Співзасновник логістичної платформи GoBeba і колишній генеральний директор компанії OLX, Пітер Ндіануі (Peter Ndiang’ui) повідомив про плани по завоюванню кенійського ринку електронної комерції. За словами бізнесмена, на кенійському ринку поки немає вагомих конкурентів. Партнером проекту стала Леслі Мбого (Leslie Mbogo), колишній керівник регіонального відділу з продажу Amazon.

GoBeba буде спеціалізуватися на поставках продуктів і палива для дому та бізнесу. Клієнти отримають доступ до замовлення послуг через веб-платформу і голосові виклики, а терміни доставки складуть не більше 1 години.

В інтерв’ю інтернет-виданню Standardmedia Ндіануі підкреслив, що сектор електронної комерції в Кенії не є зайнятою нішею. Споживчі витрати населення країни складають приблизно від 3,5 до 3,8 трильйонів кенійських шилінгів на рік, а електронна комерція в цій ніші займає менше 0,8% частки ринку. У порівнянні з економічно розвиненими країнами світу, які вже пройшли цей шлях, у Кенії є маса можливостей для росту.

Після створення платформи OLX, за п’ять років набрала 100 млн споживачів, виникла необхідність формування принципово нового проекту. Так з’явилася ідея логістичної платформи GoBeba. Дослідження, проведене серед цільових груп, показало, що найвигіднішою нішею послуг є доставка їжі і палива для бізнесу і приватних осіб. GoBeba має як цифрові, так і голосові опції для здійснення замовлення, і повністю відповідає концепції роздрібної торгівлі в країнах, що розвиваються містах – швидка доставка протягом години.

Незважаючи на повсюдне застосування автовідповідачів і роботизованих систем при прийомі замовлення, GoBeba поки не відходить від традиційної схеми прийому дзвінка звичайним оператором. Живе спілкування під час замовлення високо цінується клієнтами на всьому Африканському континенті. Саме тому голосове замовлення послуг стало обов’язковою опцією платформи. Навіть після того, як клієнт зробив замовлення, він може передзвонити і уточнити статус своєї посилки. Таке занепокоєння пов’язане з тим, що раніше клієнтам доводилося стикатися з неякісним сервісом, підкреслює Пітер Ндіануі. У GoBeba є намір забезпечити клієнтів кращим сервісом без страху отримати не той товар.

План розгортання стратегії GoBeba був спочатку продуманий, як мінімально витратний. Просування почалося з реклами у Facebook. Завдяки цьому фахівці сервісу вивчили цільову аудиторію, потреби клієнтів. Витрати на цьому етапі розвитку бізнесу склали всього 10 тисяч кенійських шилінгів. Через деякий час рекламу сервісу розмістили на плакаті на автозаправній станції. За два перші тижні існування стартап буквально «знайшов» перших 10 клієнтів.

Старт проекту відбувся у жовтні 2018 року, і до грудня кількість відвантажених товарів перевищила 300 тисяч одиниць на місяць. Щомісячний прибуток проекту склав мінімум 5 мільйонів кенійських шилінгів (50,5 тисяч доларів США) з подальшим зростанням на рівні 10-15% від суми. Клієнтська база компанії налічує 1000 осіб. У команді працюють 7 співробітників і 100 мотокур’єрів. Поки що масштаби проекту невеликі, особливо в порівнянні з OLX і, тим більше, Amazon, проте компанія планує стати частиною індустрії цифрових технологій.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Як ритейл-гіганти розвивають eСommerce і підтримують малий і середній бізнес в Індії

NexTech AR Solutions і LivePerson розробили E-commerce-платформу доповненої реальності

Теги: ,
Коментарi