Китайські гіганти електронної комерції Alibaba та JD.com повідомили про те, що за результатами продажів Дня одинаків (11 листопада або 11.11) їх прибуток склав 60 мільярдів доларів. Singles Day є щорічною рітейл-подією, під час якої відбувається найбільша кількість придбань, ніж в будь-який інший день року.

11.11 є унікальним шансом для китайських рітейлерів, які зіштовхнулися зі зниженням попиту. Причиною падіння інтересу до здійснення покупок у Китаї є тарифний конфлікт з Вашингтоном, а також гальмування економічного зростання держави. День одинаків з’явився в 1990 році як противага дню всіх закоханих (відзначається 14 лютого). Тоді ж компанія Alibaba почала використовувати його як маркетинговий інструмент.

Конкуренти Alibaba, в тому числі найбільший китайський онлайн-рітейлер JD.com і продавець електроніки Suning також застосували ініціативу, в результаті отримавши величезний прибуток. У 2019 до 23:00 11 листопада продажі Alibaba принесли компанії 39,5 мільярдів доларів, а JD.com – 25,6 млрд. Грандіозний Singles Day стартував у неділю ввечері концертом відомої співачки Тейлор Свіфт (Taylor Swift) на стадіоні в Шанхаї. Singles Day 2019 року став першим незвичайним днем ​​для компанії ще й тому, що у вересні цього року Джек Ма (Jack Ma) пішов з поста президента корпорації. Ма залишився членом Alibaba Partnership.

Електронна комерція в Китаї знайшла величезну популярність, перш за все, через те, що в країні відсутні традиційні роздрібні мережі. Зараз онлайн-покупки роблять 800 мільйонів китайців. Alibaba, JD.com, Baidu та інші інтернет-гіганти стали практично монополістами у сфері споживчого фінансування, розваг і роздрібної торгівлі в автономному режимі.

Згідно зі Звітом Хурун (Hurun Report), завдяки онлайн-продажам Джек Ма є власником капіталу у 39 мільярдів доларів, Колін Хуан (Kolin Huan) з Pinduoduo – 19 мільярдів, Чжан Цзіньдуна (Zhang Jindong) з Suning – 14 мільярдів, а Річард Лю (Richard Liu) з JD.com – 11 мільярдів доларів. У порівнянні з минулим роком продажі великих китайських компаній збільшилися на 86%. Продажі онлайн в Китаї обганяють роздрібні продажі, на їх частку припадає 19,5% споживчих витрат китайців. Для порівняння: американці витрачають на шопінг онлайн всього 11% своїх доходів.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Австралійці масово переходять на електронну оплату товарів

Диференціація продуктів і послуг: інструменти конкуренції в ритейл

Коментарi