Сьогодні сучасні технології AI і Machine Learning не просто є доповненням, що поліпшує технічні характеристики продукту або робочий процес користувача. Це найпрогресивніші інструменти нашого часу, які з кожним днем ​​збільшують свій потенціал і впливають на глобальний бізнес-ландшафт, створюючи нові умови для зростання і конкуренції.

Про що говорить статистика?

За даними опитування Future Enterprise 2018, опублікованого на початку осені, 62% опитаних бізнес-лідерів більш ніж у 30 країнах світу заявили, що автоматизація і штучний інтелект матимуть найбільший вплив на їх діяльність і ключові комерційні процеси протягом наступних п’яти років. Крім того, 21% респондентів вважають, що AI зможе істотно вплинути на привабливість їх продуктів і послуг, а 17% сказали, що вже спостерігають вплив інтелектуальних технологій на зміну існуючих форм робочої сили. Що цікаво, при цьому лише меншість керівників відзначили, що останній з факторів має негативну тенденцію. У той час як інші вважають проблемою не ілюзорну перспективу безробіття через заміщення людей розумними машинами, а, скоріше, необхідність додаткових витрат на перепідготовку і навчання персоналу для роботи з ними.

До слова, останні дослідження аналітичного агентства Gartner показують, що до 2020 року AI дійсно може виключити майже 2 мільйони робочих місць. Але, водночас, і створить ще 2,3 мільйони – переважно за рахунок все тієї ж необхідності найму фахівців для роботи з інноваціями. Дану тенденцію підтверджує і звіт міжнародної консалтингової компанії Deloitte – 69% з 100% опитаних нею керівників заявили, що AI цілком здатний змінити структуру і форми ринку праці, але не позбавить людей роботи, а, скоріше, потребуватиме їх перекваліфікації. Крім того, говорячи про вплив штучного інтелекту на людський ресурс, 84% респондентів-керівників заявили, що навіть сподіваються на зміни в даному контексті і вважають, що вони будуть позитивними.

Разом із тим, зважаючи на наявність певних ризиків, які несуть в собі будь-які інноваційні технології, стабільним поки що залишається і середній відсоток представників західних компаній різного рівня, які називають можливі проблеми взаємодії співробітників з AI серйозною проблемою. Такої думки дотримуються майже 30% керівників, більша половина з яких повідомляють, що змушені вирішувати це питання вже сьогодні. Ключові завдання зводяться до потреби знайти нових або зберегти і перекваліфікувати існуючих фахівців.

Актуальною проблемою, як і раніше, залишається кібербезпека: згідно з доповіддю Deloitte, 45% компаній вважають вирішення цього питання одним із пріоритетних завдань в рамках впровадження технологій AI. У той же час, майже всі опитані вважають, що саме правильно застосований і керований AI й допоможе убезпечити їх життєдіяльність і дані.

Які напрямки в пріоритеті?

Не дивлячись на розростання можливостей штучного інтелекту з метою реалізації зростаючих потреб бізнесу, ключовими залишаються перевірені напрямки, що вдосконалюються з року в рік. На думку експертів, найбільш затребуваними й ефективними у 2018 році є наступні технології AI:

  1. Машинне навчання;
  2. Обробка природної мови;
  3. Комп’ютерний зір;
  4. Інтелектуальне обґрунтування;
  5. Універсальний AI;
  6. Глибоке навчання.

Саме ці функціональні області сьогодні найчастіше застосовуються в рамках реалізації пріоритетних потреб більшості компаній, і, на думку їхніх керівників, приносять вигоду як для нішевого, так і для глобального бізнесу. Підтверджують це й офіційні дослідження: аналітична компанія Tractica, зокрема, прогнозує, що щорічний дохід від програмного забезпечення для вищеописаних технологій виросте до 40 мільярдів доларів вже до 2025 року. А світові доходи, пов’язані з послугами, орієнтованими на сервіси AI, можуть досягти майже 150 мільярдів доларів.

У будь-якому випадку, компанії, які застосовують штучний інтелект, вже сьогодні мають суттєву конкурентну перевагу над тими, хто до сих пір заперечує його операційну ефективність і економічну обґрунтованість. І в найбільш виграшному становищі опиняться ті, хто віддасть перевагу технологіям, стверджують експерти.

Ключові AI-кейси для бізнесу

  • Технології візуального розпізнавання, класифікація і маркування даних
    Наприклад, у сферах безпеки і ЗМІ, а також в індустрії розваг AI надає організаціям можливість обробляти великі обсяги зображень і класифікувати їх відповідно до потреб як бізнесу, так і клієнта. Візуал, що поступає в обробку, формується в бази даних, які допомагають аналізувати ситуацію, громадські обстановку і думку, адаптувати послугу або продукт під базові запити і працювати з цільовою аудиторією.
  • Алгоритмічне управління ефективністю торговельною стратегією
    Дані про фінансові послуги швидко змінюються. Крім того, вони регламентуються. На відміну від людських трейдерів, які покладаються на інтуїцію, алгоритми, керовані AI, можуть аналізувати, наприклад, 10-річну історію акцій і нерухомості в частки секунди. А на ринку фінансових послуг час майже завжди вирішує все.
  • Прогностичне обслуговування
    Важливо для виробників всіх рівнів, особливо для власників дорогого обслуговуючого обладнання. Сучасні технології AI дозволяють не тільки усувати помилки в роботі техніки на виробництві, а й заздалегідь попереджати їх виникнення, або навіть повністю виключати – за допомогою забезпечення профілактичних заходів. Крім того, прогностичне обслуговування дозволяє контролювати сервіси на відстані в режимі реального часу, що істотно спрощує життя багатьом підприємствам.
  • Запобігання загроз
    Наприклад, доступні сьогодні системи когнітивної безпеки «розчищають» величезну кількість інформації щодо можливих погроз і допомагають компаніям і організаціям державного сектору ідентифікувати конкретно ту, яка є реальною, і негайно на неї впливати. На сьогоднішній день такі технології справляються з аналізом і фільтрацією ризиків куди ефективніше й швидше за людину, а для компаній у сфері забезпечення кібербезпеки взагалі являються кращим інструментом у боротьбі з поширеними в нинішній час кібератаками.
  • Цифровізація документів
    Одне з найактуальніших рішень для бізнесу. AI прекрасно справляється з функцією накопичення, обробки, аналізу, розподілу та шифрування даних. В існуючій практиці це майже повністю позбавляє від паперової тяганини й хаосу документообігу. А сучасні хмарні сервіси дозволяють зберігати всю необхідну інформацію в необмежених кількостях і в максимально захищеному вигляді.
  • Інтелектуальні рекрутингові та кадрові системи
    Традиційні підходи до відбору та найму персоналу мають свої безумовні переваги. Але там, де ставка робиться на середньостатистичні базові вимоги до кандидатів, а не на пошук унікального у своєму роді фахівця, – сьогодні виграють чат-боти, керовані AI. При цьому суть роботи штучного інтелекту не зводиться просто до «співбесіди» із претендентом, а навіть більше до аналізу й цільовим відбором усіх відфільтрованих кандидатур. Технології фільтрації й адаптації під вимоги роботодавця в даному випадку дозволяють скоротити час пошуку співробітників і знайти серед них потенційних майбутніх працівників компанії.

 

Всі права захищено. Жодна частина статті не може бути використана в інтернеті для приватного або публічного використання без обов’язкового активного гіперпосилання на сайт everest.ua.