Штучний інтелект змінює правила гри для глобального бізнесу й відкриває двері для незліченних можливостей. З інтеграцією AI у бізнес світова економіка, як очікується, буде рости в геометричній прогресії у найближчі роки, не дивлячись на безліч побоювань щодо того, що численні ризики й тонкощі застосування технологій не будуть враховані в процесі впровадження інноваційних рішень. У той же час, не напоротися на, здавалося б, очевидні підводні камені, буде більш ніж реально, якщо враховувати ряд рекомендацій і ретельно вивчити специфіку й можливості штучного інтелекту. Тоді він не просто швидко заслужить довіру, а й дійсно буде приносити користь компанії, генеруючи її максимальну рентабельність і цінність.

Особливості та нюанси застосування AI у бізнесі

На думку експертів, сьогоднішнім керівникам підприємств, які мають намір вдатися до застосування систем штучного інтелекту у бізнесі, необхідно зосередити свої зусилля на наступних десяти ключових моментах при розробці відповідної стратегії.

  1. Масштабування бізнес-операцій
    Першим і головним кроком для бізнесу є масштабування операцій AI для прискорення прийняття рішень і прогресу всіх підрозділів в рамках покладених на них функцій. Ключем до побудови надійної стратегії AI є наявність професійної та підкованої знаннями та практичними навичками команди, до якої увійдуть не лише співробітники ІТ-відділу, а й безпосередньо фахівці з систем AI. Кожне рішення має бути ретельно продуманим і відповідати основним вимогам компанії або конкретного відділу. Це допоможе уникнути технологічних помилок, а також зайвих тимчасових і фінансових витрат. Важливо розуміти, що базові моделі AI націлені на поліпшення й посилення будь-яких процесів – вся принадність алгоритмів у тому, що вони здатні модернізувати й удосконалювати, а не навпаки. Але тільки за правильного продуманого підходу. Тому можна почати з супроводу невеликих проектів і поступово перейти до більш великих, покладаючись на власний же вдалий досвід.
  2. Персоналізований підбір кадрів
    Одна з ключових тенденцій у світі технологій у 2019 році – впровадження інтелектуальних і прогностичних систем у HR. Управління людськими ресурсами за допомогою AI дозволить багатьом компаніям скоротити витрати, уникнути юридичних складнощів, підвищити продуктивність і допомогти подолати адміністративні проблеми, які часто виникають при створенні нового підприємства або формуванні нових відділів або підрозділів.
  3. Відповідальність і контроль
    Щоб уникнути ризиків і небажаних витрат, будь-яка компанія, що вдається до використання AI, повинна: ретельно вивчити систему, її плюси та мінуси; найняти висококваліфікованих розробників та інтеграторів; забезпечити якісний технічний супровід; навчити своїх співробітників професійно й відповідально взаємодіяти з системою.
  4. Безпека у кожній дії
    Побоювання з приводу ймовірної упередженості, порушення конфіденційності та виникнення загрози кібербезпеки, етики систем AI, управління AI й інтерпретації рішень AI будуть завжди – це, як мінімум, логічно. Саме тому одним із найважливіших моментів у роботі з будь-якою інтелектуальною системою є забезпечення її підзвітності. Притому не лише системи в цілому, а й кожної її ланки – з метою отримання гарантії комплексної безпеки компанії та кожного її співробітника.
  5. Тонкощі інтерпретації даних
    Від початку AI націлений інтерпретувати дані й перетворювати їх на корисну інформацію. Однак, для того, щоб у повній мірі отримати перевагу від цих функцій, дані повинні бути ретельно вивчені, проаналізовані й класифіковані. Ідентифікація, стандартизація та маркування даних мають першочергове значення для того, щоб AI розпізнавав шаблони й використовував їх для формування корисних уявлень про майбутнє, коли мова йде про ефективне прогнозування та застосування отриманих прогнозів. Цей аспект має вирішальне значення в управлінні ризиками, поліпшенні класифікації документів, автоматизації операцій (особливо в роботі з клієнтами) й наданні допомоги співробітникам у прийнятті важливих для компанії рішень.
  6. Голосові помічники та персональні рекомендації
    За останні роки оптимізація помічників за голосовим пошуком за допомогою AI відкрила нові можливості не лише для масових користувачів, а й безпосередньо для бізнесу. У даний час компанії активно використовують діалогові AI для розпізнавання голосових команд з метою максимально ефективної реалізації й просування своїх продуктів. Вирішальну роль у цих процесах відіграють персональні рекомендації. Інтелектуальні системи не лише ідентифікують наміри користувача, але й надають безліч опцій, що дозволяють прогнозувати його рішення та поточні побажання.
  7. Стратегії персоналізації
    Основний вплив AI на світову економіку, як не дивно, очікується саме з боку споживачів, а не з боку бізнесу. За допомогою технологій штучного інтелекту компанії можуть створювати та розгортати персоналізовані, орієнтовані на конкретні необхідні послуги та продукти бізнес-стратегії. Інтерпретація даних системами AI про споживачів і правильні розшифровка та прогнозування їхніх дій дозволяють підприємствам створювати та успішно реалізовувати стратегії, які допоможуть випускати більш якісні, орієнтовані на аудиторію продукти. Відповідно, компанії будуть приймати найбільш орієнтовані на клієнта рішення, які згодом не тільки вплинуть на поліпшення персоналізації, а й збільшать їх прибутки, оскільки все більше споживачів будуть схильні платити за зручність використання тих чи інших опцій в отриманні необхідних послуг.
  8. Цифрове просування товарів
    Digital Marketing є найбільшим двигуном масштабування технологій AI і розширення їх можливостей. За останні кілька років цифровий маркетинг зробив глобальний стрибок у розвитку, трансформувавши багато інтелектуальних системи з примітивних форм на максимально ефективне прораховане джерело поширення будь-якого контенту. Сьогодні будь-яка компанія, яка працює над стратегією впровадження AI або вже знаходиться на етапі реалізації такого рішення, повинна враховувати силу впливу цифрового маркетингу на просування своєї концепції і як слід попрацювати над тим, щоб використовувати всі його можливості на цьому терені. У даному випадку мета повністю виправдовує вкладені кошти.
  9. Прогностичне моделювання
    Прогнозування різних бізнес-моделей за допомогою AI допомагає зрозуміти периферію на іншому кінці бізнес-спектру, зокрема, намір покупця, залучення клієнтів, коефіцієнт конверсії та навіть причини можливої втрати клієнтів. AI здатний усунути небажані наслідки для компанії та навіть поліпшити стан речей, заздалегідь змоделювавши кризову ситуацію. Прогностичні моделі AI часто відіграють вирішальну роль у плануванні майбутніх продажів, розробці нових продуктів і забезпеченні ідеальної якості обслуговування клієнтів.
  10. Диверсифікація джерел доходу
    Крім виявлення та розподілу даних, AI також довів свою корисність у створенні нових потоків доходів. Використання штучного інтелекту у повсякденних транзакціях і діяльності клієнтів допомагає створювати великі бази даних, які необхідні більшості компаній у різних галузях для розробки, розгортання, просування та продажу своїх продуктів і послуг. Дані як послуга – розумна пропозиція для диверсифікації доходів за допомогою AI і створення цінності для їхнього бренду на ринку.

Статистика у цифрах

Чи являються перераховані вище рекомендації підставою вдатися до технологій AI на практиці, не дивлячись на відомі ризики і, на перший погляд, очевидну неготовність багатьох підприємств впроваджувати інноваційні рішення? Сьогоднішня бізнес-статистика говорить сама за себе – відповідно до одного з останніх звітів McKinsey Global Institute:

  • 84% опитаних керівників компаній у різних країнах світу підтверджують, що AI допоможе їм зберегти конкурентну перевагу на ринку;
  • 83% опитаних керівників компаній у різних країнах світу вже зробили AI стратегічним пріоритетом хоча б в одному з напрямків своєї діяльності;
  • 75% опитаних керівників компаній у різних країнах світу стверджують, що AI здатний допомогти перейти на якісно нові форми взаємодії з клієнтами па партнерами по бізнесу.

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Читайте також:

Яким би віддаленим від досконалості не був AI, його можливості покривають більшу частину запитів світового ринку на здійснення фінансових операцій

Статистика зростання AI у 2019 році, яку вам потрібно знати

Коментарi