Огляд експерта Market Watch Уоррена Шоулберга (Warren Shoulberg) показав, які тенденції сформували галузь рітейлу за останнє десятиліття (в період з 2010 по 2020 рік).

1. Покупці стали мобільними.
Якщо перше десятиліття XXI століття було присвячено покупкам в Інтернеті, то наступне десятиліття визначалося мобільними покупками і мобільною оплатою. Майже половина всіх електронних покупок в даний час здійснюється через смартфони, і в найближче десятиліття ця тенденція збережеться.

2. Знизилась популярність роздрібних магазинів.
Десятки тисяч звичайних магазинів закрилися за останні 10 років, в тому числі відомі національні роздрібні мережі, які постачають товари для будинку. Наприклад, Sears і JC Penney або розпад Toys R Us – можливо, найзначніший за десятиліття – продемонстрував негативний вплив володіння приватним акціонерним капіталом на роздрібну торгівлю, а також недоліки в стратегії роздрібних продажів, заснованій на наявності більшості товарів в магазині (в той час як Amazon пропонує отримати покупку де і коли завгодно).

3. Роздрібна торгівля «з нуля».
У той час, коли багато відомих роздрібних брендів покинули сцену, інші учасники ринку радикально змінилися, щоб залишатися актуальними на ринку. Були зроблені величезні інвестиції в електронну комерцію, повне оновлення офлайн-магазинів і зміни в стратегії і філософії мерчандайзингу. Лідер «відродження» – дистриб’ютор товарів для будинку, компанія RH (ціна акцій рітейлера до теперішнього часу зросла більш, ніж на 700% з 2010 року).

4. Поява нових напрямків.
Таких понять, як «direct-to-consumer» (DTC або продаж безпосередньо споживачеві) і «direct to customers» (D2C або прямі продажу) не існувало 10 років тому. Тепер неможливо не знайти бренди, орієнтовані безпосередньо на споживача, що увірвалися на ринок з новою моделлю, відрізаючи посередника і прямуючи прямо до покупця.

5. Переміщення виробництва.
Концепція виробництва радикально змінилася. Сьогодні імпортери шалено прагнуть до Китаю, В’єтнаму і Африки, а виробники намагаються аутентифікувати весь процес ланцюжка поставок, забезпечуючи його стійкість, етичність і екологічність.

6. Бренди освоюють 3D.
Віртуальна і доповнена реальність стають стандартним способом демонстрації продуктів. З’явилося адитивне виробництво, яке перейшло від початкового розгортання зразків і прототипів до повномасштабного виробництва товарів, назавжди змінивши виробничий процес.

7. Оренда споживчих товарів.
Ідея оренди споживчих товарів або покупки вживаних завоювала популярність серед покупців. Скептики заявляють, що це перехідний етап, а прихильники методу стверджують, що це стійка тенденція.

8. Великі знижки.
Так званий роздрібний продаж «поза ціною» (в міжсезоння за зниженими цінами) просто підірвав світ рітейлу в останнє десятиліття. Приклад – рітейлер HomeGoods. Компанія використала цю стратегію в дочірніх TJ Maxx і Marshalls.

9. Шоу як спосіб підняти продажі.
Ресторани, бари, святкові заходи в магазинах в цьому десятилітті знову стали популярними, рітейлери використовують інтерактивну рекламу і «розумні» дзеркала, які радять, які аксесуари підібрати до вбрання.

10. Офлайн-магазини.
Спостерігається часткове повернення офлайн-магазинів. Рано стверджувати, що їх популярність зростає, скоріше, відбувається відродження «незалежної роздрібної торгівлі».

Автор: Олена Семенчук


Читайте також:

Тренди 2020 року в eCommerce-design

Pensa – система ШІ, яка відслідковує наявність товарів в магазині

Коментарi