Чистий збиток компанії Baidu внаслідок впровадження технології штучного інтелекту в першому кварталі 2019 року склав 49 мільйонів доларів. Це перший «вихід у мінус» з моменту заснування компанії у 2000 році. Роком раніше чистий прибуток китайського веб-гіганта склав 970 мільйонів доларів.

Через постійні інвестиції у сервіс потокового мовлення iQiyi (аналог американського сервісу Netflix) витрати на контент збільшилися на 47% (917 млн. дол), в той час як витрати на дослідження і нові розробки підвищилися всього на 26% (621 млн. дол ). Засновник і генеральний директор Baidu Робін Лі (Robin Li) підтвердив інформацію про збитки, але також підкреслив, що стратегія фірми полягає в «інвестуванні в обмін на зростання».

За даними дослідницької фірми StatCounter, Baidu залишається найбільшим пошуковим сервісом у Китаї з часткою ринку 67%. Компанія отримала величезний прибуток від пошукових оголошень в епоху становлення ПК, але по мірі того, як користувачі все більше уваги почали приділяти мобільним сервісам, пропозиції необхідного контенту в інтернеті стали все більш орієнтованими на користувача, а Baidu частково втратила свою привабливість.

Ера рекомендацій

У 2016 році компанія Baidu додала персоналізовану новинну стрічку в свій пошуковий додаток. Замість того, щоб вводити цільовий запит, користувачі тепер можуть просто чекати, поки алгоритми Baidu відобразять контент, заснований на їх минулих запитах. Модель пошуку за рекомендаціями вперше застосувала компанія TikTok – материнська фірма ByteDance, вона ж підштовхнула Baidu, Alibaba і Tencent наслідувати її приклад.

Наприклад, Tencent у 2015 році представила додаток Tiantian Kuaibao з новинної стрічкою Jinri Toutiao. Наслідуючи приклад хедлайнерів галузі, Alibaba (китайський гігант електронної комерції) переналаштував свій додаток для покупок Taobao, щоб підкреслити рекомендації по продукту, додавши функцію підрахунку коефіцієнтів конверсії.

За оцінками дослідницької компанії Analysys, ринок реклами на основі фідів різко виріс з 5,2 млрд юанів у 2014 році до 166,2 млрд юанів у 2019 році. Щоб відповідати вимогам ринку, всі лідери галузі повинні не відставати від актуальних тенденцій. Нова стратегія Baidu проголошує, що фіди (стрічка з блоками контенту – товари, списки і т.д.) не менш важливі, ніж сам пошук. Крім того, у першому кварталі 2019 року Baidu офіційно перейменувала свій «пошуковий бізнес» у «мобільний бізнес». На вершині популярності реклама приносила гіганту галузі близько 90% прибутку.

Додавання фідів на основі алгоритмів штучного інтелекту є частиною масштабної AI-стратегії Baidu: вона має намір лідирувати у сфері застосування штучного інтелекту в Китаї, і активно підтримує «розумні» технології, наприклад, голосових ботів і багато іншого. Також інтернет-гігант вкладає величезні кошти в космічну промисловість. Згідно з даними CB Insights, в сфері AI Baidu є найактивнішим корпоративним інвестором в світі.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Компанія Walmart відкрила Intelligent Retail Lab для тестування нових технологій

Root AI представили Virgo 1 – робота для збору томатів

Коментарi