Бренд Zara відомий своїм ставленням до покупця – в магазинах мережі обслуговування відбувається набагато швидше і лояльніше, ніж у більшості брендів-конкурентів. Незважаючи на популярність, вихід у світовий онлайн-простір компанія здійснила досить пізно – лише в 2010 році. Це сталося на ціле десятиліття пізніше, ніж у найбільшого конкурента Zara, бренду ASOS. І навіть в 2010-му розгортання електронних продажів відбувалося дуже повільно і поза основним ринком збуту.

Однак, незважаючи на всі стримуючі фактори, fast-fashion лейбл і материнська компанія Inditex швидко компенсували втрачений час. В останні роки виробник знаходиться в процесі масштабного розширення обсягів інтернет-продажів, вони приносять 70% прибутку компанії.

З березня 2019 року Zara запустила онлайн-продажы в Бразилії, Індонезії, Сербії, Марокко, Єгипті, Саудівській Аравії, Лівані, Ізраїлі, Бахрейні, Омані, Кувейті, Катарі, Йорданії та Об’єднаних Арабських Еміратах. У період з вересня по жовтень планується вихід в онлайн-простір в Колумбії, Україні, Південній Африці та на Філіппінах. Роком раніше бренд повідомив, що кількість країн, в яких онлайн реалізується продукція Zara, досягла 156. І незважаючи на те, що загальний приріст офлайн-продажів за рік загальмувався, онлайн-продажі зросли на чверть.

Бренд був змушений вводити нововведення, оскільки покупці змінюють спосіб здійснення покупок, збільшується кількість онлайн-конкурентів, блискавично реагуючих на будь-які зміни і тенденції ринку. Один з таких конкурентів – британський рітейлер Boohoo. Представники компанії повідомили раніше в цьому році про те, що щорічні продажі виросли на 48% (до 857 мільйонів фунтів стерлінгів, що еквівалентно 1,1 млрд. дол.). Поки цей прибуток не перевищує ту, що отримує Zara, однак у рітейлера є привід задуматися. Зараз бренд оновлює свої офлайн-магазини, щоб інтегрувати цифрові технології, і закриває невигідні торговельні точки, щоб зосередитися на відкритті кращих магазинів.

Результати такої роботи не змушують себе довго чекати. За шість місяців 2019 року обсяг продажів компанії виріс на 7% і склав 12,8 млрд євро. У 2018 році показник був нижче на 4%. 2018 рік став для Inditex роком найповільнішого зростання продажів за останні 10 років, і в поточному році ситуація нормалізувалася. Зростання обсягів продажів спостерігалося як в офлайн, так і в онлайн-магазинах. Чистий прибуток компанії збільшився на 10%.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

PROS запускає роздрібну платформу для оптимізації продажів авіакомпаній

Як світові бренди використовують можливості ШІ для розвитку

Коментарi