Поки сучасний світ переживає четверту промислову революцію, глобалісти і футурологи кажуть, що людство вже вступило в п’ятий етап технічного прогресу – на їхню думку, він характеризується активною взаємодією людей та штучного інтелекту.
Американські аналітики припускають, що в найближчі десятиліття типовий робочий графік офісних співробітників “9-5 job” стане неактуальним, а половину завдань в компаніях будуть виконувати інтелектуальні машини.

Експерти переконані, що існують завдання, які слід довірити роботам – Collaborative robot’s (CoBots). Фахівці умовно називають цей процес “застосуванням ШІ на робочих місцях”. AI здатний істотно змінити весь процес виконання професійних обов’язків, залишивши людям тільки найскладніші завдання, що вимагають нестандартного підходу, такі, які неможливо повністю систематизувати або узагальнити.

CoBots працюватимуть разом з людьми, виконуючи свої суворо регламентовані обов’язки, вони стануть частиною бізнесу, його функціональною складовою. Наприклад, HR-Bot розповість, скільки днів співробітнику залишилося працювати до відпустки, “Cafeteria Bot” надасть меню на день, а віртуальний бот-борокер відобразить всі закриті угоди або створить вибірку даних по існуючим проектам.

Частина сучасних корпоративних ботів, створених на хвилі “захоплення AI” в майбутньому буде усунена за непотрібністю. Традиційна схема роботи в компаніях також зміниться: щоб домогтися продуктивної співпраці людини і віртуального помічника потрібне максимально повне занурення співробітників в інноваційні рішення підприємства, їх детальне вивчення.

Чотири типу корпоративних CoBots майбутнього

У найближчі десятиліття, за прогнозами фахівців, прогресивні корпорації світу почнуть користуватися послугами чотирьох типів Collaborative robot’s.

Особисті асистенти
CoBots для керівників бізнесу, яким можна довірити виконання завдань від імені людини. До таких типів ботів будуть відноситися роботизовані планувальники або віртуальні секретарі. Подібні програми зможуть управляти розкладом, складати графік зустрічей, готувати опис презентацій та інше.

Асистенти відділів
CoBots для керівників підрозділів, які будуть делегувати обов’язки для оптимізації виконання завдань, розподілу робочого навантаження на всю команду, а не на окремих співробітників. Наприклад, доставка товарів в компанію: віртуальний помічник повідомить, що пакет документів прибув, надрукує і відсканує накладну, зробить розрахунок суми оплати, а співробітникам залишиться тільки підтвердити платіж.

Асистенти компанії
Помічники лінійних менеджерів (керівників виробництв, цехів, начальників складальної лінії). Вони зможуть, наприклад, оцінювати наявність робочих місць в цехах, лініях складання устаткування, надавати інформацію про якість виконання завдань та інше.

Зовнішні помічники
Віртуальні асистенти для виконання зовнішніх завдань – найм співробітників, наприклад. Такі роботизовані системи зможуть виконувати інструктаж на технологічних виробництвах, повідомляти співробітників про їх посадові обов’язки.

Приклад сучасного застосування CoBots: автоматизація ручної праці на складальних лініях. Основні переваги таких машин – це легке і точне налаштування, можливість швидкого перепрограмування, безпека експлуатації і висока продуктивність праці (робот може зібрати за зміну в десятки разів більше одиниць продукції, ніж людина).

Компанії, які вже використовують CoBots

Завод Ford Fiesta (Кельн, Німеччина). Роботизовані системи працюють разом з робітниками на складальних лініях по встановленню гальмівних систем на автомобілях.

Центр формування і відправки замовлень Amazon. Роботи доставляють товари до відповідних осередків на стелажах, щоб сформувати замовлення для відправки. Роботизованому помічникові на формування замовлення потрібно не 60 хвилин, як людині, а всього 15 хвилин.

Інтернет-супермаркет Ocado. Схема роботи схожа на ту, що використовує Amazon: CoBots забирають у співробітників сформовані замовлення та розміщують на стелажах для відправки.

В даний час масовим виробництвом CoBots займаються компанії Rethink Robotics, Kuka і Universal Robots.