бояться ризиків, пов’язаних із використанням інтелектуальних технологій.
  • Згідно даним DXC, 82% представників бізнесу різних сфер діяльності, які приймають рішення в області ІТ, згодні з тим, що загальноорганізаційні стратегії інвестування в технології, що базуються на штучному інтелекті, забезпечать значні конкурентні переваги. Але лише 29% із них заявили, що їхні компанії вже використовують такі стратегії.
  • Згідно даним Cisco, 66% експертів в області безпеки у США заявили, що готові покластися на штучний інтелект, і цей показник нижче майже на 10%, ніж у минулому році. Cisco пояснює це стандартними коливаннями серед прихильників AI як кращого інструменту у цій сфері, і серед тих, хто бачить в AI більше ризиків, аніж можливостей. Крім того, є багато переконаних у тому, що будь-яка «міграція» даних до хмарних сервісів ставить під сумнів захист цих даних, особливо, коли вони відкриті та загальнодоступні.
  • Згідно даним Sophos, на початку 2018 року 83% ІТ-фахівців великих компаній заявили, що для захисту від кібератак мають усі необхідні інструменти на основі AI і ML. Однак, при цьому 36% із них зізналися, що за останні 12 місяців їх організації піддавалася хоча б одній руйнівній кібератаці, незважаючи на використання інструментів безпеки сучасних технологій.
  • Згідно даним Adobe, майже 90% американських ІТ-лідерів вважають, що в майбутньому застосування AI і ML буде зростати у геометричній прогресії, не дивлячись на ризики. При цьому 41% із них все ще перебувають у пошуку кращого рішення на базі технологій AI, яке зможе стати головним і максимально надійним чинником при прийнятті ними рішень будь-якого рангу. Побоювання, що найбільш часто озвучуються сьогодні, стосуються безпеки даних (47%), безпосередньо процесу впровадження AI і ML (40%), просування інновацій і можливості створювати свій власний інноваційний продукт (40%).
  • Згідно даним Gartner, 37% керівників ІТ-служб або пілотують, або вже використовують прогресивних «самостійних» ботів на базі AI та віртуальних помічників для клієнтів на базі VCA. При цьому 67% представників компаній різних галузей називають дані технології найбільш цінними інструментами у контакт-центрах і стверджують, що вони зіграють найважливіше значення для поліпшення системи обслуговування клієнтів у цілому.

Суспільство: багато людей побоюються засилля штучного інтелекту, але найчастіше довіряють йому навіть більше, ніж політикам і чиновникам

  • Згідно даним IE University, 56% європейців вважають дуже сумною перспективу, коли машини у своїй більшості візьмуть на себе левову частку рутинної людської роботи. У той же час респонденти вважають це прогресом і не бачать в цьому глобального ризику для людства. На сьогоднішній же день більшість опитаних упевнені, що буде достатньо того, щоб машини замінили лише ті робочі місця, які небезпечні або шкідливі для здоров’я людини. Більшість же схиляються до того, що уряди повинні встановити обмеження на кількість робочих місць, які підприємства можуть замінити машинами. Цікаво, що при цьому 25% європейців виступають за те, щоб дозволити штучному інтелекту приймати важливі рішення щодо управління своєю країною (43% – у Нідерландах, 31% – у Великобританії і 31% – у Німеччині).
  • Згідно даним BCG, 61% користувачів Інтернету в усьому світі стурбовані тим, що AI може радикально вплинути на ринок аутсорсу. Ще 58% вважають, що уряди повинні регулювати розгортання AI для захисту робочих місць, 32% висловили занепокоєння з приводу потенційних етичних проблем, пов’язаних з AI, а ще вони стурбовані можливою відсутністю прозорості у прийнятті рішень штучним інтелектом. Втім, велика частина респондентів вітають масштабування інновацій і стежать за останніми новинами у світі технологій.
  • Згідно даним Helpshift, 45% питань/запитів обслуговування клієнтів були повністю автоматизовані за допомогою застосування ботів, при цьому всі клієнти залишилися задоволені.
  • За інформацією The Verge, штучний інтелект застосовується навіть у в’язницях: у Фінляндії в’язні класифікують дані для підготовки алгоритмів AI для одного відомого стартапу, який розглядає подібне партнерство як різновид тюремної реформи, що дозволяє ув’язненим набувати нових навичок для «нового життя».

Наука та освіта: у Штатах створюють науково-освітні центри з акцентом на «міждисциплінарну співпрацю та різноманітність думок» у контексті вивчення специфіки AI і посилення його можливостей

  • Коледж обчислювальної техніки Массачусетського технологічного інституту ім. Шварцмана (США) буде навчати студентів міждисциплінарному підходу до штучного інтелекту. Це допоможе зважити потенційні недоліки та ризики AI, а також розкрити його кращі сильні сторони, поширивши цю інформацію серед усіх верств суспільства.
  • Стенфордський університет (США) відкриває новий інститут, який займається вивченням і розробкою технологій і додатків штучного інтелекту, орієнтованих на взаємодію з людиною у звичайному житті. Місія інституту – просувати дослідження, освіту, політику та практику в області штучного інтелекту для поліпшення добробуту суспільства.

Тенденції: сьогодні AI – фактично фундаментальна основа нової «цифрової економіки» та найбільша область світових інвестицій

  • Згідно даним MMC Ventures, спрямованість і фінансування близько 3 тисяч передбачуваних стартапів, пов’язаних з AI, у 13 найбільш просунутих у цій сфері країнах ЄС приблизно у 40% випадків орієнтовані на розробку нових інтелектуальних технологій для бізнесу.
  • Згідно даним IDC, прогнозується, що світові витрати на системи штучного інтелекту сягнуть до кінця 2019 року 35,8 млрд. дол., що на 44% більше, ніж у 2018 році, і більш ніж подвоються (до 79,2 млрд. дол.) до 2022 року.
  • Згідно даним Gartner, вартість бізнесу, отримана від впровадження AI, досягла 1,2 трлн. дол. у всьому світі у 2018 році й зросте до 3,9 трлн. дол. до 2022 року.

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Читайте також:

Збільшення доходів за рахунок більш представницького й цінного досвіду з реалізації товарів і послуг є рушійними силами впровадження та масштабування AI

Ера штучного інтелекту: як AI допомагає приймати рішення, керувати ресурсами та оптимізувати виробництво глобального бізнесу

Коментарi