Маркетингове агентство Critical Mass опублікувало розгорнутий аналіз ефективності маркетингових ШІ-інструментів. Фахівці озвучили свою точку зору на застосування популярного програмного забезпечення в сфері маркетингу. Так чи ефективний ШІ в рекламі і залученні клієнтів, як кажуть? У цьому розбирався автор досліджень в сфері діджитал-маркетингу, керівник Critical Mass – Марк Жабо (Mark Szabo).

У світі реклами є безліч трендових напрямків, наприклад, онлайн-опитування, проведені за допомогою AI. В ході цих опитувань штучний інтелект використовується для комунікації з респондентами. Роль інтерв’юера зазвичай виконує чат-бот. Після завершення нейронна мережа складає звіт і видає висновок з дослідження. Послуги такого роду надають компанії GroupSolver, Acebot, Wizer, Attuned (для галузі HR), Worthix.

Онлайн-опитування за допомогою ШІ викликають неоднозначне ставлення, наприклад, деякі компанії побоюються, що якщо респонденти розпізнають у співрозмовнику бота, то припинять цікавитися бесідою. Це помилкова думка, оскільки особистість інтерв’юера не важлива для респондента. А ось перевага таких діалогів очевидна: це висока швидкість аналізу і обробки інформації.

Штучний інтелект – відмінний виконавець, але чи дійсно він настільки ефективний для діалогу з клієнтом? Існує п’ять сучасних інструментів AI, що впливають на поведінку аудиторії під час маркетингового дослідження і на рівень зацікавленості брендом або товаром.

  • Усунення купівельної втоми
    Технологія ШІ дозволяє за допомогою короткого опитування дізнатися думку користувача про товар або послугу. Втома від прийняття рішень (купівельна втома) позначається на всьому, в тому числі на процесі комунікації з представниками бренду. Через суб’єктивні фактори клієнт може не захотіти брати участь у повномасштабному дослідженні, або буде відповідати на запитання без уваги.
    ШІ формує максимально лаконічний опитувальник, виділивши лише найактуальніші теми та напрямки, важливі для рекламної стратегії. Якщо респондент відповість на нечисленні питання бота, бесіда не почне його дратувати, отже, у нього не виникне поганих асоціацій з брендом.
  • Питання з декількома варіантами відповідей
    Питання, звані open-ended questions (з декількома варіантами відповідей), в маркетингових дослідженнях зазвичай протиставляються multiple-choice question (питанням, у відповіді на які з безлічі варіантів потрібно вибрати один правильний).
    Необхідність вибрати одну відповідь з багатьох стимулює респондента відповідати розгорнуто і часом нестандартно. Маркетолог буде обробляти відповіді набагато довше, ніж комп’ютер, до того ж, йому доведеться витрачати час на класифікацію і підведення підсумків. ШІ зробить це набагато швидше і видасть підсумковий результат. Найчастіше цей інструмент застосовується соціологами при роботі в фокус-групах.
  • Кросплатформеність і здатність до самонавчання
    Одне з найцінніших якостей сучасного інтелектуального програмного забезпечення. Незалежно від типу апаратних платформ або операційних систем ШІ виконає поставлене завдання. Розробникам ПЗ не потрібно буде витрачати час на адаптацію «розумних» додатків під певний сервіс. Мінус цього інструменту тільки один: потрібна участь людини для контролю отриманих результатів. Втім, сучасні смарт-системи не можуть працювати без людського втручання, оскільки одна груба помилка ШІ може призвести до помилкового результату у великому дослідженні.
  • Робота з цільовою аудиторією
    Великий обсяг даних, отриманих від різних соціальних і вікових груп, ШІ може розсортувати і впорядкувати набагато швидше, ніж людина. Подібні масштабні дослідження необхідні для кращого розуміння інтересів цільової аудиторії. Залучаючи технології AI до сортування інформації, маркетологи не витрачають час на розшифровку даних – система сама виконує технічну частину дослідження. Фахівцям залишається виконати суто аналітичну частину роботи.
  • Автоматичне генерування опитувань
    Миттєве або автоматичне створення опитувань – ефективний маркетинговий інструмент ШІ. Генерація питань в таких тестах здійснюється системою автоматично (за умови знання тематики анкетування і даних про аудиторію, наприклад, вік, стать, країна проживання і т.д.). Так, маркетологи витрачають час тільки на задавання вихідних даних, а по завершенні інтерв’ювання аналізують результати.

Отже, ШІ зменшує навантаження маркетологів щодо механічних завдань, але експерти підкреслюють, що покладатися на «розумні» програми можна тільки у повторюваних діях. А формування маркетингової стратегії, як і підведення остаточних підсумків дослідження поки неможливі без участі людини.

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Автоматизація маркетингової діяльності підприємства за допомогою AI: основні способи

Adobe додає нові можливості AI до пакету Campaign

Коментарi