Логістика в армії виходить за рамки традиційного уявлення про даний вид діяльності: вона має на увазі не просто постачання і транспортні послуги, а й підтримку зв’язку між відправником і об’єктом, що перевозиться, а також гарантування безпеки процесу транспортування.

Використання штучного інтелекту (AI) і машинного навчання (ML) допомагає оптимізувати військову логістику і зробити процес більш безпечним і швидким.

У військовій логістичній галузі є кілька пріоритетних напрямків застосування технологій штучного інтелекту. До них відносяться:

  • профілактичне обслуговування;
  • хмарні сервіси;
  • система управління ланцюгами поставок;
  • медична допомога;
  • поповнення запасів за допомогою автономних транспортних засобів.

Профілактичне обслуговування
Одна з компаній, що займаються обслуговуванням логістичних об’єктів в США – це Lockheed Martin, постачальник ШІ у військовій сфері. У 2015 році тест винищувача F-35, проведений Lockheed Martin, довів успішне функціонування інформаційної системи автономної логістики ALIS. За словами розробників, профілактичне обслуговування винищувачів стало ще більш ефективним після початку використання C3 AI Suite. Це програмне забезпечення виявляє проблеми в ланцюгах поставок, розраховує тривалість маршрутів, планує політ і т.д.

Хмарні сервіси
Централізоване зберігання інформації у сфері військової логістики не просто бажано, а необхідно: такий спосіб зберігання даних звільняє аналітиків від частини технічних завдань. На підставі всієї інформації, що надійшла, ШІ сам формує для транспортного засобу найбільш безпечний маршрут і надає його водієві.

Армія США уклала контракт з компанією IBM на надання хмарних послуг і доступ до Watson для зберігання і обробки логістичної інформації. У 2017 році з’явився Центру аналізу логістичних даних (LDCA), фахівці якого відстежують всю інформацію, що стосується перевезень всередині країни.

Хмарне сховище використовується для завантаження даних давачів з транспортних засобів і устаткування. Наприклад, бойові машини Stryker, які переміщаються в зоні бойових дій і служать для пересування мотопіхотних військ заздалегідь знають найбезпечніший маршрут, за яким необхідно рухатися.

Система управління ланцюгами поставок
Уряд, так само, як і цивільна особа, може стати жертвою шахрайства. Сукупний обсяг придбань у військовій галузі еквівалентний 350 мільярдам доларів на рік. Для Агентства з оборонної логістики (DLA) управління ланцюжком поставок – пріоритетне завдання, оскільки за допомогою всіх видів перевезень армія отримує зброю, запчастини та паливо, а також позбавляється від непотрібного устаткування. В середньому DLA отримує 1 мільйон заявок в день і не виключено, що разом зі звичайними заявками можуть надходити і шахрайські.

Для підвищення рівня безпеки перевезень DLA Logistics звернулася до технологій штучного інтелекту. Завдяки ПЗ Business Decision Analytics (BDA) всього через 5 місяців після запуску програми було виявлено 350 організацій-перевізників з високим ступенем ризику.

Медична допомога
Негайна медична допомога не завжди доступна на полі бою. Також ситуація ускладнюється нестачею медперсоналу, складними травмами, для лікування яких потрібні медики високої кваліфікації, або пріоритетом порятунку (коли першими отримують допомогу поранені з найважчими ушкодженнями). Приклад ШІ у військовій медицині – контракт Армійського науково-дослідного центру телемедицини та передових технологій (TATRC) з Charles River Analytics на розробку ARM3, системи штучного інтелекту, яка допомагає медикам у діагностиці травм, спостереженні за пацієнтами і розробці схеми лікування в тому випадку, коли негайна евакуація пацієнта неможлива.

Виглядає така система як плоский блок, до якого кріпляться носилки для розміщення пораненого. На блоці присутні датчики тиску і пульсу, система підтримки дихання і навіть засоби зв’язку. Пристрій не переміщається автономно, але завдяки малим розмірам цілком може бути розміщений на будь-якій ділянці поля, отже, охоплення території стає набагато більшим.

Поповнення запасів за допомогою автономних транспортних засобів
Автономне наземне постачання продовольством позбавляє військових від ризиків, пов’язаних з конвоєм продуктових баз. За людину це може зробити безпілотник або автономна машина. Армія США уклала багатомільйонний контракт з Robotic Research LLC на розробку автономних автомобілів для військових. Не виключено використання безпілотників з такою ж метою, проте основна проблема дронів в тому, що вони поки не пристосовані для транспортування вантажів великої ваги і об’єму.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

У Бразилії відкривається навчальний центр штучного інтелекту

Монако підвищує рівень мобільності городян

Коментарi