Згідно зі звітом Інституту Брукінгса (Brookings Institution), близько 36 мільйонів співробітників у США займають робочі місця, які зараз піддаються високому ступеню автоматизації. Понад 70% завдань, що виконуються персоналом, зовсім скоро будуть виконуватися машинами. Такий зсув торкнеться не тільки фабричного виробництва або співробітників роздрібної торгівлі, а й кухарів, офіціантів, водіїв вантажних транспортних засобів та канцелярських службовців, наприклад, працівників державних установ, соціальних служб. За даними звіту, терміни «роботизації» сфери праці коливаються від двох років до двох десятиліть, причому, основну роль в цьому процесі виконують саме економічні чинники. Будь-який економічний спад змусить великі корпорації шукати способи зниження витрат, і найшвидший – це замінити діючий персонал машинами настільки, наскільки це буде можливо.

Минулого місяця торговий гігант Walmart оголосив про те, що покупці скоро побачать у магазинах мережі роботів, і мова йшла не про роботів-помічників для будинку або іграшкових пристроях. Нові роботи Walmart візьмуть на себе повторювані ручні завдання, які до теперішнього часу виконувалися співробітниками. Розумні машини займатимуться скануванням інвентарю, товарів і відстеженням запасів на складі. Але не тільки Walmart змінює підхід до обслуговування клієнтів і магазинів, компанія Amazon також анонсувала, що у найближчому майбутньому її співробітники почнуть працювати пліч-о-пліч з машинами.

Наскільки реальною є загроза, яку несе ШІ для робочої сили підприємств?

Експерт в області технологій і національної безпеки в Центрі нової американської безпеки (CNAS) Меган Ламберт (Megan Lambert) підкреслила, що співробітники компаній повинні розуміти основний принцип: важливо розрізняти роботу в цілому і окремі завдання, з яких складається робочий процес. Як приклад аналітик привела касирів банків – лише мала частина їх роботи була скасована завдяки банкоматам. Таким чином, існує мінімальна загроза позбавлення робочого місця або трохи більша ймовірність видозміни трудового процесу. Зникне лише мала частина робочих місць.

Для того, щоб розвіяти страх перед технологіями штучного інтелекту, аналітики пропонують звернутися до автомобільної промисловості. Це ідеальний приклад того, як в одній індустрії співіснує ШЫ, роботизовані системи і людина. Хтось повинен програмувати, контролювати і підтримувати діяльність таких систем, і поки крім людини з таким завданням не впорався ніхто інший.

Якщо звернути увагу на спеціалізовані галузі, такі як охорона здоров’я та виробництво, то ні для кого не буде відкриттям факт вертикальності (суворої спрямованості) «розумних» систем у даних секторах. Але і тут діяльність роботів або інтелектуального ПЗ контролюється людьми. Очевидно, що ШІ не тільки не позбавить людей роботи, а й створить нові робочі місця. За прогнозами експертів, в найближчі десятиліття найбільш вільною нішею праці буде кібербезпека, не втратить своїх позицій і програмування. Завдання менеджерів по персоналу в майбутньому буде полягати в підготовці персоналу, готового до взаємодії з AI.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Як уникнути упередженості AI в рекрутингу

VCV.AI презентувала технологію рекрутингу, в якій роль менеджера з персоналу виконує робот

Коментарi