Штучний інтелект став технологічним трендом ще декілька років тому, але вже сьогодні – це потужний інструмент впливу на всі можливі сфери діяльності, що закладає фундамент ключових принципів і пріоритетів розвитку для всіх напрямків бізнесу та економіки.

Сфери застосування AI досить широкі й охоплюють як звичні технології, так і нові напрямки, які поки що далекі від масового впровадження. Стрімке розростання спектру інноваційних рішень навіть за нинішнього стану речей рано чи пізно призведе до всебічної адаптації технологій у класичних галузях світової економіки. І, в результаті, вони настільки трансформують їх, що в якості реальної перспективи світ отримає алгоритмізацію практично всього бізнес-функціоналу – від логістики до управління конкретною компанією.

Які прогнози?

Станом на минулий рік обсяг глобальних світових інвестицій в інтелектуальні розробки перевищив 500 млн.дол. За прогнозами міжнародної дослідницької компанії Markets and Markets, до 2020 року ринок AI виросте до 5 млрд.дол. – переважно, за рахунок застосування технологій машинного навчання і розпізнавання природної мови в рекламі, роздрібній торгівлі, фінансах і сфері охорони здоров’я.

У міжнародному консалтинговому агентстві Gartner вважають, що вже через 2 роки майже 40% всіх взаємодій із віртуальними помічниками будуть спиратися на дані, що обробляються нейронними мережами. Крім того, передбачається, що у найближчі 10 років технології AI вплинуть практично на кожен бізнес, де основними двигунами ринку слугуватимуть сектори споживчих продуктів, консалтингових послуг, маркетингу та реклами, а також військово-оборонного комплексу.

Світовий звіт Tractica пророкує зростання доходів на ринку інтелектуальних розробок до 38,8 млрд.дол. до 2025 року. На думку аналітиків, динаміка розвитку AI буде ґрунтуватися на шести базових технологіях:

   1. Машинне навчання;
   2. Глибоке навчання;
   3. Комп’ютерний зір;
   4. Обробка природної мови;
   5. Машинна аргументація;
   6. Тактичний (універсальний) AI.

У своєму прогнозі розвитку розумних технологій експерти розглянули майже 200 кейсів застосування AI, починаючи з 2018 року. У більшості з них AI вже зараз використовують для прогнозів, виявлення аномалій, ефективнішої біржової торгівлі, підвищення кібербезпеки, якісної роботи пошукових систем, а також у сфері послуг, для класифікації зображень або сприйняття людської мови і для поліпшення роботи з інформаційними потоками даних. Великим попитом користується розумна робототехніка, що покриває левову частку аналітичних рішень, і ця тенденція буде розростатися з кожним роком.

Передбачається, що до 2020 року ринок нішевих AI-рішень буде еквівалентний 153 млрд.дол., з яких 83 млрд.дол. складуть, перш за все, роботи і робототехніка, і 70 млрд.дол. – аналітичні рішення на базі інтелектуальних технологій. Це дозволить світовій економіці підвищити свою продуктивність на 30%, при тому, що, як прогнозують експерти, виробничі витрати на робочу силу навпаки знизяться – від 18% до 33%. Пальма першості, враховуючи вже існуючі на сьогоднішній день показники, буде належати США і Японії. Хоча, в цілому, на світовому ринку нині працює близько 400 компаній, що займаються виробництвом робототехніки.

Найбільші ставки в рамках розвитку технологій AI і ML експерти все ж роблять на голосових помічників, чат-ботів і блокчейн. Саме ці напрямки є свого роду «прошивкою» для більшості базових впроваджуваних на практиці рішень.

Куди інтегрувати?

За результатами опитування керівників компаній у різних країнах світу, саме ті технології, які націлені на обробку та відтворення голосових команд, а також ті, які дозволяють взяти на себе автономне вирішення питань, пов’язаних із клієнтським сервісом, виведені в ранг пріоритетних. Тут слід зазначити, що, при всій популярності та прогресивності таких уже існуючих рішень, як Siri, Alexa або Cortana, – зрілість програмного забезпечення, що дозволяє пристроям взаємодіяти з людьми, вчені все ще відносять до зародковому рівня. Хоча, вже сьогодні їх популярність навіть вище тих програмних продуктів, які пов’язані з великими даними.

Чат-боти, які у найближчій перспективі зможуть замінити собою діючі нині додатки по роботі з клієнтами і навіть частину обслуговуючого персоналу, знаходяться у списку обов’язкових рішень для багатьох сервісів. Програма-співрозмовник, покликана ініціювати та підтримувати діалог із споживачем або співробітниками всередині організації, була спочатку заточена на бізнес-завдання. Саме тому, згідно з даними багатьох опитувань у різних країнах світу, кількість бізнес-структур, які використовують чат-ботів, зросла у кілька разів тільки за останній рік. У США, наприклад, з ними успішно взаємодіють більше половини американських користувачів віком від 18 до 55 років.

Передбачається, що за допомогою персональних асистентів і чат-ботів здійсниться досить очікуваний у сфері інжинірингу перехід від графічного інтерфейсу (Graphical User Interface, GUI), призначеного для користувача, – до діалогового інтерфейсу (Conversational User Interface, CUI), який стане ключовим трендом найближчих декількох років. І ці технології нарешті виведуть усі дані та процеси – як у бізнесі, так і у споживчому сегменті, – до хмарних сервісів, стимулюючи, зокрема, розвиток напрямку IoT, а також появу нових інтелектуальних додатків для ресурсів, які працюють із технологіями розпізнавання образів.

До слова, за оцінкою Markets And Markets, до 2020 року обсяг ринку розпізнавання образів досягне 29,98 млрд.дол. Подібні рішення AI – окремо або в інтегрованому вигляді – вже використовуються у таких сферах, як безпека та спостереження, військовий і транспортний сектори, медицина, торгівля, маркетинг і реклама, галузеві віртуал-навчання, дизайн та архітектура.

Не менш успішно розвиватимуться і ті технології AI, які орієнтовані на розпізнавання мови. Так, згідно з прогнозами компанії BCC Research, світовий ринок розпізнавання мови був оцінений більш ніж у 100 млрд.дол.(!) ще у 2016 році, і очікується, що він виросте до 184,9 млрд.дол. у 2021 році. Основними стимуляторами настільки бурхливого розвитку називають зростаючий попит користувачів на відповідні інтелектуальні додатки (притому, як у бізнесі, так і на споживчому ринку), зростання популярності смарт-пристроїв, ріст інвестицій в інноваційний інжиніринг, зростання попиту на M2M-технології, а також активізація переходу бізнесу до хмарних сервісів для більш ефективної роботи з величезними масивами даних.

У свою чергу, міжнародна торгівля знаходиться на високому рівні готовності до масового впровадження технології блокчейн, переваги та потенціал якої активно вивчаються багатьма організаціями. Блокчейн скорочує витрати, знижує ризики, сприяє виникненню нових бізнес-моделей і підвищує ефективність угод всіх категорій, розширюючи доступ на міжнародний ринок для нових учасників. Технологія вже активно застосовується у банківській сфері, в операціях із цінними металами, в енергетиці, а також у логістиці.

Передбачається, що блокчейн стане одним із ключових гравців цифрової економіки, сприяючи спрощенню низки нині існуючих бюрократичних процедур і створенню зручних баз даних на його основі, виключаючи небажаних посередників у роботі з ресурсом різного характеру. Згодом, впровадження технології просто зведе до нуля потребу у здійсненні контролю за аудиторами, банківськими структурами, відповідними державними органами, страховими компаніями або реєстраторами.

AI-тренди у цифрах

У цьому році Gartner у черговий раз опублікував аналітичну доповідь, в рамках якої представив прогноз розвитку розумних технологій до 2021 року. Ключові тренди даного напрямку виглядають наступним чином:

  • Цілком ймовірно, що витрати на IoT у всьому світі становитимуть 2,5 млн.дол. на хвилину – передбачається, що кожну годину буде продаватися більше 1 млн. нових IoT-пристроїв;
  • Бізнес-проекти, побудовані на базі технології блокчейн, будуть оцінюватися в середньому у 10 млрд.дол.;
  • На ринку сформуються якісно нові бізнес-моделі, побудовані на основі смарт-контрактів;
  • Кількість онлайн-споживачів у всьому світі зросте до 2 млрд.;
  • Інтелектуальні голосові помічники (Amazon Echo, Google Home, Siri, Cortana) стануть незамінним атрибутом взаємодії більш ніж у 10 мільйонах будинків і офісів;
  • Більше 100 млн. споживачів будуть здійснювати покупки за допомогою технологій доповненої реальності;
  • 30% сесій перегляду веб-сторінок зможуть здійснюватися за допомогою інтелектуальних смарт-асистентів;
  • Алгоритмізація багатьох бізнес-процесів сформує у споживачів стійку думку про те, що AI – найсильніший двигун економіки;
  • Зростання потреб у потужностях дата-центрів за рахунок розростання IoT не перевищить 3%, хоча генерування нових даних буде мати величезний потенціал. При цьому, пріоритетне місце у дата-центрах буде відведено даним користувача та нішевим бізнес-додаткам;
  • Передбачається, що IoT раціоналізує життєдіяльність настільки, що, зокрема, дозволить споживачам і бізнесу економити близько 1 трлн.дол. на рік на ремонті, відповідних послугах і витратних матеріалах;
  • Більше 40% споживачів скоротять витрати на медичне обслуговування завдяки фітнес-додаткам і смарт-девайсам, що орієнтовані на аналіз основних показників життєдіяльності та стану здоров’я людини.

 

Всі права захищено. Жодна частина статті не може бути використана в інтернеті для приватного або публічного використання без обов’язкового активного гіперпосилання на сайт everest.ua.