Населення країн, що розвиваються страждає від мінусів інфраструктури. І якщо у великі міста світу цивілізація вже добралася, то периферія, як і раніше, змушена миритися з дефіцитом благ сучасності. Наприклад, у Гаї (місто в індійському штаті Біхар) немає жодного банкомату в радіусі 10 км, тому місцевим робітникам з цегельного заводу доводиться проводити по півдня у відділі банку в Біхарі, щоб отримати свою зарплату. Цей приклад добре відображає реалії сучасної Індії.

Фактично, величезна частина населення країни не має змоги здійснення звичних для європейського жителя банківських і фінансових послуг, до того ж низький рівень фінансової грамотності не дозволяє людям зрозуміти переваг безготівкового обігу з грошовими коштами. Великі ритейл і eCommerce-компанії країни – Payworld, ShopX і Shiprocket – дозволяють суспільству подолати інформаційний дефіцит і технологічну безграмотність, а також розвивають і підтримують сектор малого та середнього бізнесу (МСБ), використовуючи недорогі логістичні послуги і AI-аналітику.

Payworld – фінансова компанія, що просуває інструменти електронної комерції в Індії з 2006 року. Щодня вона здійснює до 250 тисяч транзакцій через кожну з 200 тисяч точок роздрібної торгівлі по всій країні. Кошик пропозицій платформи: грошові перекази всередині країни, мобільні поповнення, оплата послуг операторів телекомунікацій, залізничні, повітряні та автобусні перевезення, а також бронювання, страхові послуги, оплата рахунків за комунальні послуги, цифрові гаманці та банківські каси.

Відмітна особливість компанії – це стягування плати не з клієнтів, а з постачальників послуг. Всі підприємства, послугами яких користується населення через сервіси Payworld, платять за те, щоб фінансовий гігант продовжував бути провідником між ними і клієнтами. За словами виконавчого директора Payworld, Правіна Дабхаі (Praveen Dhabhai), основним завданням компанії є сприяння малому роздрібного бізнесу в сільських регіонах Індії. Крім цього, платформа надає платіжні послуги з підтримкою Aadhaar (це система унікальних біометричних кодів для кожного жителя країни) всім представникам малого та середнього бізнесу. Так держава відслідковує законність всіх фінансових операцій.

Payworld також полегшує процедуру кредитування для МСБ і виступає в ролі корпоративного агента зі страхування та інвестування. У 2018 році компанія здійснила 35 мільйонів транзакцій з 22 мільйонами унікальних клієнтів. Завдяки використанню аналітики на базі ШІ, компанія визначає, чи можна видати позику позичальникові, чи володіє страховик фінансовим потенціалом.

Shiprocket – спеціалізується на роздрібній торгівлі в Індії. Компанія має намір підвищити ефективність електронної комерції в країні, підключивши всі інтернет-магазини до постачальників логістичних послуг. Для цього використовується цифрова платформа, яка об’єднує інтернет-магазини, логістичні компанії і споживачів. Зараз кількість логістичних агрегаторів (електронних торговельних майданчиків) на платформі становить 25 тисяч. За твердженням генерального директора компанії Саахіла Гоеля (Saahil Goel), сервіс дає можливість реалізувати себе і домогосподаркам, які продають косметику в WhatsApp або в Instagram, і трейдерам ніші малого і середнього бізнесу через власний веб-сайт. Транспортні послуги здійснюють компанії-партнери Shiprocket, тому витрати на доставку обходяться дешевше, ніж при зверненні до сторонніх виконавців.

Експерти Shiprocket заявляють, що індійський простір електронної комерції знаходиться на початковій стадії розвитку і потребує підтримки великих іноземних брендів. Наприклад, при продажі товару на суму 600 рупій, близько 200 доведеться витратити на доставку, а для малих і середніх брендів це істотні витрати. Shiprocket має намір змінити ситуацію для всіх учасників ринку.

ShopX – великий маркетплейс, який об’єднує бренди, роздрібних продавців і споживачів. Мета стартапу: безпосередньо зв’язати тисячі власників популярних магазинів з брендами FMCG (виробляючими Fast Moving Consumer Goods або товари повсякденного попиту). Через цифровий каталог дрібні рітейлери Індії можуть безпосередньо замовляти продукцію таких брендів, як Unilever, L’oreal і навіть Apple. ShopX, як і Shiprocket, користується логістичними послугами місцевих транспортних компаній, а також має свою мережу складських приміщень. Середній дохід ритейл-платформи становить 400 млн. дол. на рік, за день стартап здійснює до 50 тисяч транзакцій.

Рітейл-сектор Індії кардинально відрізняється від аналогічної галузі США або Китаю. експерти вважають, що успіх великих індійських рітейлерів полягає саме в підході, заснованому на локалізації і персоналізації. Безліч дрібних роздрібних продавців, що об’єднані загальною цифровою мережею – це найбільш ефективна модель електронної комерції для країни на найближчі роки.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

NexTech AR Solutions і LivePerson розробили e-commerce-платформу доповненої реальності

Kомпанія Walmart відкрила Intelligent Retail Lab для тестування нових технологій

Теги: ,
Коментарi