Поява штучного інтелекту змінила звичну діяльність компаній. У сфері HR (human resources) ШІ давно вийшов за рамки просто управління персоналом. І основне завдання HR-лідерів полягає у грамотному поєднанні людських і програмних ресурсів. За даними опитування IBM, проведеного серед 6 тисяч керівників великих, середніх і дрібних підприємств, 66% управлінців погоджуються з необхідністю введення інтелектуальних технологій в управління персоналом та інші внутрішні процеси компанії.

Чому ШІ в HR такий важливий?

Штучний інтелект – інструмент, що ідеально підходить для використання в сфері HR. Це обумовлено наявністю в “розумних” системах алгоритмів, здатних збирати, аналізувати, впорядковувати дані. За прогнозами IBM, в найближчі роки 120 мільйонам співробітників у країнах світу з найбільш розвиненою економікою необхідно буде перекваліфікуватися, щоб використовувати потенціал ринку штучних технологій.

Велика частина персоналу на підприємствах повільно адаптується до інновацій на базі ШІ, звідси випливає неготовність прийняти їх. Деякі компанії не можуть домогтися високих результатів у конкурентному середовищі саме тому, що команда фахівців недостатньо технічно освічена.

Штучний інтелект в компанії важливий з багатьох причин, ось основні з них:

  • здатність аналізувати дані про персонал (аналіз резюме, оцінка ефективності роботи);
  • аналіз потреби у фахівцях;
  • виконання рутинних завдань (наприклад, управління запитами за допомогою ботів);
  • відбір кандидатів на вакансію;
  • ведення когнітивних обчислень (без додаткових досліджень ШІ здатний обчислити по заданих параметрах, хто із співробітників може ефективно керувати, а хто збирається звільнитися найближчим часом).

Можливості ШІ, цінні для компаній

Об’єктивність
Експерти називають одним з головних умінь ШІ – зважене прийняття рішень. Людина ґрунтується на суб’єктивних відчуттях, не завжди дотримуючись правил, а штучний інтелект не може порушити встановлений порядок прийняття рішень, і тому він більш неупереджений і об’єктивний.

Створення робочих місць
Згідно із звітом індійської аналітичної компанії TeamLease, в Індії у галузі інформаційних технологій ШІ створив 2,3 млн робочих місць, перед цим скоротивши 1,8 млн. Для бізнесу така ситуація вигідна, оскільки керівники департаментів і менеджери по персоналу автоматично створили на підприємствах технічно більш освічене і сучасне середовище.

Допомога у рекрутингу
Підбираючи персонал, HR-фахівці тепер повинні орієнтуватися на навички фахівця, а не на вчений ступінь. Якщо у першого претендента є досвід роботи з штучним інтелектом і сервісами на його основі, а у другого немає, то перший кандидат з більшою ймовірністю пройде відбір на вакансію. HR-бот за допомогою уточнюючих питань з’ясує, наскільки компетентний майбутній співробітник. Крім того, сучасні системи ШІ, використовуючи технологію когнітивного моделювання зрозуміють, що співрозмовник не бреше про свої вміння.

Неупередженість при прийомі на роботу
Опитування, проведене Асоціацією кадрових фахівців (США) показав, що незважаючи на інклюзивний підхід корпорацій до підбору персоналу, співробітники відділу кадрів підсвідомо приймають рішення на користь кандидатів, схожих на них. Це називається “неусвідомленим зміщенням” (встановлюється за допомогою “Тесту неявніх асоціації”). Завдяки штучному інтелекту компанія може розробити алгоритми відбору кандидатів, і система сама покаже, який претендент ідеально підходить на вакансію.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Штучний інтелект продовжує змінювати світовий сектор HR

HR-фахівець шукає роботу: розбиратися у «розумних» додатках тепер обов’язково

Коментарi