У постійній боротьбі за життєздатність компанії сучасні рітейлери звертаються до штучного інтелекту. Найбільш відомий приклад застосування ШІ для торгівлі – досвід компанії Amazon. Через 5 років після того, як застосування AI принесло рітейлеру приголомшливий успіх, прискоривши процес виробництва і оптимізувавши логістику, інші учасники ринку роздрібних продажів масово роблять ставки на технології AI.

За словами Марка Метьюса (Mark Mathews), віце-президента Національної федерації роздрібної торгівлі, фахівця з досліджень і галузевого аналізу, застосування технологій AI у рітейлі скорочує витрати на доставку, підвищує загальну ефективність ланцюжка поставок і персонализує процес здійснення покупок. За результатами опитування 1900 фахівців з роздрібних споживчих товарів, проведеного компанією IBM в 23 країнах світу, респонденти очікують, що застосування ШІ в магазинах допоможе знизити експлуатаційні витрати на 7% і одночасно збільшити виручку на 10%.

Роздрібна торгівля – один з найбільш результативних секторів, в який сьогодні впроваджуються механізми штучного інтелекту і когнітивні технології, повідомляють експерти IBM Consumer Industries. Згідно з новим дослідженням International Data Corp., роздрібна торгівля є другою галуззю, максимально фінансуючою розвиток ШІ, на першому місці по вкладеннях – IT-сектор. За прогнозами, рітейл-галузь у2019 році витратить 5,9 млрд.дол. на штучний інтелект: більша частина суми піде на автоматизацію обслуговування клієнтів (4,5 млрд. дол.), решта – на створення пропозицій і рекомендацій по продуктах (2,7 млрд. дол.). До 2021 року 85% роздрібних і 79% компаній, що випускають товари народного споживання, почнуть використовувати ШІ для планування ланцюжка поставок.

Кілька прикладів роботи ШІ в рітейлі

Home Depot
ШІ має безліч варіантів застосування в контексті роздрібної торгівлі. В першу чергу з його допомогою можна поліпшити асортимент, ефективно провести інвентаризацію, створити персоналізовані пропозиції для кожної групи клієнтів, повідомила національний директор Colliers International Анжи Соланкі (Anjee Solankie).

Компанія спеціалізується на роздрібній торгівлі і співпрацює з великими магазинами і торговими мережами США. Наприклад, партнер Colliers International постачальник матеріалів для ремонту і інструментів – компанія Home Depot – пропонує своїм клієнтам спілкування з «розумними» помічниками шляхом використання голосової технології на основі продукту Google – Dialogflow. Ця програма розуміє питання і виконує пошук серед мільйона товарів. Додаток Home Depot визначає, в якому магазині мережі можна купити вказаний товар. Воно надає рекомендації по існуючим акціям, пропонує ті чи інші товари зі знижкою або позиції з нового каталогу, з огляду на переваги клієнта.

Nike
Експерти по створенню взуття Nike запропонували клієнтам прямо в магазині конструювати власні моделі кросівок. Система The Nike Maker Experience реагує на голос, вміє підбирати кольори і елементи дизайну. Крім голосової активації, вона використовує доповнену реальність, відстеження та проектування об’єктів (щоб показати, як буде виглядати готова взуття). А забрати готову модель можна в цьому ж магазині після виготовлення. Поки що нововведення реалізується тільки у флагманському магазині 68K SF Nike в Нью-Йорку, який в компанії називають «будинком інновацій».

The Nike Maker Experience вміє сканувати манекени, визначати модель одягу і видавати клієнтам інформацію про розміри, які є в наявності і навіть автоматично направляє зі складу речі в примірювальну без участі консультантів.

Президент Nike Direct Хайді О’Ніл (Heidi O’Neill) підкреслила, що завдяки штучному інтелекту тепер робити покупки в роздрібному магазині стало так само зручно, як і онлайн.

Ikea
Компанія була однією з перших, що впровадили технологію доповненої реальності в процес продажів. Додаток для покупок Ikea Place дозволяє покупцям дізнаватися, як виглядають товари в різних інтер’єрах. Для цього достатньо просканувати меблі або предмет декору за допомогою iPhone або смартфона на Android. Через дев’ять місяців після офіційної презентації Ikea Place став другим за популярністю безкоштовним додатком, створеним на основі ARKit від Apple. Також він надихнув інших рітейлерів на випуск аналогічних програм (наприклад, ColorSnap від Sherwin-Williams).

 

Читайте також:

Компанія Nosto створила корпоративний АІ-пакет для сфери моди і краси

Як за допомогою AI збільшити лояльність клієнтів до бренду

Автор: Олена Семенчук


Коментарi