Засоби рекрутингу з підтримкою штучного інтелекту вже більше п’яти років використовуються великими користувачами, такими як, наприклад, Hilton иили Delta Air Lines. Ці інструменти скорочують час і витрати на рекрутинг, оптимізують діяльність HR-фахівців і набувають все більш простих інтерфейсів.

При підборі персоналу сьогодні, в основному, алгоритми вирішують, кого найняти, особливо у великих компаніях. На прикладі Hilton легко зрозуміти, як це працює. Мережа готелів використовує чат-ботів для початкового відбору тисяч кандидатів на роботу в колл-центрах компанії. Здобувачі, що переходять на наступний рівень, проходять відеоінтерв’ю, під час яких відповідають на ряд питань. Всі відповіді, як і вираз обличчя, аналізуються за допомогою спеціального алгоритму найму. Кінцева позитивна підсумкова оцінка системи стає «зеленим сигналом» для HR і співробітника беруть на роботу.

Hilton наймає персонал для своїх колл-центрів у великій кількості. За словами віце-президента з підбору персоналу Сари Смарт (Sarah Smart), щорічно компанія отримує 30 тисяч заявок від претендентів на роботу в колл-центрах мережі готелів Hilton. Алгоритми найму дають очевидні переваги, наприклад, знижують вартість процесу найму і скорочують час, що витрачається на відбір персоналу. На другому етапі співбесіди Hilton використовує технологію відео-інтерв’ю HireVue, яка аналізує, як кандидат відповідає на питання, а також фіксує мікровирази обличчя, які присутні на ньому лише частки секунди. Система ШІ вивчає всіх кандидатів, самонавчаючись і вдосконалюючи свої алгоритми.

У випадку з Hilton, алгоритми найму скоротили потребу в рекрутерах для підбору персоналу в колл-центри на 23%. Ці співробітники HR-департаменту були переведені на інші посади, а персонал почав підбирати чат-бот AllyO. Механізм його роботи досить простий: система запитує, скільки годин на день може приділяти роботі кандидат, чи має доступ до високошвидкісного інтернету, який потрібен для роботи і т.д., а потім робить висновок про професійну придатність кандидата.

Лідер HR-галузі, незалежний аналітик Джош Берсін (Josh Bersin) підкреслює, що
досвід Hilton показовий. Це коректний приклад роботи інтелектуальної платформи, яка лише допомагає HR-фахівцям, але не замінює їх повністю. Тут штучний інтелект виконує свою пряму функцію – оптимізує роботу і підвищує ефективність персоналу. Завдання будь-якої компанії, за словами Берсін, полягає в тому, щоб «купити, вивчити і отримати вигоду» з будь-якої «розумної» технології. Як стверджує аналітик, у 2020 році компанії максимально наблизяться до ідеальної моделі штучного інтелекту, почнуть всебічно використовувати додатки, без подвійності в етичних питаннях.

Берсін стверджує, що ринок праці постійно трансформується, причому найрадикальніші зміни відбулися саме за останні 10 років. Розрив в продуктивності між ШІ-системами і людьми постійно збільшується. Він викликаний стресами, дефіцитом сну, станом здоров’я персоналу. Там, де не зможе працювати людина, її функції виконає комп’ютерна програма. Однак штучний інтелект не замінює людину – він лише працює для людей, і поступово топи HR стають вторинної аудиторією, а співробітники виходять на перший план. Досвід співробітників важливіше досвіду керуючого апарату, саме тому, підкреслює Берсін, постачальники інтелектуального ПЗ – Microsoft Outlook, Slack, Salesforce і інші – все частіше концентрують свою увагу на «інструментах, орієнтованих на персонал», а платформи HR стають все більше схожими на додатки.

Автор: Елена Семенчук


Читайте також:

SmartMail від Ushur: додаток для автоматичної обробки електронних листів

Subscribe HR – набір рішень для управління персоналом

Коментарi