Існує думка, що у майбутньому сектор роздрібної торгівлі очікує незворотний спад. Пов’язують це, в першу чергу, із зростанням популярності електронної комерції. У Великобританії в першому кварталі 2018 року через сектор роздрібної торгівлі зникло 85 тисяч робочих місць, а близько 30 тисяч рітейлерів повідомили про значні фінансові ускладнення.

Незважаючи на частково негативну загальну картину, глобальний дохід роздрібних підприємств продовжує зростати, у порівнянні з попереднім періодом за 2018 рік він виріс на 4,1%. І навіть з огляду на підвищення темпів електронної комерції, від 85 до 90% продажів все ще відбуваються у звичайних магазинах. Яка роль в цьому відведена штучному інтелекту і як впливають технології на сектор рітейлу, який швидко трансформується?

На думку фахівців, штучний інтелект не є глобальною проблемою, проте його використання у рітейлі найчастіше ускладнюється питаннями регулювання самої системи, її технічною стороною. Актуальне побоювання «а чи не зникне роздрібна торгівля зовсім?» фахівці розвіюють. Людина завжди буде хотіти щось купити, а значить рітейлери не залишаться без роботи.

Основні тенденції AI у рітейлі, їх підводні камені

Онлайн-магазини
Перехід клієнтів на онлайн-покупки поки не досяг таких масштабів, щоб викликати побоювання. Відомо, що 85% продажів як і раніше відбуваються у звичайних магазинах. Це пов’язано з тим, що покупці вважають за краще детально розглянути і помацати те, що купують. А більшості клієнтів гіпермаркетів просто подобається перебувати у магазині.

Ще одна незручність eCommerce полягає в тому, що не кожну потребу покупця можна задовольнити онлайн. Саме з цієї причини частина інтернет-продавців відкриває не тільки інтернет-магазини, а й звичайні.

Автоматизація і штучний інтелект
У традиційному рітейлі витрати на ведення бізнесу значно збільшилися: ростуть податки на майно, як і прожитковий мінімум, а значить власники бізнесу витрачають більше грошей на виплати кожному співробітникові. Вирішити ці проблеми допоможуть інвестиції у технології штучного інтелекту. Такий підхід дозволить більш ефективно управляти штатним розкладом, створити автоматизовані склади, залучити до роботи чат-ботів. Якщо не перетворити існуючий звичайний бізнес у цифровий, перспектива на найближчі 5 років буде не райдужною. У цифровізації є і негативні сторони, наприклад, необхідність розбудови інфраструктури навколо нових даних. Деякі рітейлери використовують застарілі системи обліку, або різні системи у кожному магазині мережі. Головне завдання у такому випадку – це збір даних в єдиному сховищі.

Довгострокові перспективи використання ШІ
Якщо говорити про штучний інтелект як про інструмент бізнесу, то цей проект – багаторічний, і прибуток він почне приносити не відразу. Для бізнесу це велика проблема, адже необхідно враховувати витрати на обслуговування інтелектуальних систем, оновлювати ПЗ за потребою і, можливо, оплачувати роботу IT-фахівців.

Прогнозування попиту
Використання ШІ для прогнозування попиту: величезний плюс для рітейлерів. Цей інструмент у значній мірі впливає на бізнес, адже завдяки йому можна економити на витратах при замовленні певних товарів або змінити асортимент на більш бажаний для клієнта.

 

Читайте також:

Як за допомогою AI збільшити лояльність клієнтів до бренду

Коментарi