Стереотип про те, що штучний інтелект застосовують тільки для фундаментальних технічних завдань, можна сміливо спростувати. Згідно зі звітом консалтингової компанії McKinsey, 70% фірм, незалежно від напрямку їх діяльності, будуть використовувати хоча б одну інтелектуальну технологію до 2030 року. У тому ж звіті стверджується, що штучний інтелект забезпечить США зростання економічної активності, яка до 2030 року спричинить приріст національного прибутку у розмірі 13 трильйонів доларів (цей показник еквівалентний зростанню ВВП країни на 16%).

У музичному бізнесі потенціал ШІ величезний. У даний час застосування інтелектуальних технологій художниками, звукорежисерами, фахівцями цифрового маркетингу відомих світових лейблів – це, скоріше, необхідність, ніж інновація. Споживач кінцевого продукту, у даному випадку, музики, звикає до якісного звуку, і тому використання сучасних методів обробки голосу світовими лейблами неминуче.

Компанії, які використовують можливості AI в сфері Artists and repertoire (A&R)

Google
Актуальним поки залишається питання, чи допоможе штучний інтелект музиканту або сам навчиться писати музику? Провідні технологічні і звукозаписні уючі компанії вже почали інвестувати у майбутнє музики, створеної машиною. Наприклад, корпорація Google продемонструвала свою глибоку зацікавленість у мистецтві, розробивши Magenta. Це проект з відкритим вихідним кодом, за допомогою якого програмісти і розробники ПЗ можуть створювати свої власні унікальні продукти. Одним з таких продуктів є предиктор нот – пристрій, що модулює звукові ряди, тобто, здатний складати музику.

Sony
Компанія створила систему штучного інтелекту під назвою FlowMachine. Ця система у 2016 році склала пісню, відеоролик до якої набрав більше двох мільйонів переглядів на YouTube. FlowMachine вміє аналізувати базу даних пісень і здатна дотримуватися певного музичного стилю, створюючи закінчені композиції.

За оцінками Міжнародної федерації фонографічної індустрії (IFPI), звукозаписні компанії щорічно інвестують 4,5 млрд. дол. у маркетинг, орієнтований на сферу A&R (Artists and repertoire). Ця цифра становить 26% від сукупного доходу галузі. Для того, щоб зробити музиканта відомим, лейбли вкладають у нього від 500 000 до 2 млн. доларів. Ось чому технології штучного інтелекту так важливі для музичної індустрії. Для ефективної діяльності та пошуку талантів звукозаписуючім гігантам щорічно доводиться прослуховувати і аналізувати мільярди композицій. З цим завданням також може впоратися система ШІ. Крім того, у зв’язку зі збільшенням користувачів, що застосовують потокове мовлення, потреба у технології з обробки цього потоку даних продовжує залишатися актуальною.

Spotify
Інтернет-платформа потокового аудіо Spotify вклала великі кошти у машинне навчання і такі фірмові продукти, як Discovery Weekly – плейлист, який формується щотижня з урахуванням побажань користувача. В цілому сервіс Spotify робить ставку на те, щоб стати ще «розумнішим» і комфортнішим для користувача. Наприклад, керівництво інтернет-платформи придбало компанію Echo Nest за 100 млн.дол. і AI-сервіс Niland, який оптимізує результати пошуку і видає рекомендації з вибору музичних композицій. Кінцева мета одна: допомогти клієнту знайти кращу музику. За заявою власників компанії, кожен день у трек-листи потрапляє 20 тисяч нових пісень, що становить 7 млн ​​записів на рік.

Warner Music Group
У березні 2018 року Warner Music Group придбала Sodatone, технічний стартап з Торонто, який об’єднує соціальні, потокові і гастрольні дані з метою виявлення перспективних артистів.

Apple
Корпорація також вкладає величезні кошти у музичну індустрію, про що свідчить придбання Asaii – стартапа, який спеціалізується на аналізі музичних творів, пошуку талановитих музикантів по всьому світу.

Багато з розроблених додатків все ще потребують контролю з боку людини, і тому навряд чи зможуть замінити фахівців творчих професій у найближчі роки. Але на даний момент можна виділити такі пріоритетні напрямки, яким слідує штучний інтелект у музиці:

  • створення музичних творів за допомогою методів машинного навчання;
  • персоналізований маркетинг для меломанів;
  • пошук талановитих музикантів по всьому світу.

Крім цього, системи ШІ активно використовуються для міксування композицій, синтезування мови або написання простих мелодій для реклами і мультфільмів.

 

Читайте також:

За допомогою AI вчені Колумбійського університету створили систему, яка переводить думки в мову

Фахівці MTI навчили штучний інтелект розпізнавати депресію у людини по голосу

Автор: Олена Семенчук


Коментарi