Згідно недавньому звіту Microsoft, найважливіша роль, яку AI буде грати у світі бізнесу, – посилення привабливості товарів і послуг з метою підвищення залучення клієнтів. Звіт показує, що 74% усіх респондентів очікують, що AI допоможе їм заручитися великим попитом серед потенційних споживачів і зберегти їх інтерес у майбутньому. Крім того, 56% компаній очікують, що AI відчутно вплине на формування якісно нових бізнес-процесів і функцій, які до сих пір ще тільки вивчаються на практиці.

Протягом 2018 року різко зросла кількість платформ, інструментів і додатків, заснованих на машинному навчанні та штучному інтелекті, які автоматизують повсякденні завдання, притому роблять це максимально ефективно. Передбачається, що до кінця 2019 року кількість компаній, що використовують усі ці методи, зросте, і, в результаті, системи, що базуються на штучному інтелекті, стануть звичайним явищем у бізнесі. Переважно, підприємства будуть процвітати та розвиватися завдяки аналітичним системам, які використовують машинне навчання для поліпшення ключових бізнес-процесів.

Також прогнозується, що у 2019 році організації будуть більше витрачати на впровадження та удосконалення систем та інструментів AI, використовуючи технології вже не лише для просування, але й для створення власних технологічних продуктів, які у перспективі допоможуть вдало впоратися з їх же власними цифровими перетвореннями та бізнес-вимогами. Насправді, за оцінкою багатьох експертів, станом на сьогодні більшість компаній значно якісніше оцінюють справжній вплив AI, який він здійснює на розвиток і посилення комерційних процесів у всіх можливих напрямках.

Специфіка ринку професій при зростанні попиту на технології AI

По мірі того, як використання AI стає більш усвідомленим серед підприємств різного рівня й спектру діяльності, набір відповідного персоналу для роботи з інноваційними системами стане більш важким. З розвитком додатків штучного інтелекту вимоги до знань і робочих навичок профільних фахівців будуть невпинно зростати. Це проблема, з якою вже сьогодні стикаються такі технологічні гіганти, як Google, де недавно заявили, що глобальний пул учених-даних становить менше 1 мільйона, а число дослідників із глибокого навчання й зовсім обчислюється лише тисячами.

Навички взаємодії з системами штучного інтелекту різної складності домінували у списку найшвидше зростаючих робочих місць ще з середини 2018 року. Ця тенденція буде лише зростати у 2019-му, і, за прогнозами, автоматизація та машинне навчання створять 133 мільйони нових робочих місць уже до 2022 року.
Оскільки AI все ще перебуває на початку свого циклу зрілості, компаніям доведеться платити краще більш знаючим людям, що, в свою чергу, буде стимулювати до навчання менш кваліфікованих фахівців даної області.

На сьогоднішній день в KPMG вважають, що компаніям, які професійно застосовують і розробляють AI, знадобляться працівники наступних спеціальностей:

  • AI Architect – людина, яка може інтегрувати AI у бізнес-операції, використовуючи існуючі інтеграції SASS і створюючи архітектуру для нових систем і підсистем;
  • AI Product Manager – людина, яка може працювати з AI Architects, технологами та проектними бізнес-командами, щоб гарантувати правильність інтеграції необхідних технологічних рішень;
  • Data Scientist – людина-фахівець із даних, яка аналізує всю оброблювану інформацію, що потім використовує AI, і яка після стає «суттю» так званої «чорної скриньки» рішень інтелектуальної системи;
  • AI Engineer – людина-розробник програмного забезпечення, необхідного для побудови алгоритмів і, власне, розробки та формування всіх аналітичних стратегій, які впроваджуються у бізнес-процеси;
  • AI Ethicist – людина, яка несе відповідальність за законність, етичність і правомірність рішень, що приймаються системами штучного інтелекту.

Оскільки необхідні навички визначені, також передбачається, що відповідно зростатиме і число консультантів-фахівців зі штучного інтелекту, які зможуть заповнити прогалину в дефіциті навичок по кожній із заявлених професій.

Що стосується ринку праці в цілому, то немає ніяких сумнівів у тому, що штучний інтелект залишиться однією з ключових рушійних сил його розвитку й мотивуватиме багатьох людей навчатися роботі з технологіями на більш професійному рівні. Експерти вважають, що AI насправді залишить без роботи лише тих, хто не володіє хоча б базовими навичками та знаннями в роботі з ІКТ. Просто так глобальному безробіттю взятися просто нізвідки – нові технології лише замінюють потребу у певних здібностях і професійних якостях, а тому робочі місця будуть навпаки створюватися, а не ліквідуватися.

За прогнозами PwC, поєднання штучного інтелекту і робототехніки змістить до 7 мільйонів робочих місць у період до 2037 року, але сформує ще більше, до того ж у різних сферах діяльності, так як тенденція спровокує зростання нових фахівців.

Важливість розуміння масштабів потенціалу AI та робота з даними

Одним з найбільших бар’єрів на шляху до інтеграції так званого універсального комерційного AI є нерозуміння багатьма користувачами того, як саме алгоритми працюють, коли мова йде про необхідність отримати високоефективний інтелектуальний результат.

Професійне та відповідальне володіння даними і їх використання – основи основ у перемозі над алгоритмічними помилками, від яких бізнес часто зазнає збитків. Щоб отримати від AI очікуваний результат, систему потрібно не просто знати, а й довіряти їй. Це можливо лише в одному випадку: якщо ви самі від початку несете відповідальність за дані, які закладаєте в AI для майбутньої роботи.

На тлі багатьох дискусій на цю тему, очікується, що у 2019 році світ отримає більш доступне контекстне пояснення алгоритмам, а також нові регламентовані заходи, спрямовані на посилення прозорості всіх існуючих і створюваних систем AI.

Наприклад, загальне положення про захист даних (GDPR), що вступило в дію у Європі у 2018 році, дає громадянам деякий захист від рішень, які «здійснюють юридичний або інший істотний вплив» на їхнє життя системи штучного інтелекту. Подібні «обмежувальні» заходи на адресу машин із року в рік будуть набирати силу й актуальність, а, значить, інтелектуальні системи зможуть бути не лише максимально ефективними, але й безпечними.

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Читайте також:

Компанії, які сьогодні демонструють свою прихильність до інновацій отримують ключові переваги на ринку

Штучний інтелект у справі: як інноваційні технології змінюють підходи до оптимізації ключових бізнес-процесів

Коментарi