Як працює штучний інтелект у маркетингу? Все частіше приклад роботи «розумних» технологій можна побачити на різних екранах і мультимедійних носіях, зовнішніх AR-пристроях. Маркетологи можуть робити свою роботу швидше з витрачанням меншої кількості ресурсів, проте залишається два стримуючих фактора: це хвилювання при фразі «штучний інтелект» і відсутність різноманітності у рекламній тактиці.

Перший стримуючий фактор можна пояснити тим, що технології ШІ відносно молоді, а тому не заслужили поки належної довіри. Не всі розуміють, як це працює і навіщо необхідно. Навіть з урахуванням регулярного контакту з ШІ, існує якась таємничість навколо того, як саме пов’язані штучний інтелект і маркетинг, як вони взаємодіють. Проблему легко вирішити освітніми курсами, інформаційними кампаніями серед фахівців, простіше кажучи – потрібно розповісти і показати, як саме «розумна» технологія допомагає маркетологу.

Другий фактор більш серйозний, адже терміни «MarTech» і «AdTech», що ілюструють сучасний онлайн-підхід до реклами, продажу, взаємодії з клієнтом, зараз у всіх на слуху, і використовуються повсюдно. Важко знайти щось нове. Наприклад, ефективність таргетингу вже доведена, але надмірне використання такої реклами побічно стимулює застосування блокування банерів, а також розвиває «банерну сліпоту» у користувача. У деякій мірі поняття ШІ стало стандартним, і в зв’язку з шаблонним сприйняттям, його можливості можуть реалізовуватися не у повному обсязі.

Які перспективи?

Досягнення в обробці природної мови, емоційний ШІ і розширений таргетинг, машинне навчання у маркетингу – багатообіцяюче майбутнє застосування штучного інтелекту в рекламі. Нові походи вимагають користувацького досвіду і реалізації різними шляхами, щоб не отримати через якийсь час впізнаваність методів і їх ігнорування споживачем.

Аналітики попереджають: слід остерігатися неправильного застосування AI. Відмінний приклад – збільшення кількості модераторів Google і Facebook. Це не було запланованою стратегією, просто компанії зрозуміли, що системи не завжди можуть визначити заборонений контент на відео, у цьому потрібна допомога і координування людини.

Отже, коли ШІ працює неправильно, виникає закономірність: громадськість бачить приклад неправильної роботи технології, після чого відбувається відкат назад, виправляються мінуси системи. Як приклад можна знову привести Facebook і фальшиві новини, які з’явилися відразу після звільнення команди редакторів з соціальних мереж. У підсумку керівництво компанії переглянуло своє ставлення до доцільності посади редакторів і модераторів і збільшило штат останніх до 7,5 тисяч.

Цей же принцип застосовується у програмній рекламі при падінні популярності бренду: вся стратегія переглядається, помилки виявляються і усуваються.

Автоматизація – величезна перевага, що дозволяє компаніям виконувати більше рекламних дій з меншими витратами за менший час. Однак замінити людину-маркетолога в управлінні, моніторингу та оптимізації повністю штучний інтелект ще не в змозі. Ключ до ефективності ШІ у маркетингу: різноманітність методів і технічні навички людини, яка ці методи застосовує.

 

Читайте також:

Брендинг в епоху ШІ: маркетингові прийоми Spell і DeepCube

Як технології AI захищають авторські права і збільшують продажі

Автор: Олена Семенчук


Коментарi