Згідно з прогнозами Gartner, світові витрати на ІТ до кінця 2019 року становитимуть 3,7 трильйони доларів, що на 0,4% більше у порівнянні з 2018 роком, і виростуть на 3,7% до кінця 2020 року – в основному за рахунок витрат на програмне забезпечення на базі штучного інтелекту для підприємств різної сфери діяльності.

Gartner також прогнозує, що організації з високим відсотком витрат на ІТ, націлені на роботу з хмарними обчисленнями, стануть визнаними цифровими лідерами в майбутньому. Сьогодні більшість компаній намагаються скоротити витрати або інвестувати саме у зростання, але найбільш ефективні підприємства роблять і те, і інше.

Крім того, зміняться традиційні стратегії обробки даних та аналітики, так як вже сьогодні вони не можуть задовольнити вимоги цифрового бізнесу. За даними Gartner, менше 50% задокументованих корпоративних стратегій згадують дані й аналітику як ключові компоненти для забезпечення цінності підприємства.

Сучасні дані та аналітика служать ширшій корпоративній меті та більш інтегровані у методи роботи людей, аніж будь-коли раніше, що призводить до появи нового підходу до стратегії обробки даних і аналітики. ІТ-лідери повинні, в першу чергу, акумулюватися на даних, щоб досягти успіху у своїх цифрових ініціативах. А керівники з управління даними (CDO) повинні перейти до використання можливостей обробки даних й аналітики для трансформації бізнес-моделей і поліпшення якості обслуговування клієнтів, а також підвищення рівня стратегії обробки даних й аналітики до рівня підприємства, вважають експерти.

Аналітики Gartner також представили способи, за допомогою яких дані та аналітика стають основною рушійною силою формування цінності будь-якої бізнес-стратегії:

  1. Еволюція даних та аналітики
    Протягом десятиліть стратегії в області даних й аналітики були орієнтовані на обслуговування клієнтів, і саме в цьому випадку вони більше нагадували банальний список проектів або структурних змін, що відбуваються на підприємстві. Сьогодні ж необхідно використовувати дані й аналітику у всіх бізнес-екосистемах – це допомагає краще зрозуміти, як застосування внутрішніх і зовнішніх даних може змінити те, що приносить реальну користь і прибуток. Саме такий підхід є ключовою відповідальністю 86% лідерів ринку даних й аналітики в цьому році (порівняно, наприклад, з 2016 роком – 64%).
  2. Сучасний підхід до даних та аналітики
    За словами експертів Gartner, близько половини ІТ-лідерів планують збільшити свої інвестиції в інтелектуальну аналітику для підтримки цифрового перетворення у наступному році. Неможливо побудувати цифровий бізнес без орієнтиру на дані, які прямо впливають на трансформацію та зміцнення будь-якої галузі. Щоб досягти успіху у довгостроковій перспективі, керівники управління даними (CDO) мають знайти баланс між тактичною та стратегічною діяльністю компанії. В основі мислення, заснованого на даних, лежить відповідь на фундаментальне питання, як можна підвищити цінність будь-якого бізнесу. У сучасному цифровому світі більше немає місця для однієї вузької стратегії для конкретної задачі – замість цього необхідно формувати план для всієї операційної моделі кожного рівня підприємства.

Аналітики Gartner також очікують, що автоматизація процесів (RPA) досягне масового впровадження у найближчі два роки, охопивши від 20% до 50% підприємств. Сьогодні RPA вже є самим швидкозростаючим сегментом ринку корпоративного програмного забезпечення, та його вплив на бізнес, ймовірно, буде найбільш значним. При цьому очікується, що п’ять найбільших світових постачальників RPA сьогодні – UiPath, Automation Anywhere, Blue Prism, NICE і Pegasystems – будуть контролювати майже 50% світового ринку.

До піку популярності у найближчі два-три роки прийде й гіперавтоматизація (Hyperautomation) – комбінація множинного машинного навчання (ML), універсального програмного забезпечення та засобів автоматизації для виконання самих різних галузевих робіт. Гіперавтоматизація відноситься не просто до асортименту інтелектуальних інструментів, а до всіх етапів самої автоматизації (виявлення, аналіз, проектування, вимірювання, моніторинг, переоцінка та прогноз).

Особливу ставку експерти роблять на мультисенсорний досвід (Multiexperience) – до 2028 року користувальницький досвід застосування «розумного» програмного забезпечення й відповідних девайсів зазнає значних змін у тому, як споживачі сприймають цифровий світ, і як вони взаємодіють із ним. Розмовні платформи настільки змінюють спосіб взаємодії користувача з інтелектуальними пристроями, що зрушення в моделях сприйняття та взаємодії з ними буде просто величезним і призведе до формування так званого майбутнього мультисенсорного досвіду. Мова йде, насамперед, про технології віртуальної реальності (VR), доповненої реальності (AR) та змішаної реальності (MR), які стали особливо популярними в останні кілька років.

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Читайте також:

10 тенденцій цього року в області AI та ML, на які слід звернути увагу керівникам бізнесу

З ростом можливостей ШІ в області управління бізнес-проектами формуються нові тренди забезпечення безпеки даних

Коментарi