З плином часу та стрімким розвитком інновацій технології стають не просто все більш орієнтованими на потреби бізнесу, суспільства та кожної окремої людини, а й невід’ємною частиною формування цілої екосистеми унікальних можливостей. Сьогодні вони настільки затребувані, що аналітикам доводиться формувати нові тренди з місяця на місяць. Розглянемо деякі ключові з них.

Стратегічні прогнози з трансформації задіяння та розуміння технологій штучного інтелекту у різних аспектах і сферах діяльності

1. До 2024 року ідентифікація емоцій AI буде впливати більш ніж на половину всієї онлайн-реклами, яка існує у світі. Це рано чи пізно кардинально змінить як підходи продавців і маркетологів, так і сприйняття та оцінку ринку товарів і послуг безпосередньо споживачами. Штучний емоційний інтелект (AEI) – наступний рубіж у розвитку штучного інтелекту в принципі, особливо для компаній, які розраховують на прямий відгук клієнтів і швидке прийняття рішень у процесі здійснення покупок. 28% маркетологів зарахували AI і машинне навчання (ML) до трьох основних технологій, які будуть впливати на майбутній маркетинговий вплив, і 87% маркетингових організацій у даний час підтримують певний рівень персоналізації з метою реалізації успішних продажів. А комп’ютерний зір, що дозволяє AI ідентифікувати й інтерпретувати фактично фізичне середовище, є однією з ключових технологій, які використовуються для розпізнавання емоцій, а тому стане однією з найважливіших технологій у найближчі 3-5 років. З обіцянкою виміряти й залучити споживачів на основі чогось, що колись вважалося нематеріальним, ця область «емпатичного маркетингу» має величезну цінність як для брендів, так і для споживачів за використання у належних межах конфіденційності.

2. До 2023 року, принаймні, у чотирьох країнах G7 буде створена саморегульована асоціація нагляду за розробниками штучного інтелекту та машинного навчання. Регулювання продуктів, особливо таких складних, як алгоритми AI і ML, – не просте завдання. Наслідки відмов алгоритму в масштабі, які відбуваються в рамках основних соціальних функцій, стають все більш помітними. Наприклад, збої, пов’язані зі штучним інтелектом в автономних транспортних засобах і літаках, вже завдавали шкоди людям. Громадський попит на захист від наслідків подібних випадків алгоритмічної несправності, в свою чергу, буде тиснути на розробників і формувати юридичну і соціальну відповідальність за невраховані ризики недоопрацьованих технологічних продуктів. Безпосередній вплив регулювання процесу буде полягати в збільшенні часу циклу розробки і розгортання алгоритмів AI і ML. Підприємства можуть також очікувати, що їм доведеться витрачати більше коштів на навчання та сертифікацію фахівців-практиків і документування технічних процесів, а також на підвищення заробітної плати для сертифікованого персоналу.

3. До 2023 року 40% професійних працівників зможуть вільно управляти своїми можливостями, пов’язаними з бізнесом, за допомогою додатків на базі штучного інтелекту. Людське бажання мати комфортне робоче середовище, аналогічне їх особистому середовищу, – відповідає нашій природі, але знаходить реалізацію саме в технологіях. Число людей, які хочуть самостійно задовольняти, зокрема, свої робочі потреби за допомогою самообслуговування, стрімко зростає. І в цьому їм допомагають інтелектуальні платформи. Так звані споживчі технології та впровадження нових додатків перевищили всі очікування співробітників самих різних сфер діяльності щодо того, як можна максимально комфортно та ефективно організувати свою бізнес-діяльність. В даний час організації продовжують все активніше працювати над додатками для своїх співробітників. Наприклад, мобільні та хмарні технології звільняють багатьох працівників від приходу в офіс і замість цього підтримують середовище фрілансу та аутсорс, випереджаючи традиційні бізнес-моделі найму робочої сили.

4. До 2021 року ініціативи з цифровим перетворенням стануть пріоритетними в більшості навіть не технологічних організацій, які будуть витрачати на впровадження інновацій значно більше коштів і зусиль. Очікування лідерів бізнесу щодо зростання виручки навряд чи будуть реалізовані за допомогою стратегій цифрової оптимізації через витрати на модернізацію технологій і непередбачених витрат на спрощення операційних взаємозалежностей за рахунок залучення штучного інтелекту і машинного навчання. Така оперативна складність також перешкоджає темпам змін поряд із ростом інновацій та адаптивності, необхідних для роботи в якості прогресивного цифрового бізнесу. У більшості традиційних організацій розрив між цифровими амбіціями та реальністю буде великий, і скорочення цього розриву потребуватиме істотних фінансових вливань і професійних зусиль. Очікується, що бюджетні асигнування ІТ-директорів на модернізацію ІТ будуть рости на 7% у річному обчисленні до 2021 року з метою вирішення даного питання.

5. До 2023 року «Інтернет поведінки» буде відслідковувати окремі дії у цифровому вигляді, щоб сформувати максимально прозору та справедливу картину надання пільг і специфічних послуг для 40% людей у ​​всьому світі. Завдяки розпізнаванню осіб, відстеженню місця розташування й великих обсягів даних організації починають відстежувати індивідуальну поведінку людей і пов’язувати цю поведінку з іншими цифровими діями – такими як покупка квитка на поїзд або медичних препаратів з акцентом на знижки. Інтернет речей (IoT) поступово привів до формування Інтернету поведінки (IoB). З IoB ціннісні судження застосовуються до поведінкових подій, щоб створити бажаний стан поведінки, а не лише надати доступ до якихось речей і послуг. У західних країнах найбільш яскравим прикладом бізнес-моделі, заснованої на використанні IoB, є страхування майна та нещасних випадків. У довгостроковій перспективі цілком ймовірно, що майже кожна людина, яка живе в сучасному суспільстві, буде схильною до тієї чи іншої формі впливу IoB, що поєднується з культурними та правовими нормами цивілізованого світу.

Автор: Юлія Долгоп'ятова


Читайте також:

Штучний інтелект і пов’язані з ним технології кардинально змінюють бізнес-ландшафт і стратегії розвитку підприємств

10 тенденцій цього року в області AI та ML, на які слід звернути увагу керівникам бізнесу

Коментарi