Як штучний інтелект оптимізує маркетингові процеси на шляху покупця: від бажання придбати товар до здійснення покупки? Розглянемо кілька найпопулярніших процесів, використовуваних системами ШІ для оптимізації в маркетингу.

Уніфікація даних
Маркетологи щодня стикаються з величезною кількістю даних: демографічних, поведінкових і т. д. Всю інформацію необхідно уніфікувати (привести до єдиної форми) і впорядкувати для того, щоб її можна було застосувати. Якщо маркетолог буде тільки збирати і систематизувати інформацію з різних сервісів, платформ та інших ресурсів, часу на глибокий аналіз і подальші дії відповідно до інформації просто не залишиться.

Компанія HSN (Home Shopping Network) відійшла від звичного аналізу даних з різних каналів при розробці своєї маркетингової стратегії. Замість цього в компанії почали використовувати платформу на базі ШІ, яка інтегрувала дані з будь-яких джерел (веб-ресурс, мобільні додатки, електронна пошта, поштова розсилка). Метою використання такого ШІ-сервісу була побудова максимально точної картини індивідуальних переваг клієнта. Маркетологи HSN в даний час розробляють рекламні кампанії, що залучають клієнтів, які максимально підходять під характеристики цільової аудиторії компанії.

Покращена персоналізація
Споживачі очікують персоналізованих пропозицій від бренду – товарів або послуг, які вирішать їхні проблеми, задовольнять індивідуальні запити. А найбільшою перешкодою для глибокої персоналізації є необхідність створення відразу декількох версій контенту і його своєчасна подача цільовій аудиторії. І тут ШІ рятує ситуацію: обробляє маркетингові дані, а потім створює індивідуальний контент для кожного клієнта.

Так звана гіпер-персоналізація грунтується на прогнозованій поведінці купівельної аудиторії, і не завжди відповідає статистично обраному сегменту. AI полегшує процес персоналізації для маркетологів завдяки двом факторам:

  • постійному навчанню;
  • надання потрібного контенту на підставі попередніх взаємодій клієнта з брендом.

Коли маркетолог знає, як клієнти взаємодіють з брендом, стає простіше надавати їм правильний контент в потрібний час. Наприклад, головний акваріум штату Джорджія хотів відправляти потенційним клієнтам персоналізовану рекламу. Маркетологи цієї некомерційної організації знали, що більшість відвідувачів акваріума користуються смартфонами і планшетами як під час, так і після відвідин. Фахівці почали використовувати маркетингову платформу на основі AI від IBM – Watson Campaign Automation. У ній містилися всі дані про клієнтів: імена, поштові індекси, історії відвідувань акваріума, номери клубних карт.

ШІ розділив аудиторію на постійних відвідувачів акваріума і гостей, а потім виконав розсилку персоналізованих повідомлень для кожної цільової групи. В результаті кількість відкритих рекламних листів склало 89%, а відгук після прочитання повідомлень виріс на 288%. Доходи організації, що надходять через цифровий маркетинговий канал, збільшилися на 21%

Формування клієнтського шляху
Кожен клієнт хоче купити необхідну річ якомога швидше і без зайвих зусиль. Завдання маркетолога – забезпечити максимально зручний шлях покупця до товару. Тут стане в нагоді аналітична функція ШІ: система визначить ймовірні проблеми, з якими може зіткнутися покупець, і підкаже способи їх усунення.

Компанія Airlines Reporting Corp. (ARC) спеціалізується на комерції в авіаперевезеннях. Маркетинговий стек компанії включав кілька кращих платформ, проте з’єднати всі дані в єдину базу було дуже складно. Впровадивши універсальну розробку IBM на базі AI, вдалося об’єднати інформацію. Після об’єднання відомості передавалися ШІ для обробки. Так ARC змогли усунути “мертві зони” на шляху клієнта.

Маркетологи компанії встановили, що клієнти набагато більше інформації отримують з планшетних пристроїв, тому приділили особливу увагу дизайну і контенту мобільного каналу Airlines Reporting Corp. Це збільшило зацікавленість і відгук покупців авіаквитків.

Що говорить статистика?

За даними опитування, проведеного аналітичним ресурсом InsideSales.com, 44% опитаних компаній планують використовувати ШІ у 2019 році для підвищення ефективності продажів. При цьому майже 90% очікують значного впливу інтелектуальних технологій на продуктивність. InsideSales.com – платформа, яка реалізує ШІ-рішення, опублікувала результати опитування більше 600 фахівців з продажу провідних компаній світу. Всі респонденти були оптимістично налаштовані щодо передових технологій і їх вплив на просування товарів/послуг на ринку.

Респонденти єдині в думці, що передові технології необхідні для просування товарів на ринку: 21,5% впевнені, що найголовнішим трендом 2019 року є автоматизація процесу продажів, 21,3% опитаних зробили акцент на big data, ще 15,6% віддали свої голоси за штучний інтелект. ШІ давно позбувся іміджу “фантастичної технології майбутнього”, і став ефективним інструментом маркетологів.

Читайте також:

Digital Customer Experience від Verizone – цілодобовий сервіс підтримки клієнтів на базі AI

CoBots на підприємствах – як корпоративні боти допоможуть бізнесу

Коментарi