Сьогодні роль фахівця з управління і підбору персоналу в житті компанії важлива не менше, ніж використовувані технології і утримання лідерства в своїй ніші бізнесу. В останні 10 років у сфері HR відбулись серйозні зміни у загальному впливі на формування компанії. У традиційному підборі персоналу має потребу все менша кількість фірм, багато хто з роботодавців робить ставку на віддалений підбір співробітників, співбесіди по скайпу, а також дистанційну роботу самих HR-фахівців. Чим швидше провідні роботодавці світу перейдуть на нову, сучасну модель набору співробітників, тим вище шанси компаній на «виживання» в умовах жорсткої конкуренції.

Згідно з опитуванням 1200 менеджерів по персоналу з 64 країн, 39% керівників HR-департаментів використовують аналітику для ведення своєї професійної діяльності. Однак, незважаючи на це, велика частина управлінців все ж побоюється, що інновації приведуть до зникнення сектора підбору персоналу як такого. Ця категорія фахівців або адаптується до цифрових нововведень, або ігнорує зміни.

Роль CHRO (провідного спеціаліста з кадрів) є однією з найважливіших у будь-якій компанії. На сьогоднішній день в обов’язки таких фахівців входить найм співробітників, управління кадрами, підвищення ефективності праці фахівців, навчання, наставництво та інше. Прогресивні сучасні компанії, які використовують інноваційні технології, вкладають кошти у розвиток, зокрема, переходять від традиційних жорстких регламентованих схем відбору співробітників і їх прийому на роботу до більш лояльних підходів. Саме CHRO можуть подолати розрив між цифровим світом і людськими ресурсами у компанії.

Згідно зі звітом G2 Crowd, у 2019 році компанії збільшать витрати на залучення співробітників на 45%. Саме HR стане рушійною силою цих змін. Дослідження не раз підтверджували низькі рівні залученості керівного персоналу в процес найму. Інтелектуальні сервіси допоможуть уникнути цієї проблеми у майбутньому. Програми на базі штучного інтелекту самі відберуть із запропонованих резюме відповідні, чат-бот сповістять персонал про відпустку або зміни у штатному розкладі і т.д.

Єдиний спосіб для компаній зберегти конкурентоспроможність – це забезпечити правильний процес найму, мотивацію персоналу і утримання співробітників на робочому місці тривалий час без зниження продуктивності. Своєчасна реакція на запити працівників і розуміння того, що ними рухає (бажання кар’єрного росту, підвищення рівня комфорту робочого місця і т.д.) дасть можливість керівництву компаній зміцнити позиції і зберегти високу популярність навіть у кризовий час. З цим завданням найкраще справляються інтелектуальні додатки, наприклад, на підставі опитування співробітників ШІ виділяє пріоритетні способи мотивації окремо взятої групи людей – поліпшення умов робочого місця, більш гнучкий робочий графік та інше, а фахівцям з персоналу залишається лише контролювати процес.

Що очікує сферу HR в майбутньому?

Передбачається, що фінансові вкладення у сектор управління людськими ресурсами досягнуть 30 млрд. дол. до 2025 року. Досягнення у галузі інформаційних технологій, прогнозної аналітики, штучного інтелекту і машинного навчання в процесах управління персоналом дозволять фахівцям виконувати всі звичні обов’язки більш швидко і якісно.

У найближчі два роки, за прогнозами аналітиків, максимальні вкладення з боку керівників компаній будуть зроблені у три інноваційних напрямки: прогнозну аналітику, штучний інтелект, автоматизацію процесів.

Здавалося б, чудова новина, однак 50% керівників відділу кадрів не готові використовувати доступні їм технології. Причина такої відмови від інновацій – нестача кваліфікованого персоналу. Вихід: найняти кваліфікованих співробітників з просунутими навичками в області цифрових технологій. Саме такі HR-фахівці працюють в компаніях з високим рівнем автоматизації процесів.

 

Читайте також:

Впровадження AI у сферу HR: чого побоюються співробітники компаній?

Штучний інтелект в HR: як технологія допомагає компаніям керувати персоналом

Автор: Олена Семенчук


Коментарi