Протягом останніх декількох років технології штучного інтелекту щільно вкоренилися в усіх видах бізнесу й стали фактично ключовою тенденцією поточного часу. Сьогодні, звертаючись до інновацій, ми вже говоримо не просто про експериментальні методики та спроби використовувати нові підходи до вирішення бізнес-завдань, а про реальні можливості, які продемонстрували високу ефективність на практиці.

Ще донедавна інвестувати в AI могли собі дозволити тільки великі корпорації, але ситуація змінюється на очах. Швидке зростання популярності високо технологічних рішень все активніше залучає до процесу їх впровадження стартапи, невеликі й молоді компанії в усьому світі.

Згідно з дослідженням PricewaterhouseCoopers (PwC), до 2030 року потенційний внесок у світову економіку від застосування технологій AI може становити майже 16 трлн.дол. І, з урахуванням сучасних тенденцій, лідирувати в гонці інноваційних впроваджень будуть Китай і Північна Америка, претендуючи майже на 70% загального прибутку у найближчі 10-12 років.

У той же час, згідно з опитуванням CTR Gartner у 2018 році, тільки 4% опитаних компаній у США, Азії і деяких країнах Західної Європи мають глобальну стратегію та конкретну концепцію інвестування, розгортання й впровадження технологій штучного інтелекту у свою діяльність. Решта компаній – як великі, так і малопримітні гравці ринку – або перебувають на різних стадіях планування, не маючи чіткого бачення застосування інновацій, або знаходяться у пошуку відповідних «інструментів», або поки не готові до інновацій в принципі з різних причин.

Проте, підкреслюючи актуальність і важливість використання технологій штучного інтелекту з метою ефективного вирішення низки цільових бізнес-завдань, експерти акцентують увагу на найефективніших AI-інструментах, вже випробуваних багатьма компаніями.

Застосування AI в управлінні бізнесом:

  • Інтелектуальні спам-фільтри;
  • Інтелектуальна класифікація по електронній пошті;
  • Голосовий текст і технології розпізнавання мови;
  • Розумні персональні помічники – Siri, Cortana і Google Now;
  • Автоматизовані респонденти і онлайн-підтримка клієнтів;
  • Автоматизація процесів фільтрації аудиторії онлайн, вибірка потенційних клієнтів і інтелектуальний чат;
  • Автоматизація процесів оформлення заявок, замовлень і продажів;
  • Інтелектуальне прогнозування бізнесу;
  • Контроль безпеки та смарт-системи автентифікації;
  • Смарт-пристрої та додатки, що адаптуються під запити й інтереси клієнта;
  • Автоматизовані аналітичні та прогностичні системи, що забезпечують ефективність надання різних фінансових послуг.

Застосування AI в електронній комерції:

  • Інтелектуальні пошукові запити та функції релевантності;
  • Послуги персоналізації клієнтів з метою ефективної роботи з цільовою аудиторією;
  • Смарт-рекомендації по продуктах і аналітичне прогнозування покупок;
  • Своєчасне виявлення та запобігання шахрайства при здійсненні онлайн-транзакцій всіх рівнів;
  • Динамічна оптимізація цін на основі машинного навчання.

Застосування AI в маркетингу та рекламі:

  • Формування рекомендацій і змісту послуг на основі активності та запитів клієнтів за допомогою інтелектуальних аналітичних програм;
  • Персоналізація новинних стрічок, націлених на конкретний контент і аудиторію;
  • Розпізнавання образів і зображень як інструмент роботи з аудиторією;
  • Визначення мови як інструмент роботи з великою кількістю неструктурованих даних, що часто зустрічаються в роботі;
  • Орієнтування цільових оголошень і реклами;
  • Аналіз вхідних даних клієнтів і їх сегментація в режимі реального часу;
  • Соціальна семантика та аналіз настроїв аудиторії;
  • Автоматизований веб-дизайн;
  • Інтелектуальне обслуговування клієнтів, зокрема, у вигляді застосування чат-ботів.

Ключові стратегії застосування AI для вашого бізнесу

  • Систематизація ділових потреб
    Найважливішим аспектом на етапі прийняття та впровадження технологій AI в бізнесі є визначення базових стратегічних точок дотику потреб і тих інноваційних рішень, які зможуть допомогти усунути проблеми, а не створити додаткові. AI, в першу чергу, може забезпечити повноформатну інтелектуальну аналітику всієї роботи підприємства, автоматизувавши необхідні робочі процеси. Головне – поставити правильні цілі та обрати потрібну технологію для старту.
  • Розуміння ризиків
    Будь-яка нова технологія пов’язана з ризиками, але єдиний спосіб оволодіти цією технологією, вивчивши і плюси, і мінуси, – використовувати її та вчитися на своїх помилках. Можна здійснювати численні спроби, спираючись на чужий досвід, але куди ефективніше робити власні ініціативи – з меншими масштабами, критично оцінюючи кожен провал і формуючи необхідний досвід. Це допоможе зрозуміти ті фактори ризику, які відносяться до конкретного бізнесу, і оволодіти тими даними, які потрібні саме вам – щоб приймати більш ефективні рішення в майбутньому.
  • Аналіз і ретельний пошук найкращих рішень на базі AI
    Для успішної реалізації рішень штучного інтелекту доведеться співпрацювати з кращими розробниками. Через динамічність ринку інноваційних технологій багато хто з них не буде відповідати необхідним для успіху вимогам, і це щоразу потрібно буде враховувати. Крім того, для навчання й розгортання додатків AI розробникам знадобиться доступ до масштабованої та доступної обчислювальної інфраструктури, яка зможе підтримувати необхідну обробку даних AI, і це стане завданням бізнесу. Побудова цієї інфраструктури вимагає багато часу та витрат. І, як показує міжнародна практика, більшість дрібних компаній просто не можуть собі це дозволити. Тут варто пам’ятати, що сьогодні існує маса більш простих, доступних інтелектуальних сервісів, які роблять розробку додатків AI прийнятною для багатьох підприємств. Адже не потрібно буде вибудовувати спеціальну інфраструктуру й людський капітал з нуля.
  • Формування інформаційного поля та культури застосування AI
    Щоб перемогти в будь-якій технологічній війні, потрібні «правильні» люди та «правильна» культура. Наймання кваліфікованих і відповідальних співробітників вимагає часу та великих зусиль. Побудова якісної культури їх взаємодії з інноваційними технологіями – також. Необхідно інвестувати кошти не лише в самі технологічні розробки, а й в процес підготовки до цього рішення.

Всі права захищено. Жодна частина статті не може бути використана в інтернеті для приватного або публічного використання без обов’язкового активного гіперпосилання на сайт everest.ua