Фото: gatik.ai

Gatik AI – стартап з Пало-Альто, який вирішив відійти від шаблонів автономної доставки товарів. Фахівцям стартапу вдалося залучити фінансування у розмірі 4,5 млн. доларів і привернути у якості головного партнера компанію Walmart. Тепер партнерство активно розвивається, а перевізник планує включити у свою мережу доставки не тільки продукти харчування, але і медичні препарати, автозапчастини, товари народного споживання.

Основна фішка компанії – відхід від шаблонів автономної доставки. Вона не розгортає мережу автономних постачальних ботів, створених спеціально для їзди по тротуару і не ставить за мету роботизувати вантажівки для перевезення людей. Замість цього Gatik AI використовує полегшені вантажівки і фургони Ford, щоб транспортувати партії вантажів між складами відправника і одержувача. Цей вид доставки експерти вже назвали транзитним. Автомобілі, оснащені системою автоматичного водіння Gatik, будуть проїжджати до 200 миль в день і курсувати тільки між складськими об’єктами у межах міста.

Генеральний директор Gatik AI Гаутам Наранг (Gautam Narang) повідомив, що завдяки такому способу доставки компанія додасть щось нове у логістичний сектор і, можливо, залучить до співпраці таких гігантів логістики, як Amazon, FedEx або U.S. Postal Service (Поштову службу США). Не виключено, що рішення зацікавить великих дистриб’юторів автозапчастин, споживчих товарів, а також медичні і фармацевтичні компанії.

В даний час серед інвесторів логістичного стартапу такі компанії, як AngelPad, Dynamo Fund, Fontinalis Partners, Trucks Venture Capital, Ліор Рон (Lion Ron), який очолює Uber Freight і колишній головний виконавчий директор Google Ерік Шмідт (Eric Schmidt). Останнім до проекту приєднався бізнесмен Дрор Берман (Dror Berman), партнер-засновник компанії Innovation Endeavors, а в даний час – член ради директорів Gatik AI.

Берман підкреслив, що існує величезний розрив між автономними вантажівками великої вантажопідйомності, які можуть працювати тільки на автомагістралях, і невеликими автоматизованими транспортними засобами, такими як тротуарні роботи і транспортні засоби типу Nuro (міні-машини для доставки), що мають обмежену швидкість роботи, вантажопідйомність і не вміють долати бордюри.

Полегшені вантажівки і фургони Gatik заповнять критично важливу частину логістики так званої «середньої милі», яка в сучасному світі є однією з найбільш важливих, а сукупні світові вкладення в такий тип доставки складають 800 млрд. доларів, – заявив Рейлі Бреннан (Reilly Brennan) з Trucks Venture Capital. Поки що подробиць про угоду з Walmart не повідомляють, відомо тільки, що сервіс стартує у найближчі два тижні.

Американський гігант роздрібної торгівлі і раніше демонстрував велику зацікавленість у технологіях автономних транспортних засобів, наприклад в минулому році Walmart і компанія, що спеціалізується на автономній доставці, Waymoо, оголосили про партнерство. Ще одним партнером стала компанія Udelv, яка в якості транспортних засобів використовує фургони Newton.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Роботизація автоматизованих процесів в логістиці: як AI впливає на галузь

Перший голосової логістичний агент Fero TIA запущений в ОАЕ

Коментарi