Виступаючи перед аудиторією Consumer Electronics Show, масштабної технологічної конференції, яка відбулася з 7 по 10 січня в Лас-Вегасі, директора з маркетингу FedEx Corp (FDX) і Walgreens Boots Alliance Inc. (WBA) розповіли про інновації в сфері доставки останньої милі. Впровадження сучасних технологій в цей процес обумовлено впливом електронної комерції на традиційні бізнес-моделі роздрібної торгівлі та логістики.

Половина від загального відсотка поставок FedEx зараз здійснюються приватними компаніями. У 2019 кожен день проводилася доставка 50 мільйонів посилок, а до 2026 року цей показник збільшиться до 100 мільйонів, причому 93% цього зростання буде забезпечено електронною комерцією. Одна з проблем, що стоять перед логістичними компаніями, полягає в тому, що споживча доставка останньої милі набагато більш дорога послуга, ніж виконання доставки між підприємствами (із залученням компаній-перевізників).

Одним з нововведень, представлених на CES, став робот Roxo – елемент доставки
останньої милі з батарейним живленням. У 2019 компанія FedEx проводила польові випробування Roxo, а до літа 2020 року має намір встановити партнерські відносини з ритейлерами, що спеціалізуються на платній доставці. Набагато ефективніше доставити одну піцу за допомогою Roxo, ніж використовувати автомобіль для тієї ж мети.

Мережа роздрібних і оптових аптечних організацій Walgreens Boots Alliance налічує понад 9 тисяч магазинів у 50 штатах і 88 тисяч постачальників медичних послуг. Середня тривалість поїздки за покупками становить 8 хвилин, оскільки 78% американців живуть в радіусі п’яти миль від будь-якого пункту Walgreens Boots Alliance. Незважаючи на завидну частку ринку, завдання Walgreens полягає в тому, що фізична близькість клієнта до пункту продажів не завжди визначає зручність покупки.

У жовтні 2019 року Walgreens зробила гігантський стрибок і стала першою роздрібною мережею в США, яка здійснила доставку товарів безпілотниками. Підприємство уклало контракт з Wing, дочірньою компанією Alphabet, по обмеженому обслуговування безпілотних літальних апаратів для деяких жителів Крістіансбурга (штат Вірджинія). Клієнти можуть вибирати з 100 одиниць товарів, замовляючи їх через додаток. Служба доставки дронами побила рекорд доставки за 8 хвилин. Підхід Walgreens до електронної комерції полягає в наданні портфеля рішень останньої милі. У нього входить комплекс послуг, в тому числі самовивезення з магазину, адресні осередки з ключем, партнерська програма. Ще одне нововведення Walgreens – пілотний проект доставки Postmates в Нью-Йорку.

На додаток до доставки день в день, нормою стає відстеження та візуалізація будь-яких видів перевезень. Для задоволення попиту на дані послуги FedEx впроваджує новий недорогий давач для преміальних поставок. Пристрій, назву якого поки не повідомляється (умовна назва «Chiclet»), працює на Bluetooth з низьким енергоспоживанням і підключається до ряду вузлів, які FedEx встановлює на всіх своїх транспортних засобах і станціях. Сенсор, вартість виробництва якого складає всього кілька доларів, забезпечує контроль посилок в режимі реального часу, розширюючи контроль за відправленнями навіть за межами покриття мережі FedEx. Наприклад, в лікарні може бути встановлений давач, який дозволить хірургу побачити, куди саме надійшла посилка з медикаментами всередині лікарні.

Споживчий скептицизм щодо безпеки автономних технологій все ще зберігається, проте FedEx і Walgreens, поряд з іншими учасниками логістичного ринку, вкладають значні кошти в дослідження та інновації. Зараз основне завдання компаній, на думку лідерів галузі, це підтримка емоційного зв’язку споживача і бренду.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

INFORM: кейс успіху технології штучного інтелекту в логістиці

cargo-partner GmbH презентує послугу наземно-повітряних перевезень для Південного Китаю

Коментарi