British Airways проводить випробування роботів зі штучним інтелектом в п’ятому терміналі Хітроу – найбільшого міжнародного аеропорту Лондона. В офіційному повідомленні йдеться про те, що роботизовані асистенти запрограмовані на спілкування з пасажирами на декількох мовах, можуть відповісти на різні питання і надати актуальну інформацію про розклад і рейси.

Розробником «розумних» помічників є технологічна компанія BotsAndUs. Тестування розпочнеться на початку 2020 року, але точна дата поки не повідомляється. Представники British Airways повідомили, що роботи зможуть супроводжувати пасажирів у зони спеціальної допомоги. За словами глави відділу інновацій компанії British Airways Рікардо Відаля (Ricardo Vidal), інтелектуальні помічники є останнім нововведенням, що звільняє співробітників аеропорту від дрібних повсякденних обов’язків і надає час для більш важливих завдань. За допомогою такого робота пасажир зможе вирішити свою проблему «один на один», що в деяких випадках вельми зручно, – підкреслює Відаль.

У майбутньому авіакомпанія планує створити цілий парк роботів, які будуть працювати нарівні зі співробітниками-людьми, таким чином компанія запропонує своїм клієнтам по-справжньому комфортну подорож і сервіс ще більш високого класу. Глава відділу інновацій зазначив, що по мірі розвитку технології штучного інтелекту її застосування все частіше можна побачити в аеропортах, на вокзалах і в інших місцях великого скупчення людей. Наприклад, в кінці жовтня 2019 року лондонський аеропорт Gatwick оголосив про випробування нової системи посадки. Система передбачає використання цифрових екранів, а в завдання спеціально навчених співробітників входить пояснення пасажирам правил посадки. Це необхідно для того, щоб прискорити процедуру посадки і уникнути метушні в літаку. В ході двомісячного тестування системи перевірялися різні схеми посадки, і був знайдений найзручніший спосіб проходження пасажирів до свого посадкового місця і розміщення багажу. Так, 158 пасажирів розташувалися на своїх місцях за 14 хвилин. Великі цифрові екрани були встановлені так, щоб їх бачили пасажири, що входять на борт літака. Експеримент проводився за підтримки британського лоукостера easyJet. Використовуючи інноваційну «розумну» систему, авіакомпанія Gatwick має намір скоротити час посадки на 10%.

Інші інноваційні технології, такі як біометрія, вже стали важливим елементом авіаперевезень. У Великобританії пасажири тепер можуть використовувати біометричний паспорт для проходження паспортного контролю без необхідності показувати документи співробітнику прикордонної служби. А в Австралії компанія Qantas недавно завершила випробування технології розпізнавання осіб в аеропорту Сіднея. За даними перевізника, 4000 чоловік зареєструвалися, використовуючи «обличчя в якості посадкового талона», 200 рейсів лишили аеропорт з пасажирами, які застосували цю технологію.

Автор: Тетяна Козодой


Читайте також:

MusashiAI: японсько-ізраїльське агентство, що здає роботів в оренду

Роботи-інспектори від Gecko Robotics

Коментарi