Поняття Marketing Automation (MA) або «автоматизація маркетингової діяльності» у сучасному світі набуває все більшої значущості. В епоху, коли клієнти вимагають швидкого і максимально персоналізованого обслуговування, на допомогу маркетологам приходять ШІ-технології. Фактично, штучний інтелект вже кілька років активно застосовується у сфері автоматизації маркетингових процесів, наприклад, персоналізує взаємодію бренду і споживача за допомогою унікальних пропозицій, програм лояльності, персональних або сімейних знижок і різних акцій; виконує аналітику.

Галузь MA, на думку фахівців консалтингового агентства Gain до кінця 2019 року дійде до оціночної позначки в 5,5 мільярда доларів. У США половина компаній-учасників ринку вже користуються будь-якою з форм автоматизації маркетингу.

Які види маркетингової діяльності автоматизує ШІ?

Формування корисної рекламної розсилки
Електронні листи губляться через переповненість поштових скриньок: нагадування про зустрічі, робоче листування, рекламні акції – з урахуванням обсягу інформації спонукати потенційного клієнта відкрити новий лист досить складно. Однак при наявності правильного інструменту це можливо.
На багатьох підприємствах за допомогою AI-технологій визначають найбільш привабливий для клієнта рекламний образ або остаточну пропозицію. За інформацією німецького статистичного онлайн-порталу Statista, відкриваність персоналізованих електронних листів становить 18,1% у порівнянні з 13,1% для листів загального призначення. Один із способів привернення уваги – згадка в заголовку імені потенційного клієнта або генерування теми, яка актуальна саме для цієї клієнтської групи (для жінок це можуть бути сезонні знижки на парфумерію або засоби по догляду за шкірою і т.д., для чоловіків – акційні пропозиції на товари для відпочинку, автотовари тощо).

ШІ-додатки для email-маркетингу, які можна використовувати для створення корисних розсилок: Grammarly, Acrolinx, NG Data, Kehshoo.

Вивчення аудиторії
Збір інформації про аудиторію краще довірити комп’ютерам, тоді обробка займе хвилини, в той час як людині на ту саму дію не вистачить і кількох днів. Автоматизація збору даних прискорить процес створення портрету цільової аудиторії, отже, фахівці можуть за короткий термін сформувати контент, який буде цікавий клієнтам. Крім того, ШІ визначить курс для майбутніх маркетингових стратегій. Завдяки аналітиці, маркетолог дізнається, скільки людей відвідало сайт, які сторінки були переглянуті і скільки часу клієнт провів, вивчаючи надану інформацію.

Згідно з дослідженням Accenture, в США використання ШІ в період з 2019 по 2035 роки призведе до збільшення валової доданої вартості на 14 трильйонів доларів. Прогнози працюють, адже ще 5 років тому Forrester передбачили, що 20% підприємств будуть використовувати ШІ для визначення стратегії розвитку та автоматизації маркетингових процесів.
Аналітичні ШІ-додатки: Albert, Nudge, Sensai, Unmetric.

Крос-продажі та утримання клієнтів
Відстеження попередніх покупок клієнтів – вірний спосіб прогнозування продажів і інструмент для пропонування супутніх товарів. Так, наприклад, за допомогою спеціальних «розумних» програм можна визначити, які товари користувач придбає через місяць після великої покупки, наприклад, домашнього кінотеатру або автомобіля. Для прогнозування застосовують такі ШІ-додатки: Power IQ, Conversable, Emarsys.

Повернення колишніх клієнтів
Клієнт може «приходити» і «йти» і дуже часто на лояльність до бренду впливають не суб’єктивні відчуття, а сторонні фактори, на які власник бренду ніяк вплинути не може. Однак є й така категорія користувачів, яких можна повернути: досить знайти спосіб відновлення контакту, а потім максимально стимулювати їх до здійснення покупки. Додатки, які допоможуть підвищити обізнаність про бренд: Morph ai., Crystal, Conversica, Zeta.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Adobe додає нові можливості AI до пакету Campaign

Платформа Advangelists почне використовувати в своїх рекламних кампаніях AR/VR і якісний відеоконтент

Коментарi