Другий випуск дослідної серії Genpact «AI 360: погляд з-за кордону бізнесу» містить якісне дослідження сприйняття трьох ключових груп: старших керівників, співробітників і споживачів. Порівнюючи думки цих цільових груп можна отримати чітку картину сприйняття ШІ в HR сьогодні.

На думку 53% респондентів, штучний інтелект допоміг їм поліпшити умови виконання обов’язків. 36% думають, що ШІ дає можливість для кар’єрного зростання, але інші вважають, що AI загрожує їх роботі. Зараз нейронні мережі і системи ШІ використовуються в усіх основних бізнес-процесах, а не тільки для складних технічних завдань, як це було ще два роки тому.

Експерти переконані, що для сфери управління human resources настає переломний момент. Навіть керівники, які раніше заперечували необхідність інтелектуальних технологій на підприємстві, починають впроваджувати «розумні» платформи. Щоб домогтися більшого відгуку від співробітників і клієнтів та усунути бар’єр сприйняття, роботодавці повинні інформувати їх про потенціал технологій, можливості штучного інтелекту.

Актуальні особливості ШІ у сфері HR:

Підвищення продуктивності співробітників
Чим більших результатів домагається компанія, тим більше злагодженими є такі внутрішні процеси, як аналіз і здатність персоналу поводитися з наявними даними. Зараз головним бізнес-процесом, на який впливає ШІ, є саме продуктивність, у той час як два роки тому, у 2017, ШІ здійснював найбільший вплив на економію фінансових ресурсів підприємств.

Збільшення витрат на технічне обслуговування систем
Неминучий наслідок використання технологій і фірмового програмного забезпечення. До того ж з’являються витрати на забезпечення безпеки і оплату праці технічних фахівців, які обслуговують системи ШІ.

Зміна пріоритетів
Більшості співробітників підприємств доведеться освоювати нові навички. Взаємодія з інтелектуальними сервісами вимагає кмітливості і гнучкості розуму. Якщо працівник готовий навчатися, проблем із взаємодією з ШІ не виникне. Поки що лише третина провідних світових компаній пропонує варіанти перепідготовки своїм технічно не кваліфікованим фахівцям. При цьому 80% персоналу не проти освоєння нових навичок, 20% – сумніваються у тому, що їм це необхідно.

Усунення упередженості по відношенню до інтелектуальних систем
Для великих корпорацій довіра клієнтів вкрай важлива, і не менш важливо усунути недовірливе ставлення до систем штучного інтелекту, HR-ботів. Наприклад, співробітник, що претендує на вакантну посаду, швидше за все довіриться людині, ніж машині. Ось чому у більшості великих компаній світу відбір претендентів як і раніше проводять саме люди, а не системи ШІ.

Збереження конфіденційності
Конфіденційність не повинна заважати фірмі взаємодіяти з клієнтами або співробітниками. Якщо ШІ має доступ до персональних даних фахівців компанії, керівництво зобов’язане повідомляти про це під час співбесіди. Те ж саме стосується і інформації про партнерів.

 

Читайте також:

Штучний інтелект в HR: як технологія допомагає компаніям керувати персоналом

HR-фахівець шукає роботу: розбиратися у «розумних» додатках тепер обов’язково

Коментарi