На думку світових аналітичних компаній, ринок електронної комерції в даний час контролює глобальну частку роздрібних продажів на 14%, і до 2021 року стане найбільшим каналом збуту. Уже кілька років онлайн-підприємці вкладають мільйони в цифровий маркетинг для формування аудиторії і підвищення ступеня онлайн-впливу на клієнта. Використання штучного інтелекту в маркетингу стає обов’язковим пунктом успіху в онлайн-бізнесі.

Сьогодні ШІ є невід’ємною частиною маркетингової кампанії будь-якого стартапу, його застосування знижує витрати на ведення бізнесу, підвищує якість обслуговування клієнтів та оптимізує маркетингові задачі. Існує п’ять ефективних AI-важелів впливу на процеси маркетингу.

1. Управління контентом і пошуковою оптимізацією.
Контент завжди був вирішальним фактором будь-якої успішної маркетингової моделі. Завдяки AI, контент можна не тільки створювати, а й відстежувати відповідно до цільового клієнтського сегмента. Додатки на базі штучного інтелекту допомогли онлайн-підприємцям розробити більш ефективний контент, а отже, залучити цільову аудиторію. С допомогою ШІ онлайн-бізнес підвищує ефективність маркетингових кампаній, звільняючи час маркетологів для інших важливих завдань.

Більшість алгоритмів ШІ використовує дані про звички користувачів, поведінку покупців і моделі взаємодії, щоб проаналізувати інтереси клієнтів перш, ніж надати їм рекламу. Видаючи тільки дійсно важливий для користувача контент, AI експоненціально підвищує ймовірність конверсій.

Приклад: Netflix, один з найбільших в світі провайдерів медіа-послуг, використовує AI для пропозиції відеоконтенту своїм передплатникам. Вісімдесят відсотків того, що люди дивляться на Netflix, пов’язане з рекомендацією ШІ.

2. Чат-боти і data learning.
Чат-боти і data learning (вивчення даних) – ефективне доповнення до інструментів цифрового маркетингу. У поєднанні з ШІ, роботизовані служби підтримки клієнтів збільшують залученість, знижують бізнес-витрати та покращують продажі. Також вони дають можливість інтернет-магазинам працювати цілодобово, надаючи відповіді на основні запитання в режимі реального часу, генеруючи унікальний контент для електронних листів, відстежуючи поведінку клієнтів і надаючи рекомендації по продуктам.

Завдяки штучному інтелекту і машинному навчанню чат-боти тепер дають «людяні» відповіді на складні запити і використовують природну обробку мови для аналізу ключових слів і впливу на рішення клієнтів про покупку. Це стає можливим через використання вивчення даних: система ШІ аналізує найбільш часті питання клієнтів, вчиться давати на них максимально повну відповідь так, як ніби зі співрозмовником спілкується продавець-консультант, а не бот.

Приклад: Starbucks, одна з найбільших в світі мереж кав’ярень, використовує чат-бота для Facebook Messenger, щоб приймати складні замовлення від клієнтів. Згідно з інфографікою, складеною компанією FME, чат-боти заощадять компанії на бізнес-витратах в цілому 8 мільярдів доларів до 2022 року.

3. Голосовий пошук і віртуальні помічники.
Голосові покупки – одна з найбільш обговорюваних технологічних тенденцій останніх років. За даними PR Newswire, кількість голосових покупок до 2022 року збільшиться в 20 разів і досягне позначки в 40 мільярдів доларів. В даний час переважна більшість онлайн-клієнтів використовують голосовий пошук для пошуку підприємств, продуктів і взаємодії з брендами.

Приклад: всупереч традиційним методам введення тексту, голосовий пошук набув високої популярності завдяки інтеграції з потужними віртуальними помічниками, такими як Google, Alexa, Siri і Cortana. Згідно з аналітичними прогнозами Gartner, до 2020 року 30% усіх сеансів перегляду веб-сторінок будуть проходити без екранної взаємодії.

Саме тому оптимізація контенту за допомогою голосового пошуку неймовірно важлива для підтримки конкурентної переваги на ринку і забезпечення стійкості бізнесу.

4. Прогнозна аналітика і прогнозування продажів.
Одним з найбільших переваг ШІ в цифровому маркетингу є його здатність прогнозувати поведінку клієнтів і обсяги продажів. Використовуючи інтелектуальну аналітику, AI комбінує аналіз даних, статистику та аналітичне моделювання для створення графіка прогнозів майбутніх результатів онлайн-бізнесу. Крім того, з ростом машинного навчання і великих даних, можливості цифрового маркетингу зросли, тепер фахівці більш точно аналізують ефективність своєї роботи і фокусуються на конкретних областях цифрових стратегій.

Наприклад, прогнозне моделювання дає вражаючі результати в сегментації цільових груп, в яких є кілька змінних (змінюються параметри, такі вік, країна проживання, харчові звички і т.д.). Інтелектуальний аналіз допомагає інтернет-підприємцям набрати потенційних клієнтів з більш високим рівнем купівельної спроможності, вибудувати кампанії на основі демографічних і поведінкових даних, а також підвищити прибуток за рахунок продажів і перехресних продажів, дозволяючи при цьому детально вивчити переваги клієнтів.

Приклад: Walmart, американський роздрібний гігант, збільшив обсяги онлайн-продажів за допомогою AI з 10% до 15%.

5. Алгоритм взаємодії з користувачем і персоналізація.
Якісний користувальницький досвід є визначальним показником будь-якої успішної моделі цифрового маркетингу. Кожен онлайн-клієнт шукає максимально відповідний йому особисто інтернет-магазин. Онлайн-підприємці фокусуються на наданні індивідуального користувацького досвіду (user experience) своїм клієнтам, щоб підвищити конверсію. Однак в умовах безлічі інтернет-груп розділених по регіонах і особистим перевагам, персоналізація ускладнюється. І тут приходять на допомогу алгоритми ШІ: вони персоналізують вид сторінки інтернет-магазину для різних груп покупців, використовуючи геолокацію і відстеження купівельних звичок (пропонують кращий інтерфейс, який з великою ймовірністю сподобається користувачу). Це не тільки сприяє розкручуванню сайту (самооптимизації), але і покращує коефіцієнт конверсії магазину (CRO), а також формує стійку ідентичність бренду на ринку.

Приклад: Asos, один з найбільших виробників брендового одягу та косметики, з’ясував, що 43% покупців використовують функцію збережених товарів, зберігають від 50 до 500 позицій в обраному. Бренд допоміг покупцям розділити ці товари, ввівши функцію Boards (Дошки). На такий «дошці» користувачі сортують збережені товари за категоріями, створеними самостійно або запропонованими сайтом. Таким чином, виробник бачить товари, найбільш важливі для клієнтів.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Компанія Iterable представила нові програмні продукти для маркетологів

Автоматизація маркетингової діяльності підприємства за допомогою AI: основні способи

Коментарi