Дослідження, проведене Food Marketing Institute (FMI) в США серед 100 ритейлерів показало, що підприємства роздрібної торгівлі, які реалізують харчові продукти, не завжди залишаються лідерами продажів, навіть якщо клієнти купували у них товари довгий час.

У дослідженні «Grocery Shopper Trends» ключовим фактором успішності компанії виявилася можливість постійної конкуренції між учасниками ринку. Президент і виконавчий директор FMI Леслі Серасін (Leslie Sarasin) підкреслила, що вибір споживача, як і раніше розділений між кількома купівельними каналами. Так відбувається тому, що кількість постачальників послуг в інтернеті зростає і створює реальне конкурентне середовище для офлайн-магазинів (щомісяця середньостатистичний клієнт натискає, в середньому, на 4,4 роздрібних онлайн-банера).

Усунути проблему активної конкуренції з онлайн-магазинами офлайн-ритейлери можуть за допомогою двох ефективних інструментів: стратегії диференціації продуктів і послуг.

Стратегія диференціації продуктів
Диференціація продуктів – це підхід, що дає змішані результати, повідомляє FMI. Наприклад, новинки брендів завжди привертають увагу аудиторії, у той же час тільки 38% рітейлерів переконані, що їх реалізація ідеї новинки є успішною. Ще один приклад диференціації: в магазині є великий вибір безглютенової продукції, але лише 19% респондентів вважають його хорошим. За словами маркетологів, найбільш успішними стратегіями диференціації великі рітейлери називають місцеве виробництво в поєднанні з великим асортиментом звичайних і органічних продуктів. Найближчим часом успішними будуть саме ті компанії, які задіюють у процес виробництва фермерів і постачальників з регіону, а також виробляють органічні продукти, також досить затребуваними залишаться малі приватні бренди, безглютенова продукція і біологічні добавки.

Стратегія диференціації послуг
Другий спосіб, за допомогою якого рітейлери продуктів харчування виділяються серед конкурентів, полягає в наданні більш якісного і висококласного купівельного досвіду. Інструменти такої стратегії: соціальні мережі, онлайн-підтримка покупців, спеціальні пропозиції та безкоштовний Wi-Fi в магазинах. Також відмінно працює для залучення аудиторії персоналізована підтримка клієнтів. Найпопулярніші стратегії, серед перерахованих – це акції в соціальних мережах, а також розширення асортименту продуктів для підтримки дієт (палео, кето, безглютенова, безлактозна та інші).

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Машинне навчання у великому ритейлі: Walmart, Target і Costco

Роль доставки в системі електронної комерції

Коментарi