Фінансовий експерт, автор книги «The Employee Experience Advantage» Джейкоб Морган відзначає, що організації, які вклали найбільшу кількість інвестицій в ефективне управління, в 28 разів частіше згадувалися в списку інноваційних компаній провідного бренду бізнес-медіа Fast Company.

HR-фахівці застосовують чат-ботів для поширення актуальної інформації серед співробітників компанії. З опитаних керівників підрозділів 92% згодні з тим, що чат-боти важливі для надання інформації співробітникам, при цьому дві третини респондентів вважають, що співробітникам зручніше отримувати дані саме таким чином.

Для отримання об’єктивного уявлення про те, що таке чат-боти і яку функцію вони виконують на підприємстві, необхідно зрозуміти їх можливості при використанні у внутрішніх системах підприємства.

Характеристика чат-ботів

Чат-бот – це комп’ютерна програма, призначена для ведення діалогу з допомогою аудіальних або текстових методів передачі інформації. Існує два типи чат-ботів: створені на базі AI і продукційні.

В ході того, як штучний інтелект отримує досвід в обробці мовлення при машинному навчанні, продукційні чат-боти стають неактуальними. В результаті з’являється запит на «розумних» чат-ботів, здатних дати користувачеві по-справжньому релевантні відповіді.

Функціональні можливості чат-ботів на базі AI:

  • виконують функцію консультанта, відповідаючи на поширені питання та допомагаючи співробітникам швидше виконувати завдання, не залежачи від співробітників інших відділів;
  • відправляють персоналізовані повідомлення;
  • збирають докладні аналітичні дані.

HR-боти

Фахівці HR в компаніях з будь-якою кількістю працівників витрачають значну кількість часу на найбільш актуальні питання співробітників. Дослідження в цій сфері показують, що приблизно 70% часу робочого дня HR-фахівця займають відповіді на одні й ті ж питання. Чат-боти пропонують ефективне рішення – інформацію по таким популярним запитам, як залишок днів відпустки або корпоративні правила, передають інформацію про святкові і вихідні дні, повідомляють про винагороди і т.п. При цьому співробітники можуть отримати дані, навіть не маючи розгорнутої навігації у інтрамережі.

Використовуючи системи обміну повідомленнями, користувачі можуть надсилати свої запити боту, не турбуючи колег. Боти формують першу лінію допомоги персоналу, підвищуючи загальну продуктивність праці.

Чат для IT-фахівців

Служби технічної підтримки постійно отримують велику кількість одноманітних питань, тому допомога ботів в цій сфері незамінна. IT-бот може виконати базову діагностику проблеми і допомогти усунути її. Спеціаліст служби техпідтримки в такому випадку задіюється, тільки якщо проблема не вирішена.

Боти корпоративного локального середовища
Оптимізація пошуку по внутрішніх мережах – основне завдання таких пошукових роботів. Використовуючи додаток обміну повідомленнями, співробітники легко можуть знайти необхідну інформацію. Така функція скасовує необхідність входу в інтрамережу і багатогодину навігацію по ній.

Бізнес-аналітика

Бот-аналітик, створений AI, отримує дані з додатків предметного сектору, щоб надати співробітникам релевантну інформацію. Він здатний інтегруватися з різними інструментами комунікації, наприклад, Skype, Slack і т.д.

Перш, ніж почати користуватися чат-ботами, експерти рекомендують організаціям визначити бізнес-завдання, які можуть вирішити боти. На відміну від інших технологій ІІ, чат-боти зачіпають найменшу кількість питань, пов’язаних з конфіденційністю і безпекою, і не вимагають глобальних змін в корпоративній культурі підприємства.