Учні початкових шкіл Лондона візьмуть участь у проекті контролю рівня токсичності повітря на міських вулицях. Для цього дітям потрібно носити шкільні рюкзаки з давачами контролю повітря. Тривалість експерименту складе 5 тижнів, в ньому візьмуть участь 250 учнів з 5 шкіл міста.

Розробкою давачів займалися інженери компанії Dyson за підтримки фахівців King’s College London. Пристрої вимірюють вміст твердих частинок (PM2,5 і PM10) і рівня діоксиду азоту (NO2). При кожній поїздці в школу сенсор автоматично буде реєструвати рівень забруднюючих речовин. «Адаптовані» рюкзаки містять додаткову кишеню, в якій розміщується пристрій вагою 1 кг.

Носимі давачі – це фінальна стадія проекту «Breathe, London» ( «Дихай, Лондон»), метою якого є створення найбільшої світової мережі моніторингу якості повітря. У столиці Великобританії за підтримки альянсу незалежних міст C40 Cities вже встановлено понад 100 стаціонарних моніторів, контролюючих рівень викидів.

Вчені стверджують, що отримані показники допоможуть їм проаналізувати, в який момент на шляху до школи або у інший час дня діти піддаються впливу найбільшої кількості шкідливих речовин. На підставі отриманих даних дослідники мають намір розробити схему пересування учнів по місту в максимально безпечних зонах (без смогу, високої загазованості).

Медиками доведено, що забруднене повітря уповільнює розвиток легень у дітей, знижує легеневу функцію. Постійно вдихаючи повітря з великою кількістю шкідливих домішок, дитина ризикує отримати хронічне легеневе захворювання або навіть дисфункцію легенів. У зрілому віці дисфункція небезпечна тим, що призводить до розвитку хронічної обструктивної хвороби легень (ХОХЛ) – небезпечної недуги, якою у Великобританії страждає близько 1,2 мільйона чоловік у віці старше 40 років. За прогнозами ВООЗ, до 2020 року ХОХЛ займе 5 або 6 місце у рейтингу найнебезпечніших хвороб світу.

Фіксація рівня забруднення – глобальне завдання будь-якого «розумного» міста. Інформація про показники забрудненості в Лондоні передається спочатку місцевим, а потім і національним структурам і є частиною виконання громадянського обов’язку кожного жителя, повідомив доктор Бен Баррат (Ben Barratt), співробітник Королівського Лондонського коледжу. Ця ініціатива дозволить підтримувати стратегію громадської охорони здоров’я.

Незважаючи на те, що Лондон уже не перший рік носить звання «розумного» міста, кількість вихлопів і твердих частинок в повітрі дійсно висока, прокоментував ситуацію мер Садок Хан (Sadiq Khan).

Незабаром у столиці Великобританії відбудеться презентація першої у світі транспортної зони з наднизьким рівнем викидів – ULEZ. За в’їзд в ULEZ власники дизельних і бензинових автомобілів, мікроавтобусів і мотоциклів повинні будуть заплатити 12,50 фунтів стерлінгів, а водіям автобусів і вантажівок доведеться оплачувати внесок у розмірі 100 фунтів стерлінгів. Міська мерія очікує, що запуск ULEZ скоротить рівень шкідливих речовин в повітрі Лондона на 45%.

 

Читайте також:

Вчені Технічної Школи Вітербо створили роботизовану ногу, яка сама навчається ходити

У США винайшли Edge – розумний обруч, що підсилює функцію уваги і пам’яті

Автор: Тетяна Козодой


Коментарi