Компанія Netflix завоювала користувачів за допомогою технології Big Data і «розумної» аналітики. Вивчаючи потреби глядачів, система ШІ пропонувала кожному унікальний контент, таким чином, користувачі отримували доступ до максимально цікавих для них фільмів та серіалів. Незважаючи на це, рішення підняти ціну на послуги стало для компанії помилковим.

Представники Netflix обіцяли інвесторам, що отримають 5 мільйонів нових платних передплатників, але замість цього додалося тільки 2,7 мільйона. У листі акціонерів затверджується, що зростання числа користувачів був «практично незмінним», проте в минулому кварталі компанія втратила 126 тисяч підписників. Це перший випадок невдачі в історії Netflix. На думку аналітиків, у всьому винен контент, який дебютував в мережі з квітня по червень.

Незважаючи на явний негативний відтінок новини, для бізнесу Netflix в ситуації є певні плюси. Піднявши ціну з 11 до 13 доларів на місяць, в США постачальник відеоконтенту втратив 0,2% абонентської бази. Стався ціновий бунт, споживачі відмовилися платити більше. Потенційні клієнти могли б «піти» до таких конкурентів, як HBO, але даний сервіс оцінив свою послугу HBO Max у 17 доларів на місяць. Всього кілька мільйонів людей підписалися на звичайний пакет HBO за 15 у.о., очевидно, що за 17 у.о. в місяць бажаючих стати клієнтами даного каналу буде ще менше. У Netflix, аудиторія якого складає 160 млн.осіб, зараз все одно є явна перевага перед конкурентом.

На думку аналітиків, клієнти не будуть витрачати на кабельне телебачення ту ж суму грошей, яку витрачають на потокові сервіси (за приблизними підрахунками, вартість найпопулярніших каналів все одно перекриє ту суму, яку хоче отримати за свої послуги Netflix). Програють і сервіси, які існують за рахунок реклами: Netflix без реклами в очах 90% користувачів, як і раніше, залишиться пріоритетним ресурсом, а безкоштовні потокові сервіси, що вводять рекламу посеред перегляду фільму або серіалу, так чи інакше залишаться позаду.

Netflix утримувала позицію лідера потокового мовлення протягом 17 років. За цей час інвестори звикли до того, що найважливіша цифра в бізнесі – це кількість платних користувачів. І зараз будь-хто, хто входить в цей бізнес-сегмент ринку, буде оцінюватися по тій самій метриці. У 2012 році подібний досвід пережив і Facebook. Коли Twitter і Snap стали публічними сервісами, вони спробували змістити увагу інвесторів на інші показники, крім кількості активних користувачів, але спроба зазнала невдачі. Фактично Netflix встановив «пастку» для конкурентів, тому що ні Hulu, ні Disney, ні HBO або Apple не в змозі поки що гарантувати своїм інвесторам 160 млн. передплатників.

Останнім часом в бізнес-колах все частіше говорять про те, що Netflix планує звернути увагу на три нові ініціативи: мобільну гру Stranger Things; гру, засновану на шоу Dark Crystal – Age of Resistance, і партнерство з Epic Games, творцем Fortnite.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

AI навчили керувати грою в покер: аналітики прогнозують відкриттю велике бізнес-майбутнє

ШІ у сфері закупівель: три найефективніші способи застосування

Коментарi