Фото: JD.com

Напередодні щорічної виставки споживчої електроніки CES 2019 (Лас-Вегас) найбільший китайський рітейлер, компанія JD.com, відкрила дві станції інтелектуальної доставки для зміцнення своїх позицій на ринку і створення ще більш комфортних умов для придбання товарів клієнтами.

Місцями розташування пунктів доставки стали китайські міста Чанша і Хух-Хото. Поки що в пунктах проводяться науково-дослідні і дослідно-конструкторські роботи, а також відбувається навчання персоналу. Співробітники повинні орієнтуватися в роботі інноваційних пристроїв і бути підготовленими до вирішення незапланованих ситуацій.

Роботизовані транспортні машини від JD.com можуть доставляти за один робочий маршрут до 30 посилок. Радіус роботи безпілотника становить 3,1 милі (5 км). Також роботи-листоноші вміють планувати маршрут, уникати перешкод. Завдяки інтелектуальним сенсорам літальні апарати розпізнають світлофори і інші об’єкти, що здіймаються над поверхнею землі. Остерігатися, що посилка потрапить до іншого одержувача, не потрібно – технологія розпізнавання осіб, якою оснащені машини, гарантує, що безпілотник впізнає клієнта.

У прес-релізі компанія JD.com повідомила, як буде організована робота посилкової станції. Співвідношення людей і роботів планується підтримувати на рівні 50/50. Така кількість співробітників дасть можливість доставляти до 2000 посилок на день. На сьогоднішній день внутрішня логістична мережа JD охоплює 99% населення Китаю. Більше 90% замовлень потрапляють до клієнтів безпосередньо у день відправки або на наступний день. Логістична платформа має понад 300 мільйонів активних користувачів.

JD.com залишається головною дійовою особою у сфері виробництва і роздрібної реалізації товарів. Електронна комерційна платформа використовує безпілотники для доставки дрібних споживчих товарів, а також засобів медичного призначення (протези, медтехніка, масажери і т.д.) у віддалені райони Китаю. З метою розширення клієнтської мережі eCommerce-гігант застосував сервіс доповненої реальності (AR) – клієнти отримали можливість «приміряти» вподобані речі, не виходячи з дому. Цю ідею JD запозичив у найбільших роздрібних постачальників брендового одягу Neiman Marcus і Suning Commerce Group.

Через веб-сайт JD здійснюється управління першим у світі повністю автоматизованим центром виконання замовлень. Звідти ж ведеться координування роботи служби підземної логістики (доставка китайськими містами за допомогою метрополітену). У 2017 році компанія зробила ще один крок до розвитку – створила автоматизовані цілодобові магазини, аналогічні Amazon Go.

Всі описані проекти є частиною концепції JD «Безмежна роздрібна торгівля», згідно з якою покупці можуть без зволікання отримати будь-який товар у будь-який час і в будь-якій точці країни. Найновіша стратегія, над якою працюють фахівці: «Роздріб як послуга» (RaaS). Вона розширить масштаби технології доставки та дасть можливість стороннім рітейлерам приєднатися до системи JD.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Дрони зможуть пересуватися у щільному міському потоці серед автомобілів і пішоходів

Сервіс доставки Key від Amazon розширено – тепер клієнтам доступні рішення key for garage і key for business

Коментарi